Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Nat Type PS4

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Nat Type PS4

    Hallo Allemaal!

    Ik ben een redelijke gevorderde gebruiker van de computer en elektronica. In mijn vorige woning was ook alles goed ingesteld. Nu ben ik net verhuisd en heb een nieuwe Cisco Epc3940 ( 192.168.11.1) gekregen met dual band wifi. Deze staat in de meterkast. Hierop zit aangesloten via een Cat6a S/FTP kabel naar boven een Netgear WNDR3700v2 (192.168.11.2) en via een Cat6a S/FTP kabel naar de woonkamer een Netgear GS108Ev3 8 poort gigabit switch (192.168.11.10). De wifi ssid van de Cisco staat uit, de netgeer functioneert als access point en is aangesloten op een LAN aansluiting met het 192.168.11.12 ip adres, DHCP is ook uitgeschakeld. Op deze router zit op een andere LAN poort een Lacie Netwerk harde schijf die ten alle tijde bereikbaar is op alle apparaten die internet verbinding hebben.

    Op de switch in de woonkamer zit ook het 1 en ander aangesloten. (alles met Cat 6a S/FTP)

    - SONOS playbar (geen vast IP)
    - PS4 (192.168.11.20)
    - XBOX ONE (192.168.11.30)
    - RASPBERRY Pi media speler (192.168.11.40)
    - Panasonic Plasma tv (geen vast ip)
    - Samsung CMT 7140 (geen vast ip)

    Ik heb in de Cisco de poorten open gezet via de bekende port forward handleidingen betreffende xbox live en psn met de bijbehorende vaste ip adressen, de mac adressen ingevuld bij applications and gaming voor nat type bypass en ik heb de switch ingesteld als DMZ server zodat deze verder volledig open staat. De Local ip adres is 192.168.11.1 en de starting ip adres is 192.168.11.11 en ik heb een maximum DHCP van 89. SPI firewall staat uit en IPv6 firewall staat uit.

    Nu heb ik op de xbox een perfecte open nat type en goede verbinding voor de rest geen problemen.
    Maar ik heb op de ps4 constant nat type 3, na wat zoeken op deze site had iemand de tip om alles op eenvoudig te zetten in de ps4 zelf dus geen vast ip. (maar wel een vast DNS 8.8.8.8 / 8.8.4.4 na dit te hebben ingesteld is de nat type open (type 1) maar de eerst volgende keer als ik hem weer aanzet is de nat type alweer type 3. Elke keer als ik dan de router reset is de nat type wel weer open.
    Waar zit het probleem? waarom werkt een statisch ip met open poorten niet? en hoe moet ik dit oplossen? Zit er een probleem in mijn andere vaste ip adressen of de DHCP range?

    Graag ontvang ik hulp want zoals jullie misschien al gelezen hebben heb ik het 1 en ander al goed uitgezocht en ingesteld!

  • #2
    Hallo bartenval,

    Ik heb dit probleem zelf ook gehad. Bij mij was de oplossing om de router achter het wifimodem volledig transparant (switch) in te stellen. Dus geen DHCP server en geen Firewall. Dit bracht mijn NAT type op de PS4 naar type 2 wat voldoende is om zonder lag te spelen. Zet ook even UPNP aan in het wifi modem.

    Reageer


    • #3
      Dat staat hij al, en de ps4 is met up kabel verbonden via de switch met het zeelandnetmodem niet met mijn Netgear router. De ps4 staat nu al 4 dagen op automatisch ip verkrijgen en een vast DNS en dan heeft deze al heel de tijd een Open nat type. Het is een heel ander ip adres dan in mijn dhcp range (62.238.139.42) Het werkt opzicht prima maar ik zou graag de ps4 een vast ip geven zoals dat bij de xbox one wel goed werkt.

      Reageer


      • #4
        Heb je nog naar UPNP gekeken in het modem?

        Ik zie trouwens niet in waarom je jouw PS4 geen vast IP zou kunnen geven. Als alles transparant is ingesteld kun je dit in met modem doen.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Jacco
          Heb je nog naar UPNP gekeken in het modem?

          Ik zie trouwens niet in waarom je jouw PS4 geen vast IP zou kunnen geven. Als alles transparant is ingesteld kun je dit in met modem doen.
          Nu ik hier nog wat over nadenk, jouw playstation heeft een extern adres (62.238.x.x). Dit houd in dat IP-Passthrough ook nog word gebruikt. Dit maakt het gebruik van DMZ een beetje overbodig.

          Reageer

          Om te reageren, moet je eerst .

          verwerken...
          X