Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Uitval internet met Sitecom router

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Uitval internet met Sitecom router

    Wij hebben in onze vakantiewoning hier in Oostkapelle veel last van een haperende internetverbinding. Dagelijks valt de verbinding meerdere malen weg. Na een aantal minuten of na een herstart van de wifi router (recent aangeschafte Sitecom X3 N300) werkt het weer. Op de vorige router waren deze problemen er ook al. De afgelopen weken gebeurt dit steeds vaker. Wat kan ik hieraan doen? Begint behoorlijk irritant te worden.

  • #2
    Hallo Nofus,

    Welkom op ons Serviceforum

    In dit topic heb ik het een en ander uitgelegd over de routers van Sitecom. Misschien dat dit ook bij jou speelt.
    Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

    Reageer


    • #3
      Nee, dit specifieke probleem is het niet. In mijn post meld ik ook dat het probleem zich op de vorige router (Belkin) ook al voordeed. Kan het iets met ipv4 of ipv6 te maken hebben? Wat zijn daar de beste instellingen van?

      Reageer


      • #4
        Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

        Reageer


        • #5
          Helaas hebben we hier nog een WebSTAR_EPX2203 uit de vorige eeuw .

          Reageer


          • #6
            Ik kan nergens vinden of en hoe ik op de WebSTAR_EPX2203 interface kan komen. Is dat wel mogelijk?

            Gevonden! Alles staat alleen uitgeschakeld, zelfs de logging. Niet handig om zelf te troubleshooten. Kan alleen door jullie uitgelezen worden zeker?

            Reageer


            • #7
              Als het geen WiFi-modem is kun je niet inloggen op het modem. De reden dat ik het vroeg was dat er instellingen in het routermodem aangepast kunnen worden als je ook gebruik maakt van een eigen router. Dit is dus bij jou niet het geval.

              Ik denk toch dat er een instelling in de router aangepast dient te worden. Het is mogelijk dat je op een kanaal zit waar tegenwoordig meer netwerken gebruik van maken. Staat hij op automatisch dan is dat zeer zeker de boosdoener. Zet het kanaal vast op 1, 6 of 11. Test het kanaal een paar dagen uit. Blijft de verbinding stabiel dan is dat voor jou het juiste kanaal. Zo niet dan deze weer aanpassen en weer en paar dagen uittesten.
              Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

              Reageer


              • #8
                Bedankt voor de tip. Had ik zelf aan moeten denken. Helaas staan de meeste AP's hier in de buurt op 1,6 of (vooral 11). Mijne stond op auto. Nu op een vrij channel gezet. We kijken het even aan.

                Reageer


                • #9
                  Helpt niet. Laatste uur 4x verbinding verbroken. Bel nu met de helpdesk.

                  Reageer


                  • #10
                    Joepie, onze 10 jaar oude modem wordt gratis vervangen door een nieuwe Wifi modem. Ff afwachten of dat gaat helpen.

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X