Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Gebruikersnaam voor inloggen op routermodem kwijt

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Gebruikersnaam voor inloggen op routermodem kwijt

    Een aantal jaren geleden een gratis routermodem ontvangen van Zeelandnet. Heeft jaren goed gewerkt, maar sinds enige maanden valt de internetverbinding op laptop, tablet en telefoon voortdurend weg. Dit is niet het geval op de desktop die met een kabel met het modem is verbonden. Het moet dus aan het Wifisignaal liggen. Ik heb de video bekeken met als onderwerp "Hoe verbeter ik ik mijn WiFi verbinding". Echter: als ik wil inloggen op het modem via http://192.168.11.1 wordt er een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd. Ik neem aan dat dit de gegevens van het routermodem zijn. Het wachtwoord heb ik goed genoteerd, maar de gebruikersnaam niet en wat ik ook probeer, ik kom er niet achter. Ik blijf foutmeldingen krijgen. Ook het woordje "beheer" als gebruikersnaam en "zeelandnet" als wachtwoord werkt niet. Hoe kom ik weer aan de juiste combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord?

  • #2
    Hallo dobbelaers,

    Bij sommige modems heb je alleen de gebruikersnaam (standaard inderdaad meestal "beheer" nodig, wachtwoord kun je dan blanco laten.
    Welk type modem heb je?

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Jos
      Hallo dobbelaers,

      Bij sommige modems heb je alleen de gebruikersnaam (standaard inderdaad meestal "beheer" nodig, wachtwoord kun je dan blanco laten.
      Welk type modem heb je?
      Het routermodem is van het merk CISCO en het type is EPC 3925.
      Ik zal de gegeven aanwijzing nu eerst eens uitvoeren en kijken of dat lukt.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door dobbelaers
        Oorspronkelijk gepost door Jos
        Hallo dobbelaers,

        Bij sommige modems heb je alleen de gebruikersnaam (standaard inderdaad meestal "beheer" nodig, wachtwoord kun je dan blanco laten.
        Welk type modem heb je?
        Het routermodem is van het merk CISCO en het type is EPC 3925.
        Ik zal de gegeven aanwijzing nu eerst eens uitvoeren en kijken of dat lukt.
        Beste Jos, zoals ik al verwachte bood jouw suggestie geen soelaas. Nog eens even op het forum gekeken en een reactie gelezen van "Disappointed" van een maand geleden en ik denk dat hij hetzelfde soort probleem heeft als ik, namelijk dat de draadloze verbinding in huis bijna niet meer werkt en steeds wegvalt. Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met overbelasting van een bepaald kanaal, o.a. door medegebruik van mijn buren. Het punt blijft dus echter dat ik niet kan inloggen op het modem, zoals in het instructiefilmpje van Zeelandnet wordt aanbevolen, om een ander kanaal te kiezen. Overigens is zo'n filmpje alleen maar lastig medewerkers van Zeelandnet! Een schriftelijke instructie is 100 keer gemakkelijker!

        Reageer


        • #5
          Hoi Dobbelaers,

          Ik zie dat er ondertussen contact is geweest met de klantenservice. Is het nu opgelost?

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Frans
            Hoi Dobbelaers,

            Ik zie dat er ondertussen contact is geweest met de klantenservice. Is het nu opgelost?
            Inderdaad Frans, mijn probleem is helemaal opgelost! Zeelandnet kan de fabrieksinstellingen van het modem terugzetten. Ook het echte probleem van het slecht werken en steeds wegvallen van de Wifi. Lag aan een firewall op het modem. Nu die uitgeschakeld is, werkt alles weer prima. met dank aan de klantenservice van Zeelandnet.

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X