Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Link lampje router knippert oranje

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Link lampje router knippert oranje

    vandaag een nieuwe router aangesloten, zyxel N300. Dit nadat de vorige dlink steeds elke 2 minuten opnieuw opstartte. Nu de nieuwe er op zit werkt alles goed, echter op het cisco-modem blijft het link lampje snel oranje knipperen. Volgens mij was het hiervoor een groen lampje. Is er iets niet goed??

  • #2
    Hallo mrchocomel,

    Welkom op ons Serviceforum

    Klik hier voor meer informatie over de ZyXEL Wireless Extender N300.

    Ik heb de volgende tekst uit de link gehaald: De ZyXEL Wireless Extender N300 doet wat het belooft. Het vergroot het bereik van je draadloze netwerk.

    Dit is dus geen router maar een extender/verstersterker.

    Het oranje lampje geeft aan dat de snelheid van het aangesloten apparaat langzamer is als wat het modem wil doorgeven.
    Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Caroline
      Hallo mrchocomel,

      Welkom op ons Serviceforum

      Klik hier voor meer informatie over de ZyXEL Wireless Extender N300.

      Ik heb de volgende tekst uit de link gehaald: De ZyXEL Wireless Extender N300 doet wat het belooft. Het vergroot het bereik van je draadloze netwerk.

      Dit is dus geen router maar een extender/verstersterker.

      Het oranje lampje geeft aan dat de snelheid van het aangesloten apparaat langzamer is als wat het modem wil doorgeven.
      Bedankt voor de snelle reactie! Het is weldegelijk een router (google op n300 kom je inderdaad ergens anders bij uit), http://www.routercenter.nl/product/5...FcfnwgodAMYNeg

      Volgens een speedtest levert hij exact de snelheden conform abonnement. Maar goed, het werkt weer dus dan maar een oranje lampje. Hij gaat tot 300 mb/s terwijl ik maar 25 mb/s heb. Wellicht dat de modem aangeeft dat hij nog hoger dan 300 mb/s aankan?

      Reageer


      • #4
        De Zyxel N300 is inderdaad een wireless extender, de router in kwestie is de Zyxel NBG-418N v2 , een Single-band 300 Mbps router.

        Die kleuren zijn een indicatie van de snelheden.

        Groen=1000 Mbps, oranje=100 Mbps.

        Het hangt dus af van de erop aangesloten router of PC

        Reageer

        Om te reageren, moet je eerst .

        verwerken...
        X