Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Router extern benaderen via Cisco EPC3940AD

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Router extern benaderen via Cisco EPC3940AD

    Ik heb onlangs een nieuw modem gekregen van Zeelandnet. Het gaat om de Cisco EPC3940AD. Ik heb nu mijn router (TP-Link WDR4300) via de ethernetpoort aan het modem verbonden. In principe werkt alles goed, maar ik heb aan mijn router een harde schijf hangen die ik via een ftp-adres met een inlognaam en wachtwoord kan benaderen. Dat is allemaal ingesteld op de TP-Link. Met het oude modem werkte dit allemaal perfect. Maar met het nieuwe modem is de 'webpagina niet beschikbaar'. Hoe kan ik toch weer via dat ftp-adres bij mijn schijf komen? Via portforwarding? En hoe doe ik dat dan?

    Rolant.

  • #2
    Hoi Roland
    Is het niet zo dat je Nas een static IP heeft en deze even moet aanpassen op de nieuwe situatie aangezien je hele interne IP range is verranderd

    Reageer


    • #3
      Eh, dat weet ik niet George. Ik heb die harde schijf via usb aan mijn TP-Link hangen. Die zorgt ervoor dat hij via een ftp-adres benaderbaar is. Het is dus denk ik strikt genomen geen nas. Of wel? En hoe en waar pas ik dan dat adres aan?

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door rolant
        Ik heb onlangs een nieuw modem gekregen van Zeelandnet. Het gaat om de Cisco EPC3940AD. Ik heb nu mijn router (TP-Link WDR4300) via de ethernetpoort aan het modem verbonden. In principe werkt alles goed, maar ik heb aan mijn router een harde schijf hangen die ik via een ftp-adres met een inlognaam en wachtwoord kan benaderen. Dat is allemaal ingesteld op de TP-Link. Met het oude modem werkte dit allemaal perfect. Maar met het nieuwe modem is de 'webpagina niet beschikbaar'. Hoe kan ik toch weer via dat ftp-adres bij mijn schijf komen? Via portforwarding? En hoe doe ik dat dan?

        Rolant.
        Hoi Rolant,

        Wat je kunt proberen is de IP Passthrough functionaliteit gebruiken van het routermodem. Dat kun je vinden onder "Applications & Gaming" in het configuratiegedeelte. Daar vul je dan het MAC adres in van de TP Link router.

        Als alternatief zou je de harde schijf rechtstreeks op 1 van de ethernetpoorten van het routermodem kunnen hangen.

        Reageer


        • #5
          Hoi
          Je oude adres om je USB stick in je TP-Link te benaderen was waarschijnlijk ftp://192.168.0.xx:21
          aangezien je router via de lanport heb verbonden zal je IP anders zijn probeer is ftp://192.168.11.xx:21
          Gebruik het IP waarmee je je TP-Link router benaderd
          Zodra dit werkt kan je port forwarding doen en kijken of je er bij kan via je extern IP
          Wel de port forward gebruiken in je Cisco router/modem
          Groetjes

          Reageer


          • #6
            Bedankt George. Door jouw tip ben ik erachter gekomen. In plaats van het door de TP-Link aangemaakte ftp-adres, moest ik het http-adres om mijn TP-Link te benaderen gebruiken, maar dan als ftp. De Cisco-router maakt van de nul in het oorspronkelijke adres van de TP-Link een 1. Blijkbaar om conflicten te vermijden.

            groeten,

            Rolant.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door rolant
              Bedankt George. Door jouw tip ben ik erachter gekomen. In plaats van het door de TP-Link aangemaakte ftp-adres, moest ik het http-adres om mijn TP-Link te benaderen gebruiken, maar dan als ftp. De Cisco-router maakt van de nul in het oorspronkelijke adres van de TP-Link een 1. Blijkbaar om conflicten te vermijden.

              groeten,

              Rolant.
              Eh nee,dat slaat eigenlijk nergens op.

              Reageer


              • #8
                Kan wel nergens op slaan, maar het werkt wel zo.

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X