Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Internet verbinding klapt er constant uit.

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Internet verbinding klapt er constant uit.


  • #2
    Bedankt Kevin

    Heb je een EPC3940? In combinatie met een eigen router?

    Reageer


    • #3
      Beste Kevin,

      Wij hebben sinds ca. 2 maanden een nieuwe Wifi-modem ontvangen van Zeelandnet. Ook wij hebben het probleem dat het modem regelmatig uitslaat. Na opnieuw opstarten is het probleem voorbij. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je steeds maar weer het modem moet opstarten. Het modem is een EC3940.

      Reageer


      • #4
        Lijkt erg op ons probleem, iid modem uit en aan en hij doet het weer.zeeland net zegt gewoon we hebben hem doorgemeten en kunnen geen probleem vinden!

        Reageer


        • #5
          Hoi GoeRoe,

          Ik zie dat ik een EPC3925 heb.

          Zit wel een eigen router op (linksys cisco EA4500, zat in het begin een high end op van linksys maar vanwege deze kuren deze goedkopere geprobeerd die ik toevallig nog had liggen, veranderde in ieder geval helemaal niets.)

          Ik heb de meeste dingen al geprobeerd die er zelfs niet eens direct mee te maken hebben, niets veranderd iets. Het gekke is dat het heel onregelmatig gebeurd. Ene keer heb ik het 2x per dag, andere keer een paar daagjes weer niet.

          lique, is heel erg bekend, dit is dus ook de reden dat ik toen over ben gestapt naar ADSL.. gewoonweg omdat er zoveel gezeur mee was en ze je aan de telefoon gaan vragen of je wel alle kabels goed hebt zitten. Ik zit zelf o.a. in de ICT wereld dus ik weet wel wanneer een kabeltje niet de oorzaak is.

          Reageer


          • #6
            Kevin, 2 snelle fixes: (1) SPI firewall uitzetten (op OFF dus) in het modem (onder Security) en (2) wifi op een vast kanaal zetten, als je wifi gebruikt. Die SPI firewall uitzetten is echt nodig.

            Met een eigen router kan je de EPC3925 het beste in bridge modus zetten, maar dat kan tijdelijk niet. IP pass-through is wel een goed alternatief.

            Reageer


            • #7
              Dank je voor je reactie GoeRoe,

              SPI firewall staat al uit vanaf het begin, heb inderdaad al vaker problemen hiermee voorbij zien komen dus deze pre-emptive meteen uitgezet.

              WiFi staat wel aan op het EPC modem, de WiFi staat wel ook aan via mijn Linksys modem, dit is meer vanwege het grotere bereik en de 5ghz kanalen.
              Ze werken overigens wel beiden zonder problemen. Moet wel even zeggen dat vaak de problemen laat in de avonduren gebeurt, als er dus niet of geen enkel gebruik gemaakt word van de WiFi.

              Ik ga het even proberen om de EPC modem op een weinig gebruikte kanaal te zetten en de linksys tijdelijk uit te zetten, mocht dit de problemen verhelpen zet ik de linksys wifi weer aan, als dan de problemen weer terugkomen weet ik dat het probleem daar in zit.

              Ik hou het even in de gaten, dus gaarne de topic niet direct sluiten.

              Reageer


              • #8
                Ik kan geen topic sluiten dat doe je zelf door op 'beste antwoord' te klikken.
                Wifi van de EPC3925 is vrij beroerd, ik raad je aan om die eerder uit te zetten dan die van je eigen router.
                Overigens denk ik dat dat het probleem niet zal verhelpen.

                Wel kan je, zoals ik al zei, IP pass-through instellen: het mac-adres van je eigen router instellen in het modem, zodat deze alle ip-pakketjes doorstuurt naar je eigen router. Werkt alleen als je niets anders op het modem hebt aangesloten dan alleen je eigen router.
                Als je problemen hebt 's avonds, heb je dat dan ook bekabeld, of alleen via de wifi? Is altijd goed om te testen.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
                  Ik kan geen topic sluiten dat doe je zelf door op 'beste antwoord' te klikken.
                  Wifi van de EPC3925 is vrij beroerd, ik raad je aan om die eerder uit te zetten dan die van je eigen router.
                  Overigens denk ik dat dat het probleem niet zal verhelpen.

                  Wel kan je, zoals ik al zei, IP pass-through instellen: het mac-adres van je eigen router instellen in het modem, zodat deze alle ip-pakketjes doorstuurt naar je eigen router. Werkt alleen als je niets anders op het modem hebt aangesloten dan alleen je eigen router.
                  Als je problemen hebt 's avonds, heb je dat dan ook bekabeld, of alleen via de wifi? Is altijd goed om te testen.
                  Volgens mij had ik die pass-through al erin gezet omdat ik normaal inderdaad via ADSL alles bridged had (de normale gang van zaken met meerdere modems) en dit voor geen manier werkte toen ik pas weer Zeelandnet had. Kreeg toen maar geen internet op beiden modems. Heb toen inderdaad gelezen dat het bridged gebeuren niet werkte. Had normaal bij ADSL altijd mijn fritzbox ADSL modem doorgeschakeld staan (via utp kabel natuurlijk) naar mijn linksys die 2 verdiepingen hoger stond.

                  De hoofd pc stond dan gewoon inderdaad op mijn fritzbox erbij aangesloten, nooit problemen met het hele gebeuren gehad.

                  Ik zal anders de WiFi van de EPC modem wel eens helemaal uitzetten kijken of dat wat veranderd, het is dan wel even afwachten omdat het zo onregelmatig gebeurt.

                  In ieder geval alvast hartelijk dank voor het meedenken

                  Reageer


                  • #10
                    Bedankt voor de reactie en de tips gr

                    Reageer


                    • #11
                      Kevin86, heb je dit probleem nog op kunnen lossen?

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X