Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Blokkade internet vanwege virus

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Blokkade internet vanwege virus

    Mijn internet is geblokkeerd vanwege een virus maar ik heb alle scans gedaan en er is niets gevonden
    hoe krijg ik mijn account weer geactiveerd ?

  • #2
    Volgens mij krijg je dan een scherm van zeelandnet,daarin kun je blokkade opheffen aanvragen.
    Dit komt waarschijnlijk niet door een virus,maar door malware of andere rotzooi.
    Ga naar configuratiescherm,programma,s en kijk daar of je vreemde software ziet in de lijst.
    Als er vreemde software staat probeer deze te verwijderen,eenmaal aanklikken en dan boven in de taakbalk op verwijderen klikken.
    Anders eens Malwarebytes Anti Malware downloaden,en die eens laten scannen.

    Reageer


    • #3
      Beste wnbouwman, welkom op het forum

      Deze vraag is hier al eens aan de orde geweest, zie dit topic.

      Belangrijk is om alle apparaten in je netwerk te scannen en van updates te voorzien (denk ook aan je eigen router, als je een eigen router gebruikt). Scan met Malwarebytes Anti-Malware (kies voor de gratis versie, niet voor de 30-dagen-volledige-versie) en volg instructies uit bovenstaand topic op. Pas als je zeker weet dat je alles gehad hebt, vraag je deblokkering aan. Want doe je dit te vaak, dan lukt dat niet meer.

      Reageer


      • #4
        Indien er geen virus is gevonden,laat je pc of laptop in de winkel nakijken. Malware kan heel verborgen zitten. Let op!: Ook smartphones,WI-U,en playstations kunnen besmet zijn,als die ook op je netwerk werken! Deze moeten dan helaas ook onderzocht worden.

        M.v.g, Johny.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door wnbouwman
          Mijn internet is geblokkeerd vanwege een virus maar ik heb alle scans gedaan en er is niets gevonden
          hoe krijg ik mijn account weer geactiveerd ?
          Als je al helemaal bent geblokkeerd en je hebt geen "one-strikes" meer, neem dan na het scannen van de apparaten even contact op met de klantenservice of laat een berichtje achter in dit topic. In deze situatie moeten wij de verbinding namelijk handmatig vrij geven.

          Reageer


          • #6
            Helaas is mij het ook overkomen. Na veel zoekwerk en scannen met allerlei programma's lijkt het nu weg.

            Als tip wil ik meegeven: probeer te achterhalen waardoor de boosdoener binnen gekomen is. Heb je iets "niet helemaal legaals" gedownload? Ben je op dubieuze sites geweest? Want als het in een van je gedownloade programma's zat heb je kans dat de boosdoener gelijk weer terug is.

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X