Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Hoe activeer ik de knop WPS in de EPC3940.

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Hoe activeer ik de knop WPS in de EPC3940.

    Ik wil WiFi-repeaters aansluiten voor betere ontvangst in het hele huis, hoe activeer ik de WPS knop op het modem EPC3940?

  • #2
    Hallo fpaalvast,

    Welkom op het Serviceforum

    Log in op het modem via http://192.168.11.1 en klik op de tab Wireless en hij opent op de tab WPS. Hier kun je de knop activeren.
    Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

    Reageer


    • #3
      En na een restart van het Zeeland modem staat WPS weer uit!
      Waarom heeft Zeelandnet gekozen om deze handige functie uit te schakelen?

      Reageer


      • #4
        Hoi techhulp-ozv,

        De reden dat we de WPS functie standaard uit hebben staan is omdat het een potentieel veiligheidsrisico is. In het verleden is gebleken dat WPS in principe "makkelijk" te kraken is door personen met de juiste kennis en apparatuur (lees: in een paar uur) Dit komt omdat de functie een bepaalde achterdeur heeft.

        Ik zou dan ook adviseren om de WPS gewoon even aan te zetten als je een verbinding wil maken, en daarna gewoon weer uitzetten. Dan hoef je je ook geen zorgen te maken.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Sebastiaan
          Hoi techhulp-ozv,

          De reden dat we de WPS functie standaard uit hebben staan is omdat het een potentieel veiligheidsrisico is. In het verleden is gebleken dat WPS in principe "makkelijk" te kraken is door personen met de juiste kennis en apparatuur (lees: in een paar uur) Dit komt omdat de functie een bepaalde achterdeur heeft.

          Ik zou dan ook adviseren om de WPS gewoon even aan te zetten als je een verbinding wil maken, en daarna gewoon weer uitzetten. Dan hoef je je ook geen zorgen te maken.
          Dan is het uiteindelijk meer gedoe om de WPS functie te gebruiken dan de netwerkcode te gebruiken (wat je juist door de WPS functie kan omzeilen om het makkelijker te maken).

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Sebastiaan
            In het verleden is gebleken dat WPS in principe "makkelijk" te kraken is door personen met de juiste kennis en apparatuur (lees: in een paar uur) Dit komt omdat de functie een bepaalde achterdeur heeft.
            Die achterdeur heeft toch twee jaar geleden een nieuw slot gekregen, en WPS zet zichzelf uit na tien foutieve inlogpogingen?

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Caroline
              Hallo fpaalvast,

              Welkom op het Serviceforum

              Log in op het modem via http://192.168.11.1 en klik op de tab Wireless en hij opent op de tab WPS. Hier kun je de knop activeren.
              Wanneer ik inlog op deze pagina dan kan ik enable niet aanvinken. Is er nog een andere instelling die ik moet veranderen?

              Reageer


              • #8
                je moet eerst inloggen met beheer en zeelandnet.
                ga dan naar wireless, waar je wps vindt.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                  je moet eerst inloggen met beheer en zeelandnet.
                  ga dan naar wireless, waar je wps vindt.
                  Dat klopt, ik ben al ingelogd en op de pagina wps maar ik kan daar niet wisselen tussen enable en disabled. Alsof dit geblokkeerd is voor mij.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door dekooning
                    Dat klopt, ik ben al ingelogd en op de pagina wps maar ik kan daar niet wisselen tussen enable en disabled. Alsof dit geblokkeerd is voor mij.
                    misschien modem een keer opnieuw opstarten.
                    eventueel resetten met het resetknopje aan de achterzijde.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door dekooning
                      Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                      je moet eerst inloggen met beheer en zeelandnet.
                      ga dan naar wireless, waar je wps vindt.
                      Dat klopt, ik ben al ingelogd en op de pagina wps maar ik kan daar niet wisselen tussen enable en disabled. Alsof dit geblokkeerd is voor mij.
                      Probeer je met edge te wijzigen? Die doet nog wel eens moelilijk, probeer dan eens een andere browser.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door dekooning
                        Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                        je moet eerst inloggen met beheer en zeelandnet.
                        ga dan naar wireless, waar je wps vindt.
                        Dat klopt, ik ben al ingelogd en op de pagina wps maar ik kan daar niet wisselen tussen enable en disabled. Alsof dit geblokkeerd is voor mij.
                        Weet je zeker dat je WiFi in de modem zelf niet gewoon uit staat?

                        Reageer


                        • #13
                          Hoi dekooning,

                          Is het ondertussen al gelukt om de WPS in te schakelen :?
                          A prudent question is one-half of wisdom

                          Reageer


                          • #14
                            mijn inlog gegevens worden niet geaccepteerd. Ook de gebruikersnaam Beheer en ww Zeelandnet werkt niet!

                            Reageer


                            • #15
                              Edit:
                              Vraag is in ander topic beantwoord!

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X