Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

100Mbps download is gemiddeld maar 84,11 Mbps

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • 100Mbps download is gemiddeld maar 84,11 Mbps

    Na het omzetten naar 100/10 Mbps kom ik niet verder dan een download van gemiddeld 84,11 Mbps.
    Dit is gemeten met http://www.zeelandnet.nl/abonnemente...speedtest.html van 7-5-2015 t/m 25-5-2015 met gemiddeld 2-3 metingen per dag.
    Bij het vorige abonnement van 60 Mbps download was dit bij metingen ook inderdaad echt 60 Mbps, maar nu is de snelheid dus 15% minder dan het abonnement aangeeft !
    Hierbij nog opgemerkt dat de meting de maximaal gemeten waarde (piek) over de meetperiode aangeeft dus niet het gemiddelde.
    De gemeten waarden hebben betrekking op de vaste kabelverbinding, dus niet op een verbinding via een router

  • #2
    Je hebt dus een alles-in-1-abonnement en hebt deze test uitgevoerd rechtstreekst bekabeld aangesloten op het Wifi-Modem?

    Op dat moment was je het enige apparaat dat gebruikt maakte van het wifi-modem?
    Ook waren er geen toepassingen actief die bandbreedte afsnoepten ( updates-ftp-progjes etc.)?
    Je was bekabeld aangesloten. Hoe lang is die kabel?

    Je maakt dus geen gebruik van een eigen router?
    Met welke test heb je dit gecontroleerd, want uitgevoerd met ZeelandnNet's Speedtest is dit ook inzichtelijk voor de Klantenservice.

    Reageer


    • #3
      he dat heb ik ook na die omzetting (als het al gebeurt is) is van mij ook op de helft. mijn abonnee is van 160Mbps naar 200Mbps . maar voor die omzetting was 160Mbps inderdaad 160Mbps. nu is het ongeveer 93Mbps terwijl ik eigenlijk 200Mbps moet ontvangen. en er is veranderd ik bedoel kabel lengte of ander toepassing.:?

      Reageer


      • #4
        Alles-in-1-abonnementen hebben enige tijd een hogere snelheid gekregen.

        Haal je de snelheid niet bekabeld aangesloten op het Wifimodem ( als enige apparaat aangesloten zonder toepassingen die bandbreedte opsnoepen) plaats dan een test met [url=http://speedtest.zeelandnet.nl/] ZeelandNetSpeedtest [/url[ hier.
        Doe dat in een eigen item ( via vraag stellen bovenin).

        Best mogelijk dat de snelheid in je buurt (nog) niet gehaald kan worden, maar al bekend is en er aan gewerkt wordt.

        Dat is ook de reden dat niet in 1kjeer alle abonnementen opgewaardeerd werden.

        Houd verder goed in de gaten, dat alleen een test rechtstreeks ( dus bekabeld) op het modem aangesloten maargevend is ( dus niet bekabeld via een eigen router erachter).

        Reageer


        • #5
          hier staan momenteel 2 computers aan via een kabel de een met 6 meter ,de ander 1meter cat 6 kabel en een router netgear wndr 4500 v2 achter het modem ze halen alle 2 101 mbps

          Reageer


          • #6
            divar2, de ene locatie is de andere niet.

            Als je de snelheid ( volgens abo) bekabeld rechtstreeks aangesloten op het Wifimodem niet haalt, doe dan eerst een test met ZeelandNetSpeedtest en plaats deze hier.
            Wel uitgevoerd als enige apparaat aangesloten op het Internet. Uiteraard zonder toepassingen geopend die bandbreedte opsnoepen en zo de snelheid drukken.

            Doe dat s.v.p. in een eigen item ( via vraag stellen bovenin).

            Best mogelijk dat de snelheid in je buurt (nog) niet gehaald kan worden, maar al bekend is en er aan gewerkt wordt.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Poldertrol
              Je hebt dus een alles-in-1-abonnement en hebt deze test uitgevoerd rechtstreekst bekabeld aangesloten op het Wifi-Modem?

              Op dat moment was je het enige apparaat dat gebruikt maakte van het wifi-modem?
              Ook waren er geen toepassingen actief die bandbreedte afsnoepten ( updates-ftp-progjes etc.)?
              Je was bekabeld aangesloten. Hoe lang is die kabel?

              Je maakt dus geen gebruik van een eigen router?
              Met welke test heb je dit gecontroleerd, want uitgevoerd met ZeelandnNet's Speedtest is dit ook inzichtelijk voor de Klantenservice.

              Ik heb inderdaad een alles- in -1 abonnement en de configuratie van apparatuur en kabel is exact hetzelfde als bij het 60 Mbps abonnement.
              Ik heb een modem van Zeelandnet (Cisco EPC3212, dus volgens mij geen WIFI modem) met daarop aangesloten een eigen router (Netgear N300 model WNR 2000V2) en een telefoonaansluiting.
              Kabellengte voor de vaste aansluiting van de desktop-pc waarop de metingen zijn uitgevoerd is ca. 10 m.
              Tijdens de meting zijn geen andere verbruikers/belastingen aanwezig.
              Metingen zijn uitgevoerd met het programma op http://www.zeelandnet.nl/abonnemente...speedtest.html zoals al aangegeven in mijn eerste mail en met het programma op http://www.speedtest.net/nl.
              Beide programma's geven identieke meetresultaten.

              Reageer


              • #8
                Heb je de speedtest wel uitgevoerd rechtstreeks aangesloten op het Modem ( op de EPC3212)? Dus niet met de eigen router ertussen?

                Zo niet, test dan nog eens zoals aangegeven.

                Je router zou volgens de info sowieso deze snelheid aan moeten kunnen.

                Met welk apparaat test je eigenlijk?
                De netwerkkaart moet het natuurlijk ook aan kunnen?
                Heeft deze ook de nieuwste drivers?

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Poldertrol
                  Heb je de speedtest wel uitgevoerd rechtstreeks aangesloten op het Modem ( op de EPC3212)? Dus niet met de eigen router ertussen?

                  Zo niet, test dan nog eens zoals aangegeven.

                  Reageer


                  • #10
                    Nee, hoor. Zo werkt het niet. ZeelandNet kan alleen bekabeld garanderen.
                    Dat wordt geleverd en haal je ook.

                    Er zijn nog genoeg klanten die nog niet eens een Wifi-modem hebben.
                    Je betaalt hetzelfde voor een Alles-in-1 Premium abonnement of je nu de EPC3212 of EPC3940/EPC3925 hebt. Wat er achter het modem komt, is voor de klant.

                    Maar met welk apparaat ga je het Internet op?
                    De Netwerkkaart moet het ook aan kunnen.
                    De router haalt die snelheden volgen info.
                    Als je dezelfde kabel van 10m gebruikte bij de test, zit het verlies ook niet in de kabel.

                    Weet je zeker dat er geen toepassingen zijn die bandbreedte afsnoepen? Denk aan Updates, FTP programma's, openstaande toepassingen etc.
                    Ook geen andere apparaten/tablets/notebooks/telefoons die gebruik maken van de router?

                    Heb je je het draadloos gebeuren op je router beveiligd, zodat er niet meegelift kan worden?

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Poldertrol
                      Nee, hoor. Zo werkt het niet. ZeelandNet kan alleen bekabeld garanderen.
                      Dat wordt geleverd en haal je ook.

                      Er zijn nog genoeg klanten die nog niet eens een Wifi-modem hebben.
                      Je betaalt hetzelfde voor een Alles-in-1 Premium abonnement of je nu de EPC3212 of EPC3940/EPC3925 hebt. Wat er achter het modem komt, is voor de klant.

                      Maar met welk apparaat ga je het Internet op?
                      De Netwerkkaart moet het ook aan kunnen.
                      De router haalt die snelheden volgen info.
                      Als je dezelfde kabel van 10m gebruikte bij de test, zit het verlies ook niet in de kabel.

                      Weet je zeker dat er geen toepassingen zijn die bandbreedte afsnoepen? Denk aan Updates, FTP programma's, openstaande toepassingen etc.
                      Ook geen andere apparaten/tablets/notebooks/telefoons die gebruik maken van de router?

                      Heb je je het draadloos gebeuren op je router beveiligd, zodat er niet meegelift kan worden?

                      De opmerking dat er zelfs mensen zijn die nog geen WiFi router hebben slaat nergens op aangezien uit al mijn mails blijkt dat ook ik geen WiFi router heb.
                      De vraag met welk apparaat ik het internet op ga zou uit voorgaande mails toch duidelijk moeten zijn: een via de kabel aangesloten desktop-pc en dat de netwerkkaart daarvan de 100 Mbps aankan blijkt toch uit de meting zonder router die ik heb doorgegeven.
                      Dat het verlies niet in de kabel zit en een WiFi modem de oplossing is heb ik zelf ook al duidelijk aangegeven.
                      We vallen zo in herhalingen en dat heeft weinig zin.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door zappy17
                        De opmerking dat er zelfs mensen zijn die nog geen WiFi router hebben slaat nergens op aangezien uit al mijn mails blijkt dat ook ik geen WiFi router heb.
                        De vraag met welk apparaat ik het internet op ga zou uit voorgaande mails toch duidelijk moeten zijn: een via de kabel aangesloten desktop-pc en dat de netwerkkaart daarvan de 100 Mbps aankan blijkt toch uit de meting zonder router die ik heb doorgegeven.
                        Dat het verlies niet in de kabel zit en een WiFi modem de oplossing is heb ik zelf ook al duidelijk aangegeven.
                        We vallen zo in herhalingen en dat heeft weinig zin.
                        Hoi Zappy17,

                        Zo'n router zou die 100mbps gewoon moeten kunnen halen (tenzij de UTP kabel die gebruikt is niet 100% in orde is, maar dat heb je al uitgesloten toch?) . Heb je al eens een firmware update geprobeerd? Of zet de router eens terug op de factory settings en stel hem opnieuw in.

                        Op dit moment kunnen we nog even geen WiFi modems op verzoek uitsturen, maar zodra dat wel weer kan zal ik aan je denken.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Frans
                          Hoi Zappy17,

                          Zo'n router zou die 100mbps gewoon moeten kunnen halen (tenzij de UTP kabel die gebruikt is niet 100% in orde is, maar dat heb je al uitgesloten toch?) . Heb je al eens een firmware update geprobeerd? Of zet de router eens terug op de factory settings en stel hem opnieuw in.

                          Op dit moment kunnen we nog even geen WiFi modems op verzoek uitsturen, maar zodra dat wel weer kan zal ik aan je denken.
                          Hallo Frans,
                          Bedankt voor je duidelijke, sympathieke en ter zake deskundige antwoord.
                          Ik heb na bovenstaande mailwisselingen contact opgenomen met Zeelandnet en de zaak uitgelegd en mij is al een nieuw WiFi-modem toegezegd, dus alles is al geregeld.
                          Is mij bekend dat dit even kan duren omdat er nieuwe klanten zijn die nog geen modem hebben, dus ik wacht rustig op mijn beurt want met iets minder snelheid is best een tijdje te leven.

                          Ik heb de UTP kabel rechtstreeks aangesloten op het Zeelandnetmodem (dus router compleet buitenspel) en op mijn desktop-pc en toen had ik keurig 100Mbps dus de kabel kan het probleem niet zijn.
                          Voor de router was geen software-update. Ook opnieuw instellen van mijn router heeft geen positief effect opgeleverd.
                          Nogmaals bedankt voor je reactie en hulp.

                          Reageer


                          • #14
                            Graag gedaan!

                            Reageer


                            • #15

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X