Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Welke modems gaat ZeelandNet de komende tijd vervangen?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Welke modems gaat ZeelandNet de komende tijd vervangen?

De komende tijd gaat ZeelandNet een sneller Netwerk uitrollen.
    In dat kader worden er ook modems vervangen.

Nu vragen klanten zich af, welke modems gaan er nu vervangen worden?
    De Klantenservice deelde me mede dat dit zowel om de EPC3212 als de EPC3925 gaat.
    Caroline laatechter in een ander item weten dat de EPC3925 niet vervangen wordt.

Wat is nu de juiste versie, ZeelandNet en Moderators?

Zoals ik in het andere bericht heb verteld gaan we voor nu alleen de opzichzelfstaande modems vervangen. De EPC3925 en de EPC 3940 zijn beiden routermodems dus de een hoeft niet vervangen te worden door de ander.

Ik ben er niet bij geweest tijdens het gesprek wat je gevoerd hebt met de Klantenservice maar bovenstaande is op dit moment aan de orde.
    Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

Reageer

'k Was hierover ook verbaasd, maar het werd met stelligheid beweerd.

Kan je verder nog iets over het tijdpad vertellen, Caroline?

Reageer

Welk tijdpad bedoel je Poldertrol?

Reageer

Het tijdpad van omwisselen, Caroline
          Wanneer wordt er aan begonnen en wanneer zal elke EPC 3212 vervangen zijn?

Volgens mij is de reikwijdte van de EPC3912 kleiner dan die van de EPC3940.
          Je zal een aantal klanten ( denk ik) met je antwoord teleurstellen.

Dus wees zuinig op je router ( als deze de nieuwe snelheden aan kan).
          Wie weet heb je deze straks ook nog nodig met een nieuw wiifi-modem.

Reageer

Op dit moment worden er al modems omgewisseld. Het omwisselen van alle modems voor routermodems duurt minimaal 3 jaar.

Reageer

Oeps.
              Wordt er 3 jaar uitgetrokken voor de omwisseling van de EPC3212 naar EPC3240.
              Dat is toch wel erg lang.
              Je betaalt toch hetzelfde en dan heb je geen Wifi-modem.
              Dan kan ik met de nieuwe snelheden alsnog achter een snellere router aan.

Reageer

Dan ben ik toch wel benieuwd welk type modems onderdeel zijn van de "ruim 40.000 modems" die dit jaar nog vervangen worden? http://www.delta.nl/over_DELTA/persc...-digitale-weg/

Dit zijn dus niet de EPC3212 modems als ik het goed begrijp? Dus dan blijven alleen de nog oudere Webstar DOCSIS 2.0 modems over, wist niet dat er daarvan nog zoveel van in omloop waren :P

Reageer

Reageer

Zou het niet klantvriendelijk zijn, wanneer klanten met een antiek modem, op verzoek een andere kunnen krijgen?
                    Je krijgt dan een aantal tevreden klanten, terwijl de mensen die niets vragen er blijkbaar ook geen belangstelling voor hebben.

Reageer

Ik kom ook vaak situaties tegen bij mensen die nog met een Wifi router werken die soms al 10+ jaar oud is, met allerlei problemen waardoor hun Wifi dus niet goed werkt.

Het is dan gemakkelijk om dan gelijk maar een nieuwe Wifi router aan te schaffen, maar een Wifi modem van Zeelandnet zou ook de oplossing kunnen wezen in die gevallen.

Alleen is de omwissel procedure wat betreft regulier modem naar Wifi modem mij niet geheel duidelijk (lukt namelijk de ene keer wel om een Wifi modem te krijgen en een andere keer wordt dat geweigerd)

Daarnaast, meer Wifi modems betekend meer Wifispots dus uiteindelijk willen ze dat iedereen zo'n Wifi modem heeft lijkt me?

Reageer

Je zal een heel stevig abonnement moeten hebben, wil je met een EPC3212 niet uit de voeten kunnen. Misschien zelfs zo stevig dat dit nog niet geboden wordt (theoretische snelheid van het modem is 440 Mbit).

Persoonlijk denk ik dat de EPC3212 niet het grootste probleem is. Vaak heb ik hier gelezen dat klanten die een EPC3212 hebben en deze willen omruilen voor een wifi-modem, dit via de klantenservice kunnen regelen. De klantenservice geeft nu, hoop ik, geen EPC3925 modems meer uit, aangezien ze al drie jaar niet meer verkocht worden. Dus zouden deze klanten een EPC3940 krijgen (als deze voorradig zijn).

Corrigeer me als ik het mis heb

Maar de mensen die nu een EPC3925 modem hebben en die 'betere wifi' willen hebben, komen misschien pas later aan de beurt dan nieuwe klanten... tenzij ze een abonnementsupgrade uitvoeren of er op de EPC3940 opties beschikbaar komen die de grote hoeveelheid downstream-kanalen van dit modem tot zijn recht laten komen, waardoor een EPC3925 echt vervangen moet worden.

Dat zal wel even duren nog, als ik Caroline begrijp wordt daar in 2018-2019 misschien mee begonnen?

Reageer

Het gaat er niet om dat de EPC3212 niet voldoet. Zelfs meer dan dat.
                          ik prefereer deze ook boven de EPC3925.
                          Maar een draadloos component? Dat ontbreekt.
                          Je bent dus op een router aangewezen.
                          Wil je de snelheden van je abo halen, want dat gaat steeds sneller, dan moet menigeen een nieuwe router aanschaffen. Je betaalt hetzelfde, maar krijgt er minder voor.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Poldertrol
                            Het gaat er niet om dat de EPC3212 niet voldoet. Zelfs meer dan dat.
                            ik prefereer deze ook boven de EPC3925.
                            Maar een draadloos component? Dat ontbreekt.
                            Je bent dus op een router aangewezen.
                            Wil je de snelheden van je abo halen, want dat gaat steeds sneller, dan moet menigeen een nieuwe router aanschaffen. Je betaalt hetzelfde, maar krijgt er minder voor.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
                              Maar de mensen die nu een EPC3925 modem hebben en die 'betere wifi' willen hebben, komen misschien pas later aan de beurt dan nieuwe klanten... tenzij ze een abonnementsupgrade uitvoeren of er op de EPC3940 opties beschikbaar komen die de grote hoeveelheid downstream-kanalen van dit modem tot zijn recht laten komen, waardoor een EPC3925 echt vervangen moet worden.
                              Hoi GoeRoe,

Mochten mensen problemen hebben met het WiFi signaal/bereik van de EPC3925, dan kunnen ze zich altijd melden op dit forum of via de klantenservice. Ik heb hier zelf een EPC3925 in huis die prima werkt, er zullen er ook een aantal zijn die niet goed werken, en daar hebben we gewoon ons omruilprogramma voor. Maar dan moet het wel op case by case basis bekeken worden.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X