Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

IP-adres achterhalen

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • IP-adres achterhalen

    Beste,

    Ik heb een mail ontvangen die gaat over een verzoek tot het opnieuw instellen van het wachtwoord voor een bepaalde site. Omdat ik zelf dit verzoek niet heb gedaan wilde uitzoeken van wie dit verzoek dan wel komt. In de mail staat het IP-adres vanwaar de aanvraag is verstuurd. Hoe kan ik erachter bij welk persoon dit IP-adres hoort?

    Groet,
    JokeP

  • #2
    Welkom Joke op het Forum van ZeelandNet.

    Kan je het zo vinden?
    Overigens vind je dan niet de persoon, maar de Provider.

    Maar als je niet bekend bent met deze site ( ook evt gezinsleden niet ) en er dus ook nooit een wachtwoord voor aangemaakt hebt, dan is er maar 1 antwoord: "Weg ermee!".


    Wat kan je nu doen met die IP-adressen?
    http://www.geoipview.com/ is een site waarop je IP-adressen kan achterhalen. Wanneer het IP-nummer achter het e-mailadres staat, weet je zeker dat je gelijk de juiste te pakken hebt en voer je dit in. Op de kaart kan je dan het adres van deze persoon vinden. In alle andere gevallen kopieer je het onderste IP-adres wat je tegenkomt en voert dit in op deze site. Kijk uit want het is dus mogelijk dat je de server te pakken hebt en dus niet de locatie van de afzender.
    ( bron ).

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Poldertrol
      Welkom Joke op het Forum van ZeelandNet.

      Kan je het zo vinden?
      Overigens vind je dan niet de persoon, maar de Provider.

      Maar als je niet bekend bent met deze site ( ook evt gezinsleden niet ) en er dus ook nooit een wachtwoord voor aangemaakt hebt, dan is er maar 1 antwoord: "Weg ermee!".


      Wat kan je nu doen met die IP-adressen?
      http://www.geoipview.com/ is een site waarop je IP-adressen kan achterhalen. Wanneer het IP-nummer achter het e-mailadres staat, weet je zeker dat je gelijk de juiste te pakken hebt en voer je dit in. Op de kaart kan je dan het adres van deze persoon vinden. In alle andere gevallen kopieer je het onderste IP-adres wat je tegenkomt en voert dit in op deze site. Kijk uit want het is dus mogelijk dat je de server te pakken hebt en dus niet de locatie van de afzender.
      ( bron ).
      Bedankt voor de reactie maar dit had ik zelf ook al gevonden. Ik kom wel uit bij een bepaalde stad en straat maar niet bij het exacte adres en/of naam. Mijn vraag moet zou misschien beter zijn: bij wie kan ik de exacte gegevens opvragen?

      Reageer


      • #4
        Bij de Provider, maar die zal je dat niet geven.
        Daar komt meer voor kijken.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Poldertrol
          Bij de Provider, maar die zal je dat niet geven.
          Daar komt meer voor kijken.
          o.k. duidelijk, dan houdt het dus gewoon op. Was toch wel benieuwd wie er probeert in te loggen op een persoonlijke pagina. In elk geval bedankt voor uw reacties.
          Groet,
          JokeP

          Reageer

          Om te reageren, moet je eerst .

          verwerken...
          X