Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Router / access point achter EPC3925 modem

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Router / access point achter EPC3925 modem

    Ik ben voornemens om een TP Link WA801ND achter het Cisco EPC3925 modem te plaatsen. Graag ontvang ik instructie hoe dat te doen en welke instellingen ik moet wijzigen in moden cq router

  • #2
    Eenennaam6,

    Welkom op het forum.

    (post aangepast, zie onder voor het vervolg)

    Reageer


    • #3
      Dank voor de snelle reactie. Misschien moet ik even toelichten wat ik wil. Ben namelijk een redelijke leek op ICT gebied....
      De EPC3925 kabelmodem heeft in mijn huis een redelijk zwak wifi signaal en daarbij heeft Zeelandnet een aantal opties uitgeschakeld die ik will gebruiken oa parental control en de mogelijkheid om OpenDNS te gebruiken. Volgens mij kan ik daarom het beste een eigen router aan het modem koppelen waar ik die mogelijkheden wel heb. Ik wil echter voordat ik iets ga doen goed weten wat ik wel en niet moet doen.....

      Reageer


      • #4
        Sorry ik was in de war met de 3212. Jouw modem heeft wel wifi.

        Er zijn instellingen aan te passen, die worden hier behandeld. MAAR die zijn alleen voor een router-achter-een-modem. En omdat je een accesspoint gekocht hebt, is dat niet nodig.

        Reageer


        • #5
          Ik heb nog niets gekocht, dus alle suggesties zijn welkom! Zie mijn "probleem" dat ik hierboven beschreef

          Reageer


          • #6
            Nogmaals: ik denk dat het een goede koop is, omdat je geen instellingen hoeft aan te passen met dit apparaat. Je kan het zo aansluiten. Maar of je er ook DNS-instellingen in kan doen betwijfel ik. Daarvoor heb je een router nodig.

            En voor een router moet je bovenstaande instellingen aanpassen om het enigszins acceptabel te krijgen.
            Op dit moment zou ik je niet adviseren om een router te kopen en aan de 3925 te hangen, omdat dat ook problemen kan opleveren. Misschien kan ZeelandNet de DNS-instellingen vrijgeven? Dan zou je het accesspoint dat je op het oog hebt, kunnen aanschaffen.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Eenennaam6
              Ik ben voornemens om een TP Link WA801ND achter het Cisco EPC3925 modem te plaatsen. Graag ontvang ik instructie hoe dat te doen en welke instellingen ik moet wijzigen in moden cq router
              Beste Eenennaam6,

              Je zou een router moeten aanschaffen, en geen accespoint. Dan kun je via IP Passthrough alles instellen zoals je wil.

              Reageer


              • #8
                Ik lees goede ervaringen met TP-link tl-wr1043nd router. Kan iemand mij vertellen hoe ik die aan het Cisco EPC3925 kabelmodem moet koppelen en welke instellingen ik op modem cq router moet ingeven?

                Reageer


                • #9
                  Eenennaam6, zie mijn bericht hierboven.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door eenennaam6
                    Ik lees goede ervaringen met TP-link tl-wr1043nd router. Kan iemand mij vertellen hoe ik die aan het Cisco EPC3925 kabelmodem moet koppelen en welke instellingen ik op modem cq router moet ingeven?
                    Volgens de reviews op Tweakers.net is dit een prima router.

                    Reageer


                    • #11
                      Kan iemand me dan nog helpen aan een instructie voor het aanlsuiten van router op Cisco modem? Welke instellingen moet ik waar invoeren?

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Eenennaam6
                        Kan iemand me dan nog helpen aan een instructie voor het aanlsuiten van router op Cisco modem? Welke instellingen moet ik waar invoeren?
                        Zoals GoeRoe al heeft aangegeven, die staan in deze topic.

                        Reageer


                        • #13
                          een paar berichten hierboven zie ik een link met een uitleg over het invoeren van een mac adres
                          en het uitzetten van de firewall,zet je de modem dan open naar een router die aangesloten zit?
                          zoals dit is met mijn huidige modem (3212).

                          waarom vraag ik dit,mocht mijn modem defect zou zijn,dat ik dan niet persee gebonden ben
                          aan de modem/router van de 3925,ik zou het graag bij mn huidige router willen houden,
                          ik zit namelijk ook nog met port forwardingen voor mn nassen.

                          komt erbij dat ik qua merk vaak de 3925 tegen kom,men sluit meestel de oude router daar op aan,normaal geen
                          probleem,totdat je port forwardingen moet gaan instellen.

                          Reageer


                          • #14
                            weet iemand of dit kan wat ik vraag?

                            Reageer


                            • #15
                              Op dit moment kun je het draadloos uitzetten in de EPC3925.

                              Zorg wel eerst dat de SPI firewall op off staat en dat je een kanaal instelt anders dan die van je eigen router. Onze voorkeur gaat uit naar 1, 6 of 11. Zorg dat je router ook een van deze kanalen gebruikt.

                              Zodra je dit hebt opgeslagen zet je het draadloos uit in het modem. Ook die instelling sla je weer op.

                              Mocht je WiFi-modem stuk zijn dan krijg je van ons natuurlijk een andere. Je hebt deze namelijk in bruikleen.
                              Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X