Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Terugzetten naar fabrieksinstellingen

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Terugzetten naar fabrieksinstellingen

    Sinds kort de epc3925 geinstalleerd. Voorheen had ik bij het oude modem nog een router geplaatst wegens wifi en meerdereapparate . bij het installeren van het nieuwe modem heb ik aanvankelijk mn router verwijderd en alle bedrade apparaten en wifi apparaten rechtstreeks met de nieuwe epc 3925 verbonden. Alles werkt op zich prima, maarna wat "spelen" wil ik toch liever mn vertrouwde router terugplaatsen op de epc 3925. Ik wil dus de epc3925 helemaal resetten en opnieuw beginnen met een kale setup. Anders heb ik straks 2 prive wifinetwerken.

    Hoe reset ik de epc3925? En wat raden jullie aan voor firewall instelling op de epc3925 als je er nog een router achter zet? Werken alle firewalls (windows/epc3925/router) elkaar niet ontzettend tegen??

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door WvdW
    Hoe reset ik de epc3925?
    [img]b8dc598a-a72b-44c7-9461-598d12e4adec.jpg[/img]

    Reageer


    • #3
      Schakel de spi firewall uit onder Applications en gaming, en stel je eigen router in als dmz host. Je modem hard resetten, zou ik voorzichtig mee zijn omdat je daarna mogelijk niet meer kan inloggen.

      Reageer


      • #4
        Dus ik kan beter dan de wifi uitzetten op het modem, firewall zoals GoeRoe schrijft instellen en mn router er weer terug tussen zetten?

        Reageer


        • #5
          GoeRoehttp://kb.netgear.com/app/answers/de...etgear-routers

          "do not use a DMZ. A computer with DMZ loses firewall protection, and is exposed to attacks from the Internet".

          Reageer


          • #6
            Je netgear moet de Firewall actief hebben. Het zeelandnet modem niet. Als alles achter de netgear zit is er niets aan de hand. Op de netgear stel je dus geen dmz in.

            Reageer


            • #7
              Ik heb het zelf zo gedaan en dat werkt prima.

              Van het Zeelandnetmodem/router de wifi uitgezet, kan softwarematig. Ik heb dit voornamelijk gedaan om storing te verkomen daar de kastjes naast elkaar staan. Tevens alle beveiligingen uitgezet op het zeelandnetkastje via de softwarepagina.
              Op een van de 4 uitgangen van het Zeelandnetmodem de ingang van mijn eigen router (dat wat normaal richting internet gaat)
              Alles via de Wifi en de 4 vaste uitgangspoorten van mijn eigen wifi router. De overige 3 uitgangen van het zeelandnet routertje gebruik ik dus bewust niet. Op mijn eigen router staan alle beveiligingen wel aan. Het zeelandnetmodem/router gebruik ik dus alleen als bedraad modem.

              Ik heb dit gedaan omdat de wifi van het Zeelandnetmodem nogal zwak van kwaliteit is....In eerste instantie had ik op allebei de routers de firewall aanstaan maar dat werkt nogal vertragend en geeft een onstabiele verbinding.
              Werkt prima zo.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door WvdW
                Hoe reset ik de epc3925?
                Beste WvdW,

                Het resetten naar factory settings is voor dit modem momenteel alleen mogelijk door onze eigen medewerkers. Als dit nog moet gebeuren, laat het me even weten, dan kan ik ervoor zorgen.

                De afbeelding van Predator klopt helaas niet, buiten het feit dat de modem momenteel niet door de gebruiker zelf gereset kan worden naar de fabrieksinstellingen, is die andere knop geen "WiFi reset knop", maar een knop om de WiFi protected setup te gebruiken.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Frans
                  Oorspronkelijk gepost door WvdW
                  Hoe reset ik de epc3925?
                  De afbeelding van Predator klopt helaas niet [...]
                  Oeps, sorry! Beter dat bericht weghalen dan(?)

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Predator
                    Oorspronkelijk gepost door Frans
                    Oorspronkelijk gepost door WvdW
                    Hoe reset ik de epc3925?
                    De afbeelding van Predator klopt helaas niet [...]
                    Oeps, sorry! Beter dat bericht weghalen dan(?)
                    Ik laat het wel staan, dan kunnen andere klanten ook in dit topic lezen dat dat plaatje niet klopt.

                    Reageer


                    • #11
                      Goeie dag,

                      Ik zou zelf ook graag de DMZ functie gebruiken.
                      Mijn hoofdrouter is een Netgear met ip: 192.168.1.1, alleen als ik deze ingeef op mijn zeelandnet router geeft hij aan invalid ip ook staat de firewall uit wat doe ik hier fout?

                      Robin

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Robin123
                        Goeie dag,

                        Ik zou zelf ook graag de DMZ functie gebruiken.
                        Mijn hoofdrouter is een Netgear met ip: 192.168.1.1, alleen als ik deze ingeef op mijn zeelandnet router geeft hij aan invalid ip ook staat de firewall uit wat doe ik hier fout?

                        Robin
                        Hoi Robin,

                        Je moet het IP adres gebruiken wat de router krijgt van de modem. Dat moet een adres zijn wat begint met 192.168.11. Jij gebruikt nu de IP range van de netgear zelf, en dat werkt niet.

                        Wat overigens nog beter werkt is het MAC adres van de netgear invoeren in de IP Passthrough tabel in de modem.

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X