Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

instelling formaat foto's op Galaxy telefoon verkleinen

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• instelling formaat foto's op Galaxy telefoon verkleinen

Ik heb gezocht hoe ik de instelling voor mijn camera op de Galaxy kan wijzigen, zodat de genomen foto's niet zo groot zijn, maar heb ik nog niet gevonden.
    Ik weet dat je ze achteraf per stuk kunt verkleinen, maar ik zoek een mogelijkheid om het standaard te wijzigen.
    Die grote foto's nemen alleen maar onnodig veel ruimte in beslag. Ik print tenslotte geen posters..
    Of is er misschien een gratis app waar dat makkelijk mee kan? Liefst per batch.

Heb inmiddels 3 apps geprobeerd:

- Canva - moet je voor inloggen
    - Resize - betaald na proef van 3 dagen
    - Puma Foto - gratis (en betaald met meer functies) lijkt toto nu toe het beste en heeft zo te zien een batchfunctie.

Reageer

Ik kan de resolutie op mijn Samsung aanpassen in 16M of 64M ik zet hem standaard op 16M.

Wanneer je 64M is wel mooi maar dan krijg je dus foto's van 50Mb per stuk.

Je kunt de resolutie dus aanpassen in je camera instellingen door op 12M te tikken.

Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Schermafbeelding 2024-10-24 132253.png
Bekeken: 608
Grootte: 534,4 Kb
ID: 312074

Reageer

Dank voor je reactie.

Die foto ken ik van een legpuzzel die ik had

Hier kan ik dat instellen op 12M of 48M, en die staat op 12M (en1x).
        Dan heb ik nog foto's van 3000x4000 (of 4000x3000 dus) en dat zou ik graag standaard willen verkleinen naar de grootste waarde 1000 of 1500.

Reageer

Dat kun je niet kleiner instellen dus dat zul je dan helaas zelf moeten doen.

Reageer

Dat vermoedde ik na een hoop gegoogle al, vandaar dat ik zelf al op een app uit was gekomen.
            Maar omdat ik wel vaker een instelling of mogelijkheid over het hoofd zie heb ik de vraag toch maar even in de groep gegooid

Reageer

Hoe verklein ik een foto op Samsung telefoon?

Open de foto die je wilt verkleinen > Klik op het pennetje onderaan de foto > Klik op de drie puntjes rechts bovenin > Grootte wijzigen > Kies hier het gewenste formaat.11 mrt 2021

Reageer

Oorspronkelijk gepost door copilot Bekijk bericht
                Hoe verklein ik een foto op Samsung telefoon?

Open de foto die je wilt verkleinen > Klik op het pennetje onderaan de foto > Klik op de drie puntjes rechts bovenin > Grootte wijzigen > Kies hier het gewenste formaat.11 mrt 2021
                Dat was de vraag niet, de vraag was hoe je een kleiner formaat als standaard kon instellen.

Reageer

Misschien heb je hier wat aan?
                  1. Open de Camera-app:
                    • Zoek en open de camera-app op je Samsung Galaxy.
                  2. Ga naar instellingen:
                    • Tik op het tandwielicoon (instellingen) dat meestal rechts bovenaan het scherm staat.
                  3. Selecteer fotoformaat:
                    • Zoek naar de optie voor 'Fotoformaat' of 'Vraag grootte foto's' in het instellingenmenu. Hier kun je het formaat voor het maken van foto's selecteren.
                  4. Kies een kleiner formaat:
                    • Selecteer het gewenste kleinere fotoformaat. Dit kan bijvoorbeeld '4:3', '16:9' of een andere beschikbare optie zijn, afhankelijk van wat je wilt.
                  5. Sla de instellingen op:
                    • Zorg ervoor dat je de instellingen opslaat of sluit om de wijzigingen toe te passen.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door JanPietJoris Bekijk bericht

Dat was de vraag niet, de vraag was hoe je een kleiner formaat als standaard kon instellen.
                    Als je het zo goed weet waarom geef je dan geen antwoordt aan je vriend.
                    Ben blij dat ik niks van samsung in huis heb er altijd wel wat mee

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                    X