Als ik de deco x20 wifispots aansluit direct op het glasvezelmodem met utp op lanpoort 4 dan krijg ik ze wel verbonden. Echter als ik hem op mijn asus router aansluit die als accespoint staat krijg ik ze niet verbonden. Router is uiteraard gewoon met lankabel aangesloten op mijn glasvezelkabel. Zie bijlage voor de melding die ik krijg. Iemand een oplossing hiervoor? bijzonder irritant! Met oude kabelmodem had ik hier geen problemen mee.
Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
Krijg geen verbinding met deco x20 spots
Samenvouwen
X
-
Oorspronkelijk gepost door Do60 Bekijk berichtAls ik de deco x20 wifispots aansluit direct op het glasvezelmodem met utp op lanpoort 4 dan krijg ik ze wel verbonden. Echter als ik hem op mijn asus router aansluit die als accespoint staat krijg ik ze niet verbonden. Router is uiteraard gewoon met lankabel aangesloten op mijn glasvezelkabel. Zie bijlage voor de melding die ik krijg. Iemand een oplossing hiervoor? bijzonder irritant! Met oude kabelmodem had ik hier geen problemen mee.
-
Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
Staat de wifi op het modem uit?
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Do60 Bekijk bericht
Staat nu niet uit. Maar toen het wel uit stond deed hij het ook niet. Want als de wifi aan staat op het glasvezelmodem. en sluit de deco x20 rechtstreeks met utp kabel op het modem. Dan krijg ik hem wel verbonden. En daarna de optie sluit meerdere deco`s aan. Erg irritant!
Reageer
-
Is dit echt een probleem? Waarom wil je het niet via het modem?
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Do60 Bekijk bericht
Omdat ik in de woonkamer zit. En het glasvezelmodem in de meterkast staat. daar is de aansluiting namelijk, en dan moet er ook een deco in de meterkast. Heb ik al veel minder dekking!
Reageer
-
Helder, je router kan IPV6 aan?
gebruik asus ac68u router als accespoint. via lan xbox aangesloten en ps5. maar zie nu dat ik geen verbinding hebt ook via die router. welke instelling moet ik doen? met het coaxmodem ging het allemaal gewoon perfect. vloekt er iets met de nokia glasvezel? anders beter gewoon een netwerk switch verbinden met het nokia glasvezelmodem?
Reageer
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer