Binnenkort wordt mijn glasvezelaansluiting van Delta geactiveerd. Afgelopen week heb ik voor de thuis-installatie een pakket gekregen, en dat zorgde voor teleurstelling. Laat ik uitleggen waarom.
Mijn huidige kabel-aansluiting komt binnen in de woonkamer, in de uiterste hoek van het huis. In die hoek van de woonkamer staat nu ook mijn modem, met daaraan gekoppeld een NAS, een Deco wifi-versterker, en een switch waarop nog eens een PS4, de TV, een Chromecast en de interactieve tv-kast van Delta zijn aangesloten. Hoop apparatuur, maar alles werkt naar behoren.
Maar nu komt het. Bij de aanleg van mijn huisaansluiting, enkele weken geleden, werd mij verteld dat de glasvezel niet in die uiterste hoek kon worden aangelegd. In overleg met Delta heb ik toen gekozen voor de andere hoek van de woonkamer (dat kon wel), ook al omdat Delta aangaf dat ik het nieuwe modem gemakkelijk op de plek van de oude zou kunnen zetten.
Maar de afstand tussen de glasvezelkastje en het huidige modem is zo'n 5 meter, en aan het nieuwe Nokia modem zit maar een kabel van 2 meter. Dat gaat dus niet lukken. Dat heeft Delta mij vanmiddag ook bevestigd: verlengen van de kabel kan niet.
Ik voel me misleid door Delta en baal hier ontzettend van. Ik kan niet zomaar even mijn hele huiskamer omzetten zodat alles weer netjes past en weggewerkt is. Ik heb een gruwelijke hekel aan kabels door het huis die op het zicht liggen.
Ondertussen ben ik aan het zoeken geweest op internet of er wellicht iets aan te doen is, en er schijnen patchkabels te zijn waarmee je de kabel kunt verlengen zonder afbreuk te doen aan de originele snelheid en kwaliteit.
Is dat een idee? Of moet ik me maar verzoenen met het feit dat het modem in de ene hoek staat, en ik dat dan maar met een utp-kabel van 5 meter moet verbinden met de switch?
Overigens ben ik niet technisch aangelegd, dus graag eventueel reageren in Jip-en-Janneketaal zodat deze noob het ook begrijpt.
Mijn huidige kabel-aansluiting komt binnen in de woonkamer, in de uiterste hoek van het huis. In die hoek van de woonkamer staat nu ook mijn modem, met daaraan gekoppeld een NAS, een Deco wifi-versterker, en een switch waarop nog eens een PS4, de TV, een Chromecast en de interactieve tv-kast van Delta zijn aangesloten. Hoop apparatuur, maar alles werkt naar behoren.
Maar nu komt het. Bij de aanleg van mijn huisaansluiting, enkele weken geleden, werd mij verteld dat de glasvezel niet in die uiterste hoek kon worden aangelegd. In overleg met Delta heb ik toen gekozen voor de andere hoek van de woonkamer (dat kon wel), ook al omdat Delta aangaf dat ik het nieuwe modem gemakkelijk op de plek van de oude zou kunnen zetten.
Maar de afstand tussen de glasvezelkastje en het huidige modem is zo'n 5 meter, en aan het nieuwe Nokia modem zit maar een kabel van 2 meter. Dat gaat dus niet lukken. Dat heeft Delta mij vanmiddag ook bevestigd: verlengen van de kabel kan niet.
Ik voel me misleid door Delta en baal hier ontzettend van. Ik kan niet zomaar even mijn hele huiskamer omzetten zodat alles weer netjes past en weggewerkt is. Ik heb een gruwelijke hekel aan kabels door het huis die op het zicht liggen.
Ondertussen ben ik aan het zoeken geweest op internet of er wellicht iets aan te doen is, en er schijnen patchkabels te zijn waarmee je de kabel kunt verlengen zonder afbreuk te doen aan de originele snelheid en kwaliteit.
Is dat een idee? Of moet ik me maar verzoenen met het feit dat het modem in de ene hoek staat, en ik dat dan maar met een utp-kabel van 5 meter moet verbinden met de switch?
Overigens ben ik niet technisch aangelegd, dus graag eventueel reageren in Jip-en-Janneketaal zodat deze noob het ook begrijpt.
Reageer