Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Home Wizard P1 meter

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Home Wizard P1 meter

    Laatst had ik een probleempje met het opstarten/pairen van mijn P1 meter van Home Wizard.
    - Geeft alleen power indicatie
    - Komt niet in de blauwe pair/wifi stand

    Na enig onderzoek blijkt dat de (meegeleverde) USB-C adapter (EUR8) na verloop van tijd (in ons geval na een jaar) geen 5V/1A niet meer afgeeft. Nadat ik hem met de adapter van mijn iPhone had verwisseld, werkte de meter ook weer prima (I know).

    Mocht je zelf ook een dergelijk probleem ervaren, probeer dan eerst een andere USB adapter voordat je EUR33 incl. verzending 'investeert'.
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

  • #2
    Als Energiecoach van GR Bevelanden mogen wij een P1 meter achterlaten bij een bezoek. Ik heb gemerkt dat niet alle zgn. "slimme meters" een P1 poort hebben. Zij blijven dus dom.
    Pas vanaf versie DSMR 5.0 van de "slimme meter" kan de P1 poort voeding geven aan de P1 dongel van de Home Wizard. In alle andere situaties (met een P1 poort) is een USB-C 2.0 voeding + kabel vereist.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Kevpau Bekijk bericht
      Zij blijven dus dom.
      Kleine toevoeging: een slimme meter wordt zo genoemd omdat hij automatisch meterstanden doorstuurt naar de netbeheerder.
      Inderdaad jammer dat dit soort meters niet allemaal voeding aan een dergelijke dongel afgeven, want ook voor ons zit het 'slimme' meer in het zelf kunnen uitlezen van ons verbruik ipv dat een netbeheerder dat ook kan.
      Laatst bewerkt door Webkabouter; 15 Mar 2024, 16:47.
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer

      Om te reageren, moet je eerst .

      verwerken...
      X