Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Philips Hue/Apple Homekit werken niet meer goed samen

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Philips Hue/Apple Homekit werken niet meer goed samen

    In mijn huis heb ik inmiddels een kleine 30 schakelbare Philips Hue devices (voornamelijk lampen, maar ook stopcontacten, allemaal van het originele merk). De Hue devices zijn aangesloten op de Hue Bridge 2.0. Via de Hue app kon ik altijd de synchronisatie naar Apple Homekit opnieuw "verversen". Sinds een update van de Hue app lijkt dit niet meer te kunnen, ik kan wel koppelen met een Apple Home, maar niet meer alles opnieuw 'syncen'. Ik deed dit 'syncen' wanneer ik een extra lamp had, die probleemloos werkte via Hue, maar Homekit "zag" deze lamp nog niet, even syncen en probleem was opgelost, ik kon dan met Siri mijn (nieuwe) lampen bedienen.

    Mijn Homekit is nog niet geupgrade naar de nieuwe architectuuur, aangezien ik geen andere Woning hub heb dan een iPad (en die wordt in de nieuwe architectuur niet meer als hub ondersteund).

    Maar....sinds kort heeft de Apple Woning app moeite om de bridge te vinden. Soms werkt het wel, vaak niet. In de Woning app zie ik alle lampen staan met "bijwerken' of "geen reactie"), terwijl bediening op dat moment via Hue probleemloos is. Ook heb ik al meerdere keren de Hue bridge verwijderd uit Apple Home (alle hieraan gekoppelde Hue devices verdwijnen dan ook uit Apple Home) en opnieuw toegevoegd. Vaak werkt het dan even wel...maar na een tijdje weer niet. Het viel me ook op dat de bridge niet altijd soepeltjes aan Homekit toegevoegd kon worden. (soms lukt dit niet, in een 2e poging wel). Ergens verdenk ik mijn netwerk; ik heb switches en accesspoints vervangen (allemaal Ubiquity geworden) maar verder heb ik niet echt ideƫen.

    Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
    Laatst bewerkt door ItsaMes; 5 Dec 2023, 11:23.

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
X