Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Verhogen download snelheid

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Verhogen download snelheid

    Onlangs heb ik mijn abonnement laten aanpassen naar 1000 mbps (aanbieding bij verlengen abonnement),
    in de hoop de downloadsnelheid op mijn laptop wat beter zou worden (was altijd zo tussen 38 en 42 mbps)
    De situatie is nu als volgt:
    - de download snelheid op het modem is nu 990+ mbps (kan niet beter !)
    - het modem is Sagemcom Fast model 3890 V3 (over een eventuele noodzaak om dit modem te vervangen bij mijn
    nieuwe abonnement, zoals in de aankondiging stond vermeld, heb ik niets meer gehoord, dus dat zal wel niet nodig zijn...(?))
    - het modem staat in "bridgemodus"
    - het modem is middels een kabel verbonden met een router, Merk TP-Link, model Archer 2300 V1.0
    (Deze router heb ik blijkbaar nodig om mijn Hikvision camera systeem te kunnen aansluiten...(?))
    - Laptop is een ASUS 2USISV3 en staat op de eerste verdieping, en is dus met internet verbonden met WIFI via de router
    - De huidige snelheden die ik kan meten zijn (OOKLA) 42,39 up/34,49 down en (DELTA) 43,6 up/35,6 down.
    Geen merkbaar resultaat dus.
    Ik weet dat ik voor een optimale snelheid de laptop moet aansluiten met een UTP kabel, maar ik hoef niet het onderste uit de kan,
    ik zou al tevreden zijn met een zichtbare verbetering in snelheden.
    Aansluiten van de laptop middels een vaste kabel is dus geen optie.
    Wat kunt u mij aanraden:
    - Router vervangen door een ander (beter) model wat zijn dan de specificaties waarop ik moet letten ?
    - Toch het modem laten vervangen in overleg met Delta ?
    - WIFI versterker(s) aanbrengen op de bovenverdieping ?
    - ofwel: alle akties zijn hier zinloos, ga maar terug naar een lager abonnement ?
    Dank voor het reageren en eventuele aanbevelingen aan een simpele IT geest ........
    John (sorry voor de uitgebreide uitleg)


  • #2
    Het zou me niet verbazen als de WIFI verbinding met je laptop de bottleneck is... Een sneller abonnement heeft dan geen zin.

    Reageer


    • #3
      Mss overbodige reactie van mij ?
      Heb je wel 5 ghz wifi staan? En de wifi standaard?
      Laatst bewerkt door Fransje; 28 Nov 2023, 19:14.

      Reageer


      • #4
        Wifi versterkers hebben weinig nut. Kies dan voor een router met MESH. Heb je de laptop al eens aan ethernet van je router gehangen en welke snelheden haalt de verbinding dan?
        De ethernetkabel tussen router en modem is die cat.6 of hoger?
        De laptop lijkt de bottleneck voor de WiFi snelheid.

        Reageer


        • #5
          Zou beginnen om de laptop eens te updaten er komen regelmatig netwerk updates van windows

          Reageer


          • #6
            De NIC's in laptop's zijn niet altijd het beste, ik zou eerst een wifi dongle kopen en kijken of het dan sneller is

            Reageer


            • #7
              Dank allemaal voor de reacties.
              Ik heb de laptop direkt verbonden met het modem, d.m.v. een UTP kabel.
              Resultaat van de speedtest is (voor mij) verbluffend: (OOKLA): 858,20 down/ 99,45 up, (DELTA): 935,2 down/ 99,3 up.
              De conclusie is dan ook: het ligt NIET aan het modem, NIET aan de instelling(en), NIET aan de laptop
              (wordt overigens altijd trouw ge-update) en NIET aan de bekabeling naar de router (is cat. 6).
              Uit de reacties concludeer ik dat de aanschaf van een WIFI dongle (bedankt ROOF) de enige mogelijke oplossing
              zal zijn, en dan nog zal het resultaat waarschijnlijk beperkt zijn, maar het is het proberen waard.
              Moet ik aan een bepaalde (minimale) specificatie denken bij de aanschaf, of maakt dat niet zoveel uit ?
              Nogmaals, allemaal bedankt voor jullie meedenken en tips !
              John

              Reageer


              • #8
                Aangezien je in bridgemode werkt......kan je router de snelheid aan?
                De TP-Link Archer 2300 V1.0 is er in verschillende uitvoeringen..
                Laatst bewerkt door Rinus; 29 Nov 2023, 13:08.
                [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

                Reageer


                • #9
                  ik had ooit een hp laptop en het internet was tragisch, dus een dongle aangeschaft die de snelheden wel aan kon, en daarna geen problemen meer gehad.
                  even als tip je moet dan wel je netwerk kaart in je laptop uitzetten via apparaatbeheer.

                  en een dongle kost echt niet zoveel, goed referenties lezen van gebruikers dan kom je er wel

                  Reageer


                  • #10
                    Gelukt !
                    Ik heb al jullie suggesties opgevolgd en ben tevreden met het resultaat.
                    Via een nieuwe draadloze TP-Link adapter Archer T9UH is de snelheid aanzienlijk verbeterd.
                    (Zoals ik al aangaf, ik hoef niet het onderste uit de kan)
                    Download is nu 250+ mbps, up is 100 mbps.(6x zo snel als voorheen)
                    Een hele merkbare en goede verbetering.
                    Allemaal hartelijk dank voor jullie suggesties en meedenken.
                    John

                    Reageer


                    • #11
                      Staat je delta modem in de meterkast met de wifi aan?
                      Ik heb zelf de wifi van het delta modem uitgezet en aan het modem een accespoint gekoppeld en bekabeld in de woonkamer gezet en daar de wifi aan gezet.
                      100% van de beloelfde snelheid hiermee gehaald.

                      Reageer


                      • #12
                        Fransje, de Delta modem staat/hangt in de woonkamer met de wifi aan (kun je die uitzetten dan ?), ingesteld in Bridgemodus.
                        De router staat in diezelfde woonkamer op ca. 3 mtr. afstand.

                        Reageer


                        • #13
                          Ik heb het standaard Genexis modem in de meterkast, daadoor was de wifi signaal niet al te sterk. Of en hoe je bij andere modems van delta de wifi uit kunt zetten weet ik niet.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door joko50 Bekijk bericht
                            Fransje, de Delta modem staat/hangt in de woonkamer met de wifi aan (kun je die uitzetten dan ?), ingesteld in Bridgemodus.
                            De router staat in diezelfde woonkamer op ca. 3 mtr. afstand.
                            door het volgende adres 192.168.0.1 of 192.168.1.1. in de adresbalk in te typen kun je in het modem komen, hier kan je wifi in of uitschakelen...Meestal is de gebruikersnaam 'admin' en het wachtwoord ook 'admin'.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door joko50 Bekijk bericht
                              Fransje, de Delta modem staat/hangt in de woonkamer met de wifi aan (kun je die uitzetten dan ?), ingesteld in Bridgemodus.
                              De router staat in diezelfde woonkamer op ca. 3 mtr. afstand.
                              als jij een modem in bridge mode staat, staat volgens mij je wifi automatisch uit.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X