Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Synology DS218 niet overal zichtbaar

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Synology DS218 niet overal zichtbaar

    Ik heb sinds verleden week een DELTA glasvezelnet, met een Nokia moden en 3 Deco M5 routers.
    Hiervoor had ik een Ziggo-modem. De DS2218 NAS zat gekoppeld op het modem, en was via find.synology.com vanaf mijn PC zichtbaar.
    Ik kon de NAS gebruiken vanaf meerdere laptops en vanaf de TV. Beheer kon via het web en via een Synology app.

    SInds ik de DELTA heb, is het gedrag zeer vreemd: als ik de NAS aan het modem koppel is hij nergens zichtbaar.
    Als ik hem aan de hoofdrouter koppel (zoals de installateur ook gedaan had), is hij zichtbaar en bruikbaar vanaf 1 PC, via Wifi.
    De TV en de andere laptops zien hem niet. Evenmin kan hij door Synology software vanaf het Web of een PC aop beneaderd worden, ze zien hem geheel niet.
    Ik kan hem dus ook niet beheren.

    Wat doe ik fout? Ik heb nergens IP-adressen aangepast, of een andere instelling gewijzigd (lastig, als ik niet in mijn NAS beheeromgeving kan komen).

    Is er iemand die een antwoord weet?

    Met vriendelijke groeten

    Hennie Koenen

  • #2
    Dat is het probleem van het Nokia modem die (nog) niet in bridge mode gezet kan worden en de Deco’s die ook in router mode staan. De devics die nu direct staan gekoppeld met het Nokia modem zijn niet bereikbaar voor de devices die achter de Deco hangen.

    oplossing is om de deco’s in te stellen als Access Point (AP) en niet als router, dan komen alle wireless devices in hetzelfde netwerk (lan) terecht als de Syno. Andere oplossing is om de Deco’s in router mode te laten staan en een router aan te schaffen die wel bridge ondersteund (Huawei andere Nokia, zie tweakers) of heel veel geduld te hebben totdat Delta dit wel ondersteund

    Reageer


    • #3
      Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn Synology nas. Het lijkt erop dat de nas geen dns server krijgt toegekend van het nokia modem. Bij andere apparaten gaat dat wel goed.
      Ik heb er zelf ook een eigen router tussen gehangen en al mijn devices daar op aangesloten ( inclusief de deco’s ). En dan werkt het zonder problemen en lijkt het netwerk ook stabieler.

      N.b. Deco’s staan bij mij ook in access point mode.

      Reageer

      Om te reageren, moet je eerst .

      verwerken...
      X