Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Excel

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Excel

    In een excel-bestand heb ik een kolom benoemd als mm:ss, maar vandaag ging er iets mis: de minuten en seconden zijn vervangen door getallen kleiner dan1.
    Tevens kan ik een aantal kolommen niet meer centreren, als ik die kolommen wil centreren blijven de getallen allemaal links staan, alleen de bovenste rij, die ik als filter-rij heb gedefinieerd, centreert dan wel. Ik heb een vermoeden dat beide problemen met elkaar te maken hebben.
    Hoe kan ik dat oplossen?

  • #2
    Dit lijkt op een probleem met cel-opmaak. Probeer eens het volgende:
    - selecteer de betreffende cel/cellen
    - druk op de toetsencombinatie CTRL 1 (cellen opmaken)
    - ga naar het tabblad GETAL en kies daar in de linkerkolom de rubriek TIJD
    - aan de rechterkant selecteer je de gewenste keuze
    - bevestigen met OK

    Je probleem met uitlijning zou ik ook proberen op te lossen via CTRL 1,maar dan op het tabblad uitlijning.

    Reageer


    • #3
      Excel probleem.
      Bedankt voor de reactie, maar helaas werken de geboden oplossingen niet. Ik heb het vermoeden dat ik per ongeluk een verkeerde toetsencombinatie heb gebruikt, want in een ander kolom staan nu de formules in plaats van de resultaten van die formules. Ook is de breedte van veel kolommen daardoor waarschijnlijk onbedoeld .gewijzigd

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door MartinLK Bekijk bericht
        Hoe kan ik dat oplossen?
        Maak een nieuw Excelbestand aan en geef inhoud van de cellen in dat nieuwe sheet de eigenschappen zoals je die wilt hebben.
        Exporteer het oude bestand vervolgens naar een .csv en importeer dat in het nieuwe sheet (csv bevat alleen maar tekst, geen cel-eigenschappen).

        Succes!
        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door MartinLK Bekijk bericht
          Excel probleem.
          Bedankt voor de reactie, maar helaas werken de geboden oplossingen niet. Ik heb het vermoeden dat ik per ongeluk een verkeerde toetsencombinatie heb gebruikt, want in een ander kolom staan nu de formules in plaats van de resultaten van die formules. Ook is de breedte van veel kolommen daardoor waarschijnlijk onbedoeld .gewijzigd
          Per ongeluk CTRL+T ingedrukt? Dan zie je formules ipv waardes, nog een keer CTRL+T om terug te keren naar normale weergave.

          Reageer


          • #6
            Excel probleem.
            Allen hartelijk dank, maar intussen ben ik er, met behulp van de Bing chat, uitgekomen.
            Volgens Bing heb ik per ongeluk de optie "Formules weergeven" ingeschakeld. Dit is een functie die alle formules op het werkblad laat zien in plaats van de resultaten. Je kunt dit uitschakelen door op het tabblad Formules te klikken en op de knop Formules weergeven te klikken. Of je kunt de sneltoets Ctrl + ` gebruiken om deze optie aan of uit te zetten.
            Ik heb de optie uitgeschakeld en tot mijn grote gelukzaligheid wordt nu alles weer normaal weergegeven.
            Dus normaals dank en misschien hebben anderen hier ook iets aan.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door MartinLK Bekijk bericht
              Dus normaals dank en misschien hebben anderen hier ook iets aan.
              Fijn dat het is opgelost, daar heeft AI zijn eerste tevreden klant gescoord.
              De moraal van dit verhaal: maak regelmatig een backup van documenten
              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X