Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Glasvezel modem XS-2426G-B : instabiele verbinding, Fritzbox 5590 alternatief?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Glasvezel modem XS-2426G-B : instabiele verbinding, Fritzbox 5590 alternatief?

Vorige week is mijn glasvezel abonnement geactiveerd. Daaraan voorafgaand had ik zelf de TP-Link M5 Deco-mesh-wifi al geinstalleerd en aangesloten op mijn netwerk. Zowel het internetsignaal van mijn vorige provider als de wifi werkte feilloos.
    Na de overstap naar Delta en de activering van het glasvezelmodem kreeg ik allerlei issues: wegvallende WIFI-verbindingen, de TP link app op mijn telefoon die zich opnieuw wilde aanmelden, de NPO plus app op TV (bedraad verbonden) die allerlei foutmeldingen geeft. De WiFi die alleen werkt als ik periodiek het wifi-vinkje op de tablet uit en aanzet. Kortom hier ben ik wel klaar mee en gisteren de zaak weer omgezet naar mijn oude provider.

Natuurlijk is dat niet wat ik wil en ik heb op wat fora al issues met het Nokia modem gelezen dat het maar een beperkt aantal apparaten eigenlijk ondersteunt. Nu overweeg ik om dan maar een FritzBox 5590 er aan te hangen. Dit wordt ondersteund vanuit Delta. Heeft iemand ervaringen met dit (relatief) nieuwe modem? En zijn er nog zaken waar ik op moet letten bij het merk Fritz! ?

Oorspronkelijk gepost door bartloon Bekijk bericht
    Vorige week is mijn glasvezel abonnement geactiveerd. Daaraan voorafgaand had ik zelf de TP-Link M5 Deco-mesh-wifi al geinstalleerd en aangesloten op mijn netwerk. Zowel het internetsignaal van mijn vorige provider als de wifi werkte feilloos.
    Na de overstap naar Delta en de activering van het glasvezelmodem kreeg ik allerlei issues: wegvallende WIFI-verbindingen, de TP link app op mijn telefoon die zich opnieuw wilde aanmelden, de NPO plus app op TV (bedraad verbonden) die allerlei foutmeldingen geeft. De WiFi die alleen werkt als ik periodiek het wifi-vinkje op de tablet uit en aanzet. Kortom hier ben ik wel klaar mee en gisteren de zaak weer omgezet naar mijn oude provider.

Natuurlijk is dat niet wat ik wil en ik heb op wat fora al issues met het Nokia modem gelezen dat het maar een beperkt aantal apparaten eigenlijk ondersteunt. Nu overweeg ik om dan maar een FritzBox 5590 er aan te hangen. Dit wordt ondersteund vanuit Delta. Heeft iemand ervaringen met dit (relatief) nieuwe modem? En zijn er nog zaken waar ik op moet letten bij het merk Fritz! ?
    Voor info zie :

https://gathering.tweakers.net/forum...ssages/2144540

Werkt dus alleen met de Labversie van Fritz!OS v7.39

Reageer

Nu overweeg ik om dan maar een FritzBox 5590 er aan te hangen. Dit wordt ondersteund vanuit Delta.
      Waar heb je dat gelezen?

Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

Reageer

lees de info van elk gewenst modem op www. tweakers.com , ik heb glasvezel van budget-thuis KPN met de Fritzbox 7590ax v2 werkt perfect , je moet de instelling van het modem in stellen in mijn geval van isdn naar glasvezel op instelling van AVN ,die app staat op mijn telefoon en vandaar uit kun je elke instelling maken

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
          Waar heb je dat gelezen?
          Scherp! Niet zozeer gelezen maar meer geïnterpreteerd op basis van de vrije keuze specificaties op de Delta site en het feit dat op Tweakers een aantal personen het aan de praat hebben gekregen. Overigens heb ik de Fritz!box 5590 aan de praat gekregen nadat ik het Fritz!OS 7.39 had geïnstalleerd en via de chat met Delta een aantal gegevens heb doorgegeven.
          Deze zijn in de afgelopen nacht verwerkt, gisteravond stond het modem nog op training en vanochtend was er verbinding.
          Inmiddels mijn interne netwerk aan de Fritz!Box gehangen en dit weekend eens goed doortesten.

Reageer

Overigens heb ik de Fritz!box 5590 aan de praat gekregen nadat ik het Fritz!OS 7.39 had geïnstalleerd en via de chat met Delta een aantal gegevens heb doorgegeven.
            Dat is heel goed nieuws, bedankt hiervoor.
            Zou je een lijstje kunnen maken van wat hoe/wat je hebt ingesteld (evt ism Delta) zodat ik dat in ons 'Eigen Modem | Glasvezel' topic kan verwerken?
            Je kunt dat natuurlijk ook zelf doen @ https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...asvezel-modems

Ben zelf bezig om info te vergaren over mbt 4Gbps zakelijk account, modemsettings etc. Zodra dat hier actief is zal ik het ook laten weten.
            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
            X