Hi, vandaag mijn glasvezel abonnement geactiveerd en liep tegen wat vragen aan. Een ervan is dat ik zag dat ik wel IP nummers kan fixeren maar ik kan niet vanuit het modem dat IP nummer een naam geven waar mee ik dat apparaat vanuit mijn interne netwerk kan benaderen. Nu moet ik dat op basis van IP nummer doen. Of zie ik een setting over het hoofd? Hoop dat wat mede forumleden me kunnen helpen.
Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
Glasvezelmodem : geen IP name binding?
Samenvouwen
X
-
Oorspronkelijk gepost door bartloon Bekijk berichtHoop dat wat mede forumleden me kunnen helpen.
- pas de lokale hosts file aan op de computer(s) waar je die functionaliteit wilt gebruiken
- maak een snelkoppeling op je buroblad naar het ipadres en geef die de naam van het netwerkapparaat
- als je PiHole gebruikt, kun je zijn DNS activeren/aanpassen waardoor alle netwerkapparaten die van PiHole gebruik maken, ook daadwerkelijk op die server uitkomen als je die servernaam inklopt. Wellicht het ip adres ook nog even whitelisten onder kopje Domeinen -> Whitelist
Het is mogelijk dat je je browser(s) even moet aanpassen ivm het ontbreken van een certificaat.
Ook is het mogelijk dat programma's als bv Bitdefender gaat klagen over het ontbreken van dit certificaat; whitelist dat ip adres dan in de setup van het betreffende programma.
Wellicht niet exact wat je wilt, maar dat werkt wel.Laatst bewerkt door Webkabouter; 8 Mar 2023, 20:04.Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer