Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Printer Canon MG5750

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Printer Canon MG5750

    Beste

    Ik heb een printer canon MG5750. Deze krijg ik sinds het aansluiten van het glasvezel modem niet meer gevonden op de laptops. Ik heb uitgevonden dat de printer alleen verbinding kan maken met 2,4 GHZ verbinding en niet met de 5 GHZ verbinding. Printer maakt wel connectie met aangemaakte gastnetwerk van 2,4GHZ maar de laptops kunnen de printer niet vinden als ik ook verbonden ben met hetzelfde gastnetwerk. De firmware van de printer is bijgewerkt en ook de laptops zijn up to date. Heeft iemand een idee waarom ik de printer niet kan vinden met mijn laptops (PS als ik in de deco app kijk zie ik de printer daarin ook netjes terug)

    mvg Fabian

  • #2
    En op het 'normale' 2,4 netwerk, niet gasten, ook niet?

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Fabian Bekijk bericht
      BestePrinter maakt wel connectie met aangemaakte gastnetwerk van 2,4GHZ maar de laptops kunnen de printer niet vinden als ik ook verbonden ben met hetzelfde gastnetwerk
      Gastnetwerk is meestal gescheiden van je interne netwerk (2e laag - veiligheidsmaatregel), tenzij je in de setup van je router/DECO aangeeft dat dat niet hoeft.
      Laatst bewerkt door Webkabouter; 20 Jun 2022, 14:47.
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #4
        Canon Pixma MG5750 WiFi Setup - YouTube daar al gekeken?

        Reageer


        • #5
          Ik heb het met het gastnetwerk zowel geïsoleerd als niet geïsoleerd geprobeerd. Beide zelfde resultaat. Printer wel op netwerk aangemeld maar niet te vinden met laptops (die ook verbonden zijn met zelfde gastennetwerk.

          Ik kan wel printen als ik de kabel aansluit tussen printer en laptop. (software is dus ook ok op laptops)

          Blijft draadloos echter offline aangeven. (vinkje bij printer offline gebruiken aangevinkt en uitgevinkt maar blijft zelfde resultaat dat ik niet kan printen draadloos)

          Youtube ook bekeken maar daar zit het probleem niet omdat de printer wel verbinding met netwerk heeft alleen zien laptops deze niet. (wel in de deco configuratie)

          Reageer


          • #6
            zojuist software nog een keer verwijderd.

            Gastnetwerk niet geïsoleerd van netwerk. vinkje bij offline gebruiken weg en werkte. (vreemde is eerder dus met zelfde instellingen niet)

            maar ik ben blij dat het weer werkt.
            bedankt voor het meedenken

            Reageer


            • #7
              Hou je er rekening mee dat die printer enkel maar op 2.4 GHZ werkt en niet op 5 GHZ

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X