Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Eigen modem | Kabelmodems

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Eigen modem | Kabelmodems

    Wat meer informatie over de Fritz!Box 6690 kabelmodem/router

    De FRITZ!Box 6690is de vernieuwde generatie FRITZ!Box voor DOCSIS 3.1/EuroDOCSIS 3.0-kabelaansluitingen met de WiFi 6 standaard. Kan rechtstreeks op de kabel worden aangesloten maar ook achter een bestaande router in gebruik worden genomen.
    @ https://fritzshop.nl/fritzbox/1249-f...690-cable.html

    Tweakers oordeel
    @ https://tweakers.net/productreview/2...690-cable.html
    Laatst bewerkt door Webkabouter; 6 Mar 2022, 16:10.
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

  • #2
    Wat meer informatie over de Sagemcom FAST3896 modem/router

    Engels-talige handleiding
    @ https://www.google.com/url?sa=t&rct=...oni19js4aCmx8l

    Provider forum
    @ https://providerforum.nl/topics/delt...wi-fi-6.95128/

    Tweakers Oordeel / forum
    @ https://tweakers.net/nieuws/192936/d...n-wi-fi-6.html
    Laatst bewerkt door Webkabouter; 6 Mar 2022, 16:10.
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

    Reageer


    • #3
      Bij een snellere internetverbinding (2,5-8Gbit) hoort ook een sneller thuisnetwerk. Een minst kostbare aanpassing is alvast het vervangen van je cat5 kabels door cat7 versie @ https://www.zeelandnet.nl/forum/welk...n-bij-aanschaf

      Voor een update van switch en netwerkkaart hieronder een prijsindicatie
      @ https://www.netgear.com/nl/business/...hes/multi-gig/
      @ https://tweakers.net/netwerkadapters/

      Vraag de leverancier van je Mesh setje of de hub ook minimaal 2,5Gbit bekabeld ondersteunt
      Laatst bewerkt door Webkabouter; 18 Mar 2022, 01:13.
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #4
        Heb je daar zelf ervaring mee want volgens mij zal dan toch een pc of laptop moeten hebben met een 2.5 Gbit lanpoort op het moederbord.
        Wil je die snelheid kunnen halen.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door 4454at27 Bekijk bericht
          Heb je daar zelf ervaring mee
          De gemiddelde abonnee heeft genoeg heeft aan de huidige 1Gbit bandbreedte. De rest maakt elkaar gek of kan het omwille van de techniek niet laten om ermee aan de slag te gaan (eigenlijk hetzelfde verhaal als bij de kabel/glasvezeldiscussie).

          2,5+ Gbit is een marketinglokker (en niet meer dan dat), die momenteel financieel wel wat investeringen met zich meebrengt. De prijzen van de hardware zijn nu aardig aan het zakken, met name die van de switches.

          Als je tussen A en B op 2,5 Gbps wilt communiceren, zal _alles_ dat tussen die twee punten zit ook geschikt moeten zijn om die snelheid door te geven:
          - modem / mediaconverter (geleverd door Delta, Ziggo of KPN)
          - alleen via netwerkkabel (beste optie, ook met het oog op toekomstige bandbreedte, is Cat7)
          - switch (prijzen zakken, QNAP QSW-2104-2S - Switch zit rond de €165)
          - Netwerkaansluiting. als die niet op het moederbord zit, een losse 2,5 Gbps - 2,5GBASE-T - PCIe netwerkkaartje, rond de €60).

          De trend is tegenwoordig dat de modem/router 2,5 Gbps is en dat het vervolgens via wifi6 de ether in wordt geslingerd. Je zult daardoor een hogere wifi-snelheid bereiken dan bij een 1Gbps modemrouter (met wifi 5 of wifi 6), maar nooit tot 2,5 Gbps, wat de beschrijving op de doos ook beweert.
          Laatst bewerkt door Webkabouter; 7 Oct 2022, 14:34.
          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer


          • #6
            Speculaties dus Daar komen we ook niet mee verder.
            Als je ziet wat er allemaal al op dit forum over glasdraad geschreven is neem ik aan dat het voor 99% speculatie is.

            Reageer


            • #7
              Jaha, kon het toch niet laten en eergisterenmorgen een Fritz!box 6690 (dank driepinter) als 'eigen modem' geïnstalleerd. Mocht je zelf ook nog eens op dat idee komen en je niet laten afleiden door alle glasvezelmarketing, dan is het goed om te weten dat:

              - Als je een zakelijk account hebt, is het belangrijk dat je dat duidelijk doorgeeft aan de klantenservice. Er zijn nogal wat migratieproblemen met het toekennen van je vertrouwde ip adres. Ik kreeg een (tijdelijk?) ip adres waardoor ik mijn domeinen en certificaten opnieuw moest configureren.

              - Delta klantenservice heeft te k(r)ampen met ziekte en onderbemanning. Daardoor zal het langer duren voordat problemen zijn opgepakt en opgelost.

              Over het algemeen is 'eigen modem' geen reden van Delta klantenservice om support te laten voor wat het is. Dat vind ik zeker een pluspunt. Verwacht niet dat medewerkers beschikken over de kennis van je modem, omdat daar geen support op geleverd mag worden.

              Up-and-running vanaf vandaag 16:00 uur
              Laatst bewerkt door Webkabouter; 21 Apr 2023, 18:28.
              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                Jaha, kon het toch niet laten en eergisterenmorgen een Fritz!box 5590 als 'eigen modem' geïnstalleerd. Mocht je zelf ook nog eens op dat idee komen en je niet laten afleiden door alle glasvezelmarketing, dan is het goed om te weten dat:

                - Als je een zakelijk account hebt, is het belangrijk dat je dat duidelijk doorgeeft aan de klantenservice. Er zijn nogal wat migratieproblemen met het toekennen van je vertrouwde ip adres. Ik kreeg een (tijdelijk?) ip adres waardoor ik mijn domeinen en certificaten opnieuw moest configureren.

                - Delta klantenservice heeft te k(r)ampen met ziekte en onderbemanning. Daardoor zal het langer duren voordat problemen zijn opgepakt en opgelost.

                Over het algemeen is 'eigen modem' geen reden van Delta klantenservice om support te laten voor wat het is. Dat vind ik zeker een pluspunt. Verwacht niet dat medewerkers beschikken over de kennis van je modem, omdat daar geen support op geleverd mag worden.

                Up-and-running vanaf vandaag 16:00 uur
                Als ik het dan goed begrijp een 5590 dus dan zit je nu op glasvezel ?

                Omdat dit topic over kabelmodems gaat.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                  Als ik het dan goed begrijp een 5590 dus dan zit je nu op glasvezel ?
                  Neen het ging over een 6690. Snap nog steeds de logica niet van die typenummers: fiber is later dus zou dus ook een hoger typenummer moeten krijgen.
                  Bedankt, ik het het in het originele bericht aangepast
                  Zal ongetwijfeld ook zo gaan bij elk ander merk modem met vast ip.

                  Wie wil er nog glasvezel met een dergelijke performance (niet gefotochopped)...

                  Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: ooklakido.jpg Bekeken: 0 Grootte: 91,5 Kb ID: 260008
                  Bijgevoegde bestanden
                  Laatst bewerkt door Webkabouter; 22 Apr 2023, 00:17.
                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                  Reageer


                  • #10
                    Er is een nieuwe FRITZ!Box 6670 Cable for DOCSIS 3.1, Wi-Fi 7 and Zigbee uit :

                    https://en.avm.de/press/press-releas...d-connections/

                    Maar geen 6 GHz band
                    Laatst bewerkt door driepinter; 20 May 2023, 20:27.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                      Er is een nieuwe FRITZ!Box 6670 Cable for DOCSIS 3.1, Wi-Fi 7 and Zigbee uit :

                      https://en.avm.de/press/press-releas...d-connections/

                      Maar geen 6 GHz band
                      Heb je iets van een pc of laptop die 6 GHZ kan verwerken of is het weer een gesprek in ruime toekomst

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door 4454at27 Bekijk bericht

                        Heb je iets van een pc of laptop die 6 GHZ kan verwerken of is het weer een gesprek in ruime toekomst
                        Normaal gesproken heeft WiFi 7 een 6 Ghz band dus op dit punt is het een beetje een misser.

                        Toegegeven het komt nog niet veel voor, maar er zijn al wel Wifi 7 smartphones en laptops.

                        Een Wifi 7 adapter voor in een PC kan ik idd niet zo snel vinden.
                        Laatst bewerkt door driepinter; 21 May 2023, 20:49.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                          Jaha, kon het toch niet laten en eergisterenmorgen een Fritz!box 6690 (dank driepinter) als 'eigen modem' geïnstalleerd. Mocht je zelf ook nog eens op dat idee komen en je niet laten afleiden door alle glasvezelmarketing, dan is het goed om te weten dat:

                          - Als je een zakelijk account hebt, is het belangrijk dat je dat duidelijk doorgeeft aan de klantenservice. Er zijn nogal wat migratieproblemen met het toekennen van je vertrouwde ip adres. Ik kreeg een (tijdelijk?) ip adres waardoor ik mijn domeinen en certificaten opnieuw moest configureren.

                          - Delta klantenservice heeft te k(r)ampen met ziekte en onderbemanning. Daardoor zal het langer duren voordat problemen zijn opgepakt en opgelost.

                          Over het algemeen is 'eigen modem' geen reden van Delta klantenservice om support te laten voor wat het is. Dat vind ik zeker een pluspunt. Verwacht niet dat medewerkers beschikken over de kennis van je modem, omdat daar geen support op geleverd mag worden.

                          Up-and-running vanaf vandaag 16:00 uur
                          Ik heb sinds afgelopen woensdagmiddag een Fritz!box 6660 cable proberen te installeren. Eerst met klantenservice gechat om serienr en mac door te geven van de Fritz!box. Vervolgens gevraagd hoe nu verder. De vriendelijke chatdame zei dat ik de Fritz!box direkt kon installeren en zou ik binnen 24 uur een mailtje krijgen van Delta met gewgevens om het modem te aktiveren. Zo gezegd zo gedaan. Woensdagavond en donderdagmorgen geen mailtje gezien. Dus nog maal 2 chatsessies er aan gewaagd op donderdag. Werd opnieuw toegezegd dat ik voor donderdagavond 21 uur het modem zou kunnen aktiveren. Niet dus. Vrijdagmorgen opnieuw gechat met een zeer behulpzame dame. Die vertelde dat er nog een ticket op mijn naam open stond. Ze ging er gelijk over bellen met de betreffende engineer en het zou op vrijdag dan toch nog lukken volgens haar. Maar wat gebeurt er? Halverwege vrijdagmiddag krijg ik een mailtje van Delta waarin staat dat ik een storing heb gemeld en dat er een afspraak met een monteur gemaakt moet worden. Gelijk gebeld dat ik helemaal geen internetstoring had. Ik had inmiddels het Deltamodem weer geinstalleerd omdat het allemaal zo lang duurde en ik niet eeuwig op de hotspot van mn smartphone mobiel wil internetten. De storingsmelding bleek een door interne miscommunicatie misverstand te zijn. Aan de betreffende medewerker opniew duidelijk gemaakt dat het gaat om aktivering van een eigen modem en dat dit al vanaf jl woensdagmiddag is aangevraagd. De medewerker zei dat de storingsmelding wordt ingetrokken en dat ik daarvan een mailmelding krijg welke dan gelijk het seintje is dat mijn Fritzmodem is geaktiveerd. Tot zover.
                          Het is nu 20 uur en ik werk noodgedwongen nog steeds met men Delta-Sagem-modem ipv met mijn splinternieuwe Fritz!box 6660 cable. :-(((
                          Veel inzet van chatdamesen medewerks maar jammergenoeg nog steeds geen resultaat na minimaal 48 uur.

                          Reageer


                          • #14
                            Wat er ook moet worden gecommuniceerd, neem in een dergelijk geval altijd contact met met Delta Fiber ipv klantenservice Delta/Zeelandnet (zie hieronder). Dat lijntje is korter en je krijgt over het algemeen gelijk de juiste persoon aan de lijn.

                            Wat helpt is het doorgeven van de volgende info:
                            a. Modem : Fritz!Box xxxx
                            b. PON ID OF Modem ID AVMxxxxx + CWMP 0004xxxxxx
                            c. CM MAC adres: xx xx xx xx xx xx (met de C van Cable) Er is nl ook nog een MTA Mac.
                            Deze kunnen ze ook uitlezen en ter verificatie met je controleren.
                            d. serienummer xxxx.xxx.xx.xxxx.xxx
                            e. Delta Klantnr

                            Contact:
                            Delta Fiber Internet 088 224 91 50 (voor zowel kabel als glasvezel).

                            Ben zelf ook tegen wat problemen aangelopen mbt activeren van een F!6690; was na een week opgelost en totop heden werkt alles prima.
                            Succes!
                            Laatst bewerkt door Webkabouter; 10 Jun 2023, 09:20.
                            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                            Reageer


                            • #15
                              Bedankt voor deze info Webkabouter. Ik ga er maandag nog eens mee aan de slag.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X