Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

printer Canon TS 5150

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Ik kwam dit bericht tegen. Nu nog even er achter komen hoe uit te schakelen.

De Firmware updates blokkeren huismerk inktcartridges

Firmware-updates zorgen er vaak voor dat huismerk inktcartridges geblokkeerd worden. De printer geeft dan een foutmelding dat de cartridges beschadigd zijn, niet geschikt zijn voor gebruik in de printer of gewoon dat de cartridge vervangen moet worden. Het is daarom belangrijk om firmware updates voor je printer meteen uit te schakelen. Dit zorgt er namelijk voor dat je printer gewoon blijft werken met huismerk- cartridges! En dit scheelt op zijn beurt weer in de portemonnee, terwijl je niet per se hoeft in te leveren op kwaliteit.

MVG Martin

Ik heb het nagevraagd bij de technicus voor u.
    Deze geeft het volgende aan:

Nee dit bestaat niet.

Printers zien geen verschil tussen imitatie cartridges of originele cartridges.

Een firmware kan niet “uit gezet worden”
    Firmware is de software waar de printer op draait.

U moet het zo zien.

Een pc kan niet werken zonder Windows.
    Firmware is zeg maar de Windows van een printer.
    Firmware kan niet verwijdert of uitgezet worden zonder firmware is er geen printer.

Firmware heeft niks te maken of imitatie cartridges wel of niet gelezen kunnen worden
    Als de printer een foutcode aangeeft bij imitatie cartridges betekent dat de cartridge defect is.
    Dit heeft niks met de printer of de Firmware te maken.

MVG Martin
    Laatst bewerkt door mheijden; 4 Jan 2022, 11:01. Reden: goede informatie van het bedrijf Tech repair te Bergen op Zoom

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Ptrol Bekijk bericht
      Ook al eens de dieptereining ( min. 2 x ) uitgevoerd?
      Beste Ptrol, helaas gaf ook dit niet het gewenste resultaat. Dank voor de tip.

MVG Martin

Reageer

Oorspronkelijk gepost door mheijden Bekijk bericht
        Firmware heeft niks te maken of imitatie cartridges wel of niet gelezen kunnen worden
        Als de printer een foutcode aangeeft bij imitatie cartridges betekent dat de cartridge defect is.
        Dit heeft niks met de printer of de Firmware te maken.
        Nuance/context: https://www.123inkt.nl/news/Persberi...pdate-847.html en https://tweakers.net/nieuws/152090/h...-printers.html Meestal is er inderdaad iets met de generieke cartridges, gelukkig is 123inkt zo coulant om daar service op te bieden. En soms is het dus wel een update van de zgn. firmware. Maar dat zou dus niet meer moeten voorkomen.
        Laatst bewerkt door Koeba; 4 Jan 2022, 15:27.

Reageer

Beste Koeba,
          Wat ikzelf wel vreemd vind, is dat ik 5 cartridges van 123inkt heb geprobeerd en 2 cartridges van Sneltoner.
          Deze 7 cartridges gaven allemaal hetzelfde probleem.
          Bij mijn vraag of zij ervaring hadden met dit probleem, ik zal toch niet de enige zijn met een Canon printer TS 5150 en
          huismerkcartridges- reageerden zij hier geen gevallen van te kennen.

Blijft toch vreemd.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door mheijden Bekijk bericht
            Beste Koeba,
            Wat ikzelf wel vreemd vind, is dat ik 5 cartridges van 123inkt heb geprobeerd en 2 cartridges van Sneltoner.
            Deze 7 cartridges gaven allemaal hetzelfde probleem.
            Bij mijn vraag of zij ervaring hadden met dit probleem, ik zal toch niet de enige zijn met een Canon printer TS 5150 en
            huismerkcartridges- reageerden zij hier geen gevallen van te kennen.

Blijft toch vreemd.
            Je vraagt ze eigenlijk te zeggen dat hun eigen merken niet deugen. Dus neem hun antwoorden niet te serieus.

Reageer

Ik wilde toch nog iets melden en wellicht is dit handig om te weten over de Canon TS 5150.

Ik heb gekeken op Marktplaats naar mensen die deze printer verkochten en heb gevraagd of zij het probleem van de huismerk cartridges ook hebben ervaren.

-1 persoon gaf aan geen probleem te ervaren (zou ik ook zeggen wanneer ik wil verkopen);
              -1 persoon gaf aan huismerk cartridges nooit gebruikt te hebben;
              -1 persoon gaf de volgende reactie: dit is de reden dat ik de printer verkoop.

Ik zou zeggen: doe er je voordeel mee.

MVG Martin

Reageer

Heb je deze ook al is geprobeert? Deze werken bij mij altijd heel goed. Ze zijn van HP.

Reageer

Ik ken je probleem heb dat ook gehad koop orginale en het is over

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                  X