Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

printer Canon TS 5150

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• printer Canon TS 5150

Forumleden ik heb gekocht een Canon printer TS 5150. Ik wilde hiervoor de cartridges van 123
    inkt gebruiken (540/541)maar helaas werken die niet bij deze printer.(Blanco vellen).
    In totaal heb ik er 5 van deze fabrikant geprobeerd en 2 van Sneltoner.
    Mijn vraag is of iemand weet of op deze printer "Firmware" is geinstalleerd en eventueel hoe op te heffen.

BVD Martin

https://www.112ink.nl/Blog/Canon-pri...ronen-resetten

Reageer

Bedankt voor de tip.Ik heb inmiddels een reset uitgevoerd, maar helaas zonder het gewenste resultaat.

Alleen op de originele cartridges van Canon werkt de printer goed.

MVG Martin

Reageer

Wel alle stickertjes en ontluchting gaatjes open en verwijderd mag ik hopen.. meestal wil een printer helemaal niet printen als cartridge niet wordt herkend, geen lege pagina’s

Reageer

Beste reddwarf, even toch wat meer info. Wanneer ik een huismerk cartridge plaats kan ik 1 prima kopie maken. Daarna witte vellen.
          Een tweede kopie is niet mogelijk. Ik moet dan eerst weer de cartridge eruit en erin doen om weer 1 kopie te maken. Er komt dus wel inkt. De cartridge werkt dus wel maar wel heel erg omslachtig.
          Bij de originele catridge van Canon heb ik geen enkel probleem.
          Ik vermoed dus dat Canon hier "Firmware" heeft toegepast.
          Nu vroeg ik mijzelf af, wanneer ik mijn originele cartridge van Canon zelf vul, zou ik dan het probleem oplossen.
          Ik zou wel eens willen weten of de huismerkbedrijven originele cateridges van Canon opnieuw vullen.

MVG Martin

Reageer

Je geeft eigenlijk zelf de oplossing: gebruik originele cartridges.

Reageer

Maarja Koeba, je weet het zeker wel. Nederlander altijd uit op koopjes/aanbiedingen.

Reageer

Tsja ze maken het je niet eenvoudig… De huismerken doen de oude cartridges zeker opnieuw vullen of gebruiken in ieder geval vaak de chip die ze kunnen resetten. Weet niet if het de moeite loont een chipresetterbte kopen…

en het is inderdaad makkelijk met’ ‘koop originele cartridges’ en voegt ook niet veel toe aan jou vraag….

Reageer

Reddwarf, bedankt voor jouw reactie. Ik heb begrepen dat HP "Firmware" gebruikt of gebruikte en dat daar een oplossing voor was gevonden om dit te omzeilen en dat dan huismerk cartridges te gebruiken waren. Mijn printer heeft de mogelijkheid "Firmware" te updaten
                  en gezien dat feit heb ik het vermoeden dat Canon van "Firmware" gebruik maakt.
                  Wel is het zo, dat ik probeer op een aantal manieren hier achter te komen maar overal krijg ik geen ja en geen nee of geen antwoord. Voor mij stinkt dit naar de misdaad.

Reageer

Op de site van 123inkt staat heel wat extra info en tips over omgaan met generieke cartridges: https://www.123inkt.nl/customer/myfaq.html Wel inloggen met je 123inkt-account.
                    HP heeft een lange geschiedenis van het zo moeilijk mogelijk maken van het gebruik van andere merken cartridges.
                    Dat 'vermoeden' dat hp het gebruikt is juist; alle printers hebben een firmware. HP is alleen wat ruiger in de omgang met klanten die een paar euro willen besparen...123inkt is trouwens ook je aanspreekpunt als je cartridges niet goed werken.
                    Laatst bewerkt door Koeba; 2 Jan 2022, 17:36.

Reageer

Ook al eens de dieptereining ( min. 2 x ) uitgevoerd?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door mheijden Bekijk bericht
                        (Blanco vellen).
                        Ehh, je hebt toch wel het transparante stickertje van de kop verwijderd (ducking)?
                        Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: 2022-01-02_17-43-23.jpg Bekeken: 0 Grootte: 37,8 Kb ID: 213065
                        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

Reageer

Bestt Koeba, ik heb heel veel overleg gehad met 123inkt en in overleg 5 catridges geprobeerd. Inmiddels hebben zij alle kosten
                          teruggeboekt.

Ptrol, Neen, de printer is gekocht in oktober 2021, redelijk nieuw toch. Mijns inziens is dieptereininging niet aan de orde, tenzij
                          jij mij kan vertellen wat dit voort toegevoegde waarde heeft.

Webkabouter, Ja ik heb het plasticje inderdaad verwijderd. In mijn bericht nr. 142 schreef ik dat ik 1 perfecte kopie kan maken met mijn huismerk cartridge. Er komt dus wel inkt alleen bij de volgende kopieen alleen witte vellen. De huismerk cartridge werkt dus perfect alleen 1 keer.

Reageer

Ptrol, Neen, de printer is gekocht in oktober 2021, redelijk nieuw toch. Mijns inziens is dieptereininging niet aan de orde, tenzij
                            Advies dit zeker eens te proberen, omdat dit onlangs werkte op een Canon die ook witte pagina's "afdrukte".
                            Ook dit was een vrij nieuwe printer en diverse cartridges werden ook eerst uitgeprobeerd zonder resultaat.
                            Na de de dieptescan was de printer weer ok.

Reageer

Bestt Koeba, ik heb heel veel overleg gehad met 123inkt en in overleg 5 catridges geprobeerd. Inmiddels hebben zij alle kosten
                              teruggeboekt.
                              Kijk, dat is mooi.

Dus in plaats van adviezen op te volgen of zelfs maar te proberen, moet de adviseur eerst bewijzen dat het werkt?
                              Laatst bewerkt door Koeba; 3 Jan 2022, 12:12.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X