Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

een printer aansluiten draadloos

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • een printer aansluiten draadloos

    Ik heb sinds een maand een nieuwe Epson Expression Home XP2100 welke ik bedraad heb aangesloten en dat werkt prima.
    Echter nu wil ik hem via de WiFI aansluiten.
    Hoe doe ik dat?
    Mijn modem is een Sagemcom CS 500001

    Ik heb al getracht in de modem te komen middels beheer en het wachtwoord achterop maar dat werkt niet. ook de gegevens van het vorige modem werken niet. ik kom er dus niet in.

    Maar buiten dat, moet ik een netwerk maken of zo? Als ik de printer wifi laat zoeken vind hij niets.

    Trouwens dat modem is alleen 2,4Ghz? Mijn vorige was namelijk 5 GHZ

  • #2
    Je moet gewoon je printer kunnen verbinden met dezelfde wireless gegevens als waarmee je een computer verbind (als je de printer onderdeel wil laten uitmaken van 1 netwerk). Krijgt de printer wel een IP adres van je router maar dit zal in principe niet (vaak) veranderen en kun je testen of het werkt.


    misschien is het bij deze printer ook mogelijk deze in te stellen als zijn eigen access point maar dat lijkt mij niet handig

    Reageer


    • #3
      Check of de printer op 2,4 GHz en/of 5 GHz werkt.
      Ik heb weliswaar een ander merk printer, 2 jaar oud, maar die werkt alleen op 2,4 GHz.

      Het modem Sagecom CS 50001 (die ik ook heb) heeft beide frequenties, check of die beiden aanstaan d.m.v. zoek een netwerk (netwerkcentrum PC).
      Zelf heb ik het modem gekoppeld aan de TPlink Deco M5 (van Delta). Van de TPlink stond 2,5 GHz uitgeschakeld. De printer wifi maakte dus geen verbinding.

      Misschien niet geheel jouw situatie, maar mogelijk de moeite waard om een en ander te checken.
      Laatst bewerkt door erikreijn; 10 Jul 2021, 12:08.

      Reageer


      • #4
        Ik heb vandaag weer de printer draadloos geinstalleer maar hij kan geen enkel netwerk vinden ik heb geen TPlink Deco M5

        Reageer


        • #5
          Hallo keestramper. Het kan wezen met printers dat ze alleen met WPA-beveiligde wifi kunnen verbinden. Grote kans dat je een WPA2 beveiligde wifi verbinding hebt. Waardoor de printer het netwerk niet ziet. Dit kunnen wij voor je aanpassen. Kun je ons bereiken via de chat of via whatsapp dan gaan wij dit voor je regelen.

          Reageer


          • #6
            WPA/WPA2 (TKIP) wordt niet als veilig beschouwd.
            Als dit jouw wifinetwerk is, configureer je de router zo dat deze de beveiligingsmethode WPA2 (AES) od WPA 3 gebruikt

            ik zou hoogst verbaasd zijn als mijn provider dit aanpast?

            Reageer


            • #7
              De Epson Expression Home XP2100 is niet meer een van de nieuwste printers. Zo te zien in de kenmerken op Tweakers.net kan hij niet de WPA2 beveiligingsverbinding aan. Dus als je hem zou willen verbinden met de wifi zou je kunnen aanpassen naar WPA/WPA2. Zoals je aangeeft reddwarf is niet wenselijk voor je internet veiligheid!

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door keestramper Bekijk bericht
                Hoe doe ik dat?
                Kees, probeer eens @ https://mattjameschampion.com/2021/0...tup-made-easy/
                Moeite met Eng
                els? Vertaal de pagina mbv Google Translate @ https://translate.google.com/

                Succes!
                Laatst bewerkt door Webkabouter; 12 Jul 2021, 19:10.
                Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X