Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

extern inloggen in genexis 7840 router/ wake on lan PC

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • driepinter
    antwoordde
    Ik lees ergens :

    Source Host(s)
    Limit the range of external hosts that can access your network

    IP range with netmask e.g. 185.15.248.65/24


    Dus dan moet je waarschijnlijk een andere (CIDR) notatie gebruiken

    IP adres kun je opvragen op www.whatsmyip.org alleen dan zul je er misschien /24 achter moeten zetten.
    Bijgevoegde bestanden
    driepinter in Hardware- en computervragen
    Laatst bewerkt door driepinter; 6 Feb 2021, 11:23.

    Laat een reactie achter:


  • Guest01
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

    Er zit natuurlijk ook een Firewall in de 7840 zelf, maar hoe je die uitschakelt en/of wijzigt ik weet het niet.

    Er is geen duidelijke handleiding van de Genexis 7840 beschikbaar.

    Ja deze maar die is oud.

    Of je vraagt het via Delta WhatsApp.
    Genexis Platinum-7840 handleidingen

    Handleidingen en gebruikershandleidingen voor Genexis Platinum-7840. We hebben 1 Genexis Platinum-7840-handleiding beschikbaar als gratis PDF-download: Installatiehandleiding

    https://www.manualslib.com/products/...0-9062325.html
    Guest01 in Hardware- en computervragen

    Laat een reactie achter:


  • driepinter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door foxhound50 Bekijk bericht
    Als ik de tcp poort 80 scan staat die ook dicht. Klopt dat? Volgens de klantenservice moet het gewoon werken maar zij leveren verder geen ondersteuning....
    Ik heb een Fritz!Box maar deze poort staat bij mij ook gewoon dicht.

    driepinter in Hardware- en computervragen
    Laatst bewerkt door driepinter; 6 Feb 2021, 11:34.

    Laat een reactie achter:


  • foxhound50
    antwoordde
    Als ik de tcp poort 80 scan staat die ook dicht. Klopt dat? Volgens de klantenservice moet het gewoon werken maar zij leveren verder geen ondersteuning....
    foxhound50 in Hardware- en computervragen

    Laat een reactie achter:


  • driepinter
    antwoordde
    Dan houdt het op denk ik wanneer Delta zelf niet weet hoe je een port forwarding instelt.
    driepinter in Hardware- en computervragen
    Laatst bewerkt door driepinter; 5 Feb 2021, 11:26.

    Laat een reactie achter:


  • foxhound50
    antwoordde
    Ik chat nu met delta whatsapp maar die kunnen mij verder niet helpen. Ook naar Genexis gebeld die verwijzen weer naar Delta. En die hebben geen antwoord.
    foxhound50 in Hardware- en computervragen

    Laat een reactie achter:


  • driepinter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door foxhound50 Bekijk bericht
    Ik heb de windows 10 firewall ingesteld dat hij UDP 7 en 9 doorlaat en daarna de UDP port checker uitgeprobeerd. De poorten zijn gesloten. Wat doe ik fout?
    Er zit natuurlijk ook een Firewall in de 7840 zelf, maar hoe je die uitschakelt en/of wijzigt ik weet het niet.

    Er is geen duidelijke handleiding van de Genexis 7840 beschikbaar.

    Ja deze maar die is oud.

    Of je vraagt het via Delta WhatsApp.
    driepinter in Hardware- en computervragen
    Laatst bewerkt door driepinter; 5 Feb 2021, 08:42.

    Laat een reactie achter:


  • foxhound50
    antwoordde
    Ik heb de windows 10 firewall ingesteld dat hij UDP 7 en 9 doorlaat en daarna de UDP port checker uitgeprobeerd. De poorten zijn gesloten. Wat doe ik fout?
    foxhound50 in Hardware- en computervragen

    Laat een reactie achter:


  • Webkabouter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door foxhound50 Bekijk bericht
    Webkabouter Ik weet niet of ik iets nodig heb als ik van huis ga dan zou ik volgens jouw oplossing elke keer als ik van huis ga de computer aan moeten zetten dat vind ik niet echt milieubewust.
    Webkabouter in Hardware- en computervragen

    Laat een reactie achter:


  • driepinter
    antwoordde
    Je kunt nog kijken of de UDP poort wel open staat :

    UDP Port Checker Online - Open Port

    Kan zijn dat een firewall die nog blockt maar dan houd het wel op denk ik.
    driepinter in Hardware- en computervragen
    Laatst bewerkt door driepinter; 30 Jan 2021, 07:00.

    Laat een reactie achter:


  • foxhound50
    antwoordde
    Webkabouter Ik weet niet of ik iets nodig heb als ik van huis ga dan zou ik volgens jouw oplossing elke keer als ik van huis ga de computer aan moeten zetten dat vind ik niet echt milieubewust.
    driepinter dat is wat ik bedoel maar krijg ik dus niet in werking. Teamviewer met 4G de pc benaderen werkt wel goed alleen het aanzetten op afstand lukt niet. Volgens de monteur gaat dat dus ook niet met dat modem je zou erop moeten inloggen. Hieronder een dump hoe ik de portforwarding heb ingesteld de local host is dus de PC die zou moeten opstarten die heb ik een vast ip adres gegeven (met het mac adres) en de source host is het ipadres van de router via whatsmyip (ervan uitgaande dat die hetzelfde blijft; bij een kennis heb ik een webcam ingesteld dat werkt ook nog steeds op hetzelfde adres dus dat houdt ie wel vast schijnt (ivm lease nieuw adres)). Het lijkt of de router dit niet support net zoals de monteur aangaf. Ik heb nog een managed switch kan best dat die ertussen zit maar dat maakt toch niets uit?

    Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Capture.PNG
Bekeken: 1178
Grootte: 24,8 Kb
ID: 190241
    Bijgevoegde bestanden
    foxhound50 in Hardware- en computervragen

    Laat een reactie achter:


  • driepinter
    antwoordde
    Hier staat nog een andere methode beschreven :

    https://adfocom.nl/2011/03/16/wol-vi...-pc-aanzetten/
    driepinter in Hardware- en computervragen

    Laat een reactie achter:


  • Webkabouter
    antwoordde
    Dan zet je, voordat je weggaat, Teamviewer aan op de computer thuis aan (hoofdstuk 5 meen ik) en log je met de computer of mobiel op je familielocatie in op je thuiscomputer. Volgens mij hoeft WOL daarvoor niet eens actief te zijn, als die computer maar aan staat.
    Webkabouter in Hardware- en computervragen

    Laat een reactie achter:


  • foxhound50
    antwoordde
    Stel ik ben bij familie en heb een bestand nodig dat op de harde schijf van die computer staat. Dan zou ik dat zo willen ophalen. Anders moet ik eerst naar huis rijden. Computer op afstand aanzetten met WOL, teamviewer starten met mobiele telefoon en met de teamviewer sessie het bestand even mailen. Maar naar ik begrijp is WOL alleen voor lokale netwerken, jammer. De beschreven links geven helaas geen antwoord op de vragen. Ik geef alleen maar aan wat de monteur aangaf. Hier bij het 2e plaatje staat meer wat ik bedoel https://community.teamviewer.com/Eng...eamviewer-work
    foxhound50 in Hardware- en computervragen

    Laat een reactie achter:


  • Webkabouter
    antwoordde
    uit stand-by halen. Wake On Lan is bedoeld voor apparatuur in een lokaal netwerk. Dus b.v. jouw thuisnetwerk.

    Om dus deel uit te maken van dat netwerk terwijl je op dat moment niet in dat netwerk zit, zul je dus eerst deel van dat netwerk moeten worden middels een VPN sessie, Hulp op afstand of (zoals je zelf al aangeeft) met Teamviewer. Laatstgenoemde zorgt in feite voor een VPN verbinding zoals eerder beschreven, echter niet via je router maar rechtstreeks tussen het apparaat op afstand en de computer die in de stand-by mode staat. Om dat te kunnen doen, heb je zowel aan de kant van de computer die standby staat als de computer waarmee je die slapende computer wilt benaderen, software nodig die je eerst moet installeren. Vervolgens communiceren die beide programma's met elkaar en brengen de door jou gewenste verbinding tot stand.

    Wat ik graag zou willen weten: Waarom zou je je computer willen 'aanzetten' met je smart phone?

    Kijk even op onderstaande links (lees en leer) dan wordt je een hoop duidelijk:
    https://computertotaal.nl/artikelen/...metteamviewer/
    https://www.bol.com/nl/p/voor-dummie...1004000015114/
    Webkabouter in Hardware- en computervragen

    Laat een reactie achter:

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
X