Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Macro melding niet uit te schakelen

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Macro melding niet uit te schakelen


  • #2
    Misschien heb je wat aan de onderstaande link.

    https://support.microsoft.com/nl-nl/...e-16fed1a7e5c6

    Reageer


    • #3
      Je kunt ook nog proberen Office te repareren kies dan voor de optie : Online repareren.

      Reageer


      • #4
        EdwinB, dank voor je reactie, maar ik krijg de melding "Deze pagina niet bereikbaar"
        Driepinter, ook bedankt, ga ik direkt even proberen, je hoort er nog van

        Reageer


        • #5
          Heb de link opnieuw geplaatst nu werkt hij wel.



          Mijn excuses.

          Reageer


          • #6
            Driepinter: beide herstel opties nu uitgeprobeerd: Snel Herstel: Geen resultaat,
            maar ook on-line herstel: Volledige nieuwe download van Office 2019 gehad, opnieuw geactiveerd, daarna PC afgesloten en helemaal opnieuw opgestart: Geen resultaat, bericht wordt nog steeds weergegeven bij opstart Word.
            Edwinb: linkt werk nu inderdaad goed, maar er is steeds sprake van een "gele waarschuwingsband"; die zie ik helemaal niet, dus kan ik er ook geen akties in ondernemen.
            Alle opties in het Vertrouwenscentrum nu uitgeprobeerd: geen resultaat.
            Wat zou/kan er gebeuren als ik de file "Normal.dotm" helemaal verwijder ?

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door joko50 Bekijk bericht
              Driepinter: beide herstel opties nu uitgeprobeerd: Snel Herstel: Geen resultaat,
              maar ook on-line herstel: Volledige nieuwe download van Office 2019 gehad, opnieuw geactiveerd, daarna PC afgesloten en helemaal opnieuw opgestart: Geen resultaat, bericht wordt nog steeds weergegeven bij opstart Word.
              Edwinb: linkt werk nu inderdaad goed, maar er is steeds sprake van een "gele waarschuwingsband"; die zie ik helemaal niet, dus kan ik er ook geen akties in ondernemen.
              Alle opties in het Vertrouwenscentrum nu uitgeprobeerd: geen resultaat.
              Wat zou/kan er gebeuren als ik de file "Normal.dotm" helemaal verwijder ?
              Als je normal.dotm verwijderd, zou het bij opnieuw opstarten automatisch opnieuw moeten worden aangemaakt. Je zou ook de naam (even) kunnen wijzigen, het kan dan ook niet meer worden gevonden en wordt opnieuw aangemaakt. Lost dit het probleem op, dan gooi je het oude alsnog weg, anders gooi je het nieuwe weg en verander je de naam weer terug.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door joko50 Bekijk bericht
                Verder kom ik er al zoekend achter dat waarschijnlijk de file "Normal.dotm" is beschadigd.
                Ik denk dat je eerder een document hebt geopend dat een macro bevatte. Vervolgens heeft deze macro zich in je normal.dot genesteld waardoor je elke keer deze melding krijgt. Dit verschijnsel komt vaker voor als men Word documenten rechtstreeks opent vanaf het web.

                Zet daarom na installatie van Office 2019 de instelling 'Bewaar normal.dot' altijd uit om dit soort bijverschijnselen te voorkomen (wordt in de link hieronder bij Cause 1 uitgelegd).

                @ https://support.microsoft.com/en-us/...or-normal-dotm als de hier aangeboden suggesties niet werken.
                Laatst bewerkt door Webkabouter; 19 Oct 2020, 15:02.
                Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                Reageer


                • #9
                  Het verhaal van Jos
                  Laatst bewerkt door driepinter; 19 Oct 2020, 19:42.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Jos Bekijk bericht
                    Lost dit het probleem op, dan gooi je het oude alsnog weg, anders gooi je het nieuwe weg en verander je de naam weer terug.
                    [Windows]
                    ... en vergeet niet, nadat het probleem is opgelost en je met de uiteindelijke versie van dit standaard document tevreden bent, deze normal.dot te beveiligen zodat het door geen enkele applicatie gewijzigd kan worden (klik-Rechts op de bestandsnaam - Beveiliging):

                    Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: 2020-10-19_23-05-48.png Bekeken: 0 Grootte: 30,3 Kb ID: 187975
                    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                    Reageer


                    • #11

                      Reageer


                      • #12
                        "AVWiz14s.dot" is van Avery Label Wizard. Heb je deze misschien geinstalleerd (gehad).



                        Reageer


                        • #13
                          Edwinb, Ja inderdaad, dat heb ik ooit gehad in de vorige versie van Office (2013)
                          Ik dacht zeker te weten dat alles van Avery inmiddels al lang geleden verwijderd was, nou niet dus.
                          Nu alles met Revo verwijderd, en alle restjes (nog steeds enkele files die hardnekkig blijven zitten, definitief verwijderd.
                          En inderdaad: het Macro probleem is opgelost !
                          We hebben het blijkbaar veel te ver gezocht............
                          Prima idee Edwinb heel erg bedankt !
                          Ook alle andere meedenkers: BEDANKT
                          Joop

                          Reageer


                          • #14
                            Goed te horen dat het is opgelost en bedankt voor de terugkoppeling.

                            Ik ga het onderwerp sluiten.

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X