Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

webcam toegang

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • webcam toegang

    Hi, Ik heb een webcam ASUS CX200 die voorheen wel gedraaid heeft op Zeelandnet maar toen nog met eigen router. Nu zit de EPC3940AD router erop maar kan ik de webcam niet meer benaderen. HIj heeft een static IP addres van 198.168.178.25 en die ziet de router in zijn lijst met aangesloten LAN devices ook staan. bij het ingeven van dit address in de Chrome browser krijg ik een timeout en kan hij hem niet vinden....wat gaat hier mis?

    ik krijg Meldingen binnen maar......hoe lees ik die?
    Laatst bewerkt door Dukes; 17 Jun 2020, 18:28.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Dukes Bekijk bericht
    HIj heeft een static IP addres van 198.168.178.25 en die ziet de router in zijn lijst met aangesloten LAN devices ook staan.
    Met welke URL en browser benader je die webcam? Ik heb laatst iets gelezen over het feit dat Chrome URL's zonder https:// niet meer toont. Kijk eens of je met Firefox je webcam wel kunt benaderen.
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

    Reageer


    • #3
      Ik kan de webcam van mijn dochter alleen met Internet Explorer zien.

      Reageer


      • #4
        Dan is dat ook weer opgelost :-)
        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

        Reageer


        • #5
          Dukes je hebt voorheen een Fritz!box gebruikt aan het ip-adres te zien. Als je die nu niet meer gebruikt, wijzig je het beste het ip-adres van de camera naar iets dat je modem gebruikt. Dat betekent, in de 192.168.11.x-reeks (waarbij je moet opletten dat je geen adres neemt, dat het modem via DHCP aan een ander apparaat kan toewijzen).

          Je kunt de camera benaderen door de netwerkinstellingen van je computer te wijzigen. Geef je computer het ip-adres 192.168.178.10 en subnetmasker 255.255.255.0. De gateway laat je leeg.
          Nu kun je het ip-adres van de camera invullen in de browser en kun je verbinding maken.
          Wijzig nu het ip-adres van de camera.
          Daarna zet je de netwerkinstellingen van je pc weer op Automatisch.

          Ik hoop dat het gedetailleerd genoeg voor je is!

          Reageer

          Om te reageren, moet je eerst .

          verwerken...
          X