Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

thuisnetwerk

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • thuisnetwerk

    Sinds ik een nieuwe modem heb ontvangen werkt mijn thuisnetwerk niet meer; ik heb al heel veel geprobeerd, en ben nu zo ver dat gedeelde schijf (van onze hoofd-pc) te zien is op onze laptop, maar krijg een melding dat er 'geen rechten' zijn.
    Naar mijn weten heb ik verder niets ingesteld bij het 'delen'.
    Gaat om een netwerk via Windows10.

    Wat gaat er fout ?

  • #2
    stond het vorige modem in bridge-mode en het nieuwe niet ??
    gebruik is naast het modem ook een eigen router ??
    heb je in een pc of laptop handmatig een ip-adres ingesteld ??

    Reageer


    • #3
      Geen handmatige IP-adressen toegekend.
      De gedeelde schijf zit op een computer en met onze laptop zitten we op hetzelfde (?) netwerk, via de modem/router van zeelandnet, en ook met lan-kabel verbonden. Hetzelfde netwerk heb ik vraagteken bij gezet, omdat we dus wel de gedeelde schijf kunnen zien op de laptop, maar de network-naam op de PC en laptop verschillende zijn.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Cefra85 Bekijk bericht
        Geen handmatige IP-adressen toegekend.
        De gedeelde schijf zit op een computer en met onze laptop zitten we op hetzelfde (?) netwerk, via de modem/router van zeelandnet, en ook met lan-kabel verbonden. Hetzelfde netwerk heb ik vraagteken bij gezet, omdat we dus wel de gedeelde schijf kunnen zien op de laptop, maar de network-naam op de PC en laptop verschillende zijn.
        open es een command-venster met het programma cmd.exe
        zet daarin ipconfig, dan zie je 192.168.11.x of 192.168.1.x
        dat moet op de pc en op de laptop gelijk zijn.
        klopt dat ??

        Reageer


        • #5
          Beide ip-adressen beginnen met 192.168.11.xxx.
          Via verkenner op de laptop is de gedeelde schijf te zien en als je deze aanklikt is het icoontje 'groen'. Dus zou er verbinding zijn.
          Als je dan weer klikt, krijg je de 'netwerkfoutmelding' en die meldt dat er geen 'toegang' is en de netwerkbeheerder geraadpleegd moet worden.

          Bij de gedeelde schijf op de pc is bij eigenschappen het 'met wachtwoord beveiligd delen' uitgeschakeld.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Cefra85 Bekijk bericht
            Bij de gedeelde schijf op de pc is bij eigenschappen het 'met wachtwoord beveiligd delen' uitgeschakeld.
            dat is de eenvoudige manier van delen.
            en als je de andere manier kiest, waarbij een gebruikersnaam en wachtwoord opgegeven moet worden ??

            Reageer


            • #7
              thuis netwerk werkt volgens mij niet meer in windows 10 sinds update in de zomer wel bleef printerdelen mogelijk

              Reageer


              • #8
                Dan kun je alleen bij de bestanden als je een gebruiksaccount hebt op de betreffende pc. Af geldt dat dan ook voor gebruikers op andere apparaat in het netwerk ?

                Reageer


                • #9
                  https://www.ct.nl/workshops/thuisnet...or-windows-10/

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Cefra85 Bekijk bericht
                    Dan kun je alleen bij de bestanden als je een gebruiksaccount hebt op de betreffende pc. Af geldt dat dan ook voor gebruikers op andere apparaat in het netwerk ?
                    ja, dan moet je over en weer gebruikersaccounts aanmaken.

                    Reageer


                    • #11
                      Bij Windows 10 werkt het delen via thuisnetwerk heel anders dan bij Windows 7 en eerder, maar het lijkt me sterk dat dat iets met het nieuwe modem te maken zou hebben.

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X