Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wifi Printer

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Wifi Printer

    Mijn schoonvader heeft een wifi printer (HP Deskjet 3050A). Deze deed het goed. Maar van de een op de andere dag maakt deze geen verbinding meer met de modem/router (F@ST 3980V3).

    Wanneer ik de wifi verbinding open zet (dus zonder wachtwoord) dan kan ik de printer verbinden. Wanneer ik daarna op het wifinetwerk weer een wachtwoord zet, maakt de printer geen verbinden.

    Wanneer ik de printer via de wps knop probeer te koppelen krijg ik op de printer de melding WPS-fout.
    In de logfile van de modem/router kan ik wel vinden dat de printer is gekoppeld (A device <> successfully connected using WPS to SSID ())

    Maar wanneer ik wil printen geeft de printerdriver aan dat de printer offline is.

    Heeft iemand nog een suggestie?

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Scaramouche Bekijk bericht
    Wanneer ik de wifi verbinding open zet (dus zonder wachtwoord) dan kan ik de printer verbinden. Wanneer ik daarna op het wifinetwerk weer een wachtwoord zet, maakt de printer geen verbinden.


    dat lijkt op een WEP of WPA beveiligings probleem.
    verander in het modem de instelling van WPA naar bijv. WPA2.
    er is ook verschil in WPA persoonlijk/prive en WPA business/zakelijk

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Scaramouche Bekijk bericht
      Maar wanneer ik wil printen geeft de printerdriver aan dat de printer offline is.
      - Check even of hij ook daarwerkelijk op 'Off line' staat (ook al is hij verbonden met het netwerk).

      - Printer kan ook gedeeld zijn op een netwerkcomputer die uit staat.

      - Wat ook wel eens helpt is hem uitzetten > stroom er af > 20 sec wachten > stroom er op > aanzetten.
      Als dat niet helpt, voeg je hem nog een keer toe als tcp/ip printer (het ip adres waarmee de printer met je netwerkadres is verbonden).

      - Indien het Windows10 betreft, is het mogelijk dat door de laatste grote Windows update de printerdriver moet worden vernieuwd. Ga daarvoor naar de HP website > Support en download/installeer de correcte printerdriver.

      Ik denk ook dat het iets met het gebruikersaccount dat wil printen te maken heeft. De printer maakt nl geen verbinding maar de gebruiker.
      Printers zijn alleen met een ip adres verbonden aan een netwerk (veiligheid wordt verkregen door evt in de setup van een printer gebruikersnamen met pw toe te gebruiken).


      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #4
        Dat is een probleem, heb hetzelfde gehad met mijn HP printer, mijn oplossing was een nieuwe Epson printer kopen en dan bekabeld aan de computer en niets geen problemen meer. Denk ik weet het niet 100% zeker maar dat sommige HP printers niet met het nieuwe modem kunnen werken. Tot aan het nieuwe modem nooit geen problemen gehad.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door marcokr Bekijk bericht
          Dat is een probleem, heb hetzelfde gehad met mijn HP printer, mijn oplossing was een nieuwe Epson printer kopen en dan bekabeld aan de computer en niets geen problemen meer.
          Dat is toch jammer want HP printers zijn echt wel ok (mijn ervaring). Heb je ook geprobeerd een firmware update op die printer uit te voeren?


          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer


          • #6
            Kun je de printer met een netwerkkabel aansluiten op het modem?
            Anders zoals Webkabouter schrijft, controleren op een software update van de printer.

            Misschien kan DELTA aangeven of ze 'protected management frames' hebben aangezet in een modem firmware/profiel-update MatthijsL Edwinb ?

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
              Misschien kan DELTA aangeven of ze 'protected management frames' hebben aangezet in een modem firmware/profiel-update
              Had ik ook aan gedacht, maar ik denk niet dat het probleem op die laag zit...

              @scaramouche: Probeer nog even deze link (is van een HP medewerker) @ https://support.hp.com/us-en/document/c02722113
              Laatst bewerkt door Webkabouter; 9 Dec 2019, 12:21.
              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

              Reageer


              • #8

                Of je probeert eerst nog eens op je printer display :

                Instellingen > Draadloos > Standaard instellingen netwerk herstellen

                en dan opnieuw uitvoeren

                Instellingen > Draadloos > Wizard Draadloze install

                Reageer


                • #9
                  Scaramouche Ervaar je op dit moment nog steeds problemen?

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X