Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Modem/router EPC 3940 dhcp.

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Modem/router EPC 3940 dhcp.

    Bovenstaand modem gaf van de ene op de andere dag ineens vreemde IP-adressen uit aan pc's die ik aanzette, echt helemaal buiten de range en ook met een ander subnetmasker.
    Na reset (30 sec stroom eraf) was dit weer normaal.
    Iemand enig idee hoe dit mogelijk is ?

  • #2
    waarschijnlijk een software foutje in het modem.

    Reageer


    • #3
      Sinds ik een nieuwe modem heb gekregen kan ik niet meer op mijn televisie programma. S terug kijken .

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door vanaalst Bekijk bericht
        Sinds ik een nieuwe modem heb gekregen kan ik niet meer op mijn televisie programma. S terug kijken .
        hoe kijk je TV ??
        met een Humax decoder ??
        met een smart card in de TV ??
        met een wit DIT kastje ??

        Reageer


        • #5
          Joojo7 hier heb ik ook last van inderdaad. Heb je wel verbinding met het apparaat dat dat vreemde IP heeft gekregen?

          Reageer


          • #6
            Joojo7 Zijn dit misschien 169.254.x.x ip-adressen?
            Met Automatic Private IP Addressing (APIPA) wordt door de clients automatisch een IP-adres en subnetmasker geconfigureerd wanneer er geen DHCP-server beschikbaar is. Het apparaat kiest zijn eigen IP-adres uit het bereik 169.254.1.0 tot en met 169.254.254.255. Het subnetmasker wordt automatisch ingesteld op 255.255.0.0 en het gatewayadres op 0.0.0.0.
            Dit zou erop duiden dat je apparaat geen verbinding met het modem had, of dat het modem op dat moment geen ip-adres uitgaf.

            Reageer


            • #7
              Laatste dagen heb ik veel storing in het wifi modem, continu valt de wifi uit, ook geregeld vastlopen van het interactieve tv kastje, en ook de telefoon werkt niet altijd. alleen bekabeld internet op de pc gaat (nog) goed.
              moet meermaals per dag het modem resetten. Mijn buurman 3 deuren verder zegt soortgelijke storingen te hebben.
              ????? wat nu?

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door boelie10 Bekijk bericht
                valt de wifi uit, ook geregeld vastlopen van het interactieve tv kastje, en ook de telefoon werkt niet altijd. alleen bekabeld internet op de pc gaat (nog) goed.
                betekent dat, dat het interactieve TV kastje draadloos moet werken ??
                om te beginnen zou ik dat kastje met een utp-kabel aansluiten, al is het maar tijdeljk.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door boelie10 Bekijk bericht
                  Laatste dagen heb ik veel storing in het wifi modem, continu valt de wifi uit, ook geregeld vastlopen van het interactieve tv kastje, en ook de telefoon werkt niet altijd. alleen bekabeld internet op de pc gaat (nog) goed.
                  moet meermaals per dag het modem resetten. Mijn buurman 3 deuren verder zegt soortgelijke storingen te hebben.
                  ????? wat nu?
                  Ik wil dit graag even voor je nazien. Kan je mij via de e-mail je klantgegevens doorsturen samen met een link naar dit forumbericht. Je mag deze richten aan [email protected].

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X