Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Digitale radio via Ci-module op tv. Hoe dit aansluiten en beluisteren zonder dat de TV aan staat?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Digitale radio via Ci-module op tv. Hoe dit aansluiten en beluisteren zonder dat de TV aan staat?

    Wij hebben digitale ontvangst via Ci-module in de TV. Ik wil graag digitale radio luisteren via de TV zonder dat deze aan hoeft te staan.
    Hebben een nieuwe receiver gekocht, een Marantz NR1508 welke de benodigde aansluitingen heeft. Nu aangesloten via HDMI ARC en optische aansluiting. Als ik op de mode TV audio druk dan wordt de TV automatisch gestart en hoor in geluid via de receiver. Dan kan ik het gewenste radiokanaal zoeken en dan werkt het. Zet ik de TV uit dan stopt de radio ontvangst.

    Hoe moet ik een en ander aansluiten dat ik digitale radio kan luisteren zonder dat de TV aan staat en hoe moet ik dit via de receiver instellen ?

  • #2
    Je verzint het toch niet.
    Als je de tv uit zet komt er toch geen geluid meer uit.
    Je kunt nu eenmaal geen radio via je tv luisteren als die niet aan staat.

    Reageer


    • #3
      het enige wat je kunt doen, is het beeld uitschakelen.
      maar de TV moet inderdaad gewoon aan blijven.

      Reageer


      • #4
        heb je er al eens aan gedacht om je receiver gewoon op je modem aan te sluiten heb je n.l 1 rechtstreekse internetverbinding
        voor je zenders laat je hem gewoon zelf zoeken.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
          het enige wat je kunt doen, is het beeld uitschakelen. maar de TV moet inderdaad gewoon aan blijven.
          Wat fantamoer al zei: je verzint het toch niet. Het enige wat ik kan verzinnen is inderdaad het beeld uitschakelen door in het menu en beeldinstellingen het beeld op zwart te schuiven. Eigenlijk een heel raar idee... en wat een gedoe, want je moet na het radiopraatje van G.B.J. Hilterman (inderdaad met de toestand in de wereld) alles weer op normaal zetten. Dat is tenminste op mijn tv zo. Geluid hoor ik niet meer dus ik ben benieuwd naar andere hoor-ervaringen...

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door hillebregt Bekijk bericht

            en wat een gedoe, want je moet na het radiopraatje van G.B.J. Hilterman (inderdaad met de toestand in de wereld) alles weer op normaal zetten. Dat is tenminste op mijn tv zo.
            gelukkig is het met mijn TV geen gedoe, want bij de eerste knop die wordt ingedrukt, is het beeld alweer terug.

            Reageer


            • #7
              Bedankt voor de info.

              Via een humax kastje zou je wel direct je receiver aan kunnen sluiten en radio ontvangen. (zonder de TV aan te hoeven zetten) Maar ja, ik heb dus de Ci-module.

              Voorlopig internet radio ingesteld, dat werkt in elk geval goed. (Heos)

              Ga nog wel verder proberen maar denk dat via wifi (internetradio) de simpelste manier is voorlopig.

              Reageer


              • #8
                Ik gebruikt de onderstaande. Aangesloten aan mijn 'oude' analoge Bose stereo-installatie. Perfect.
                Ontvang uw favoriete radiozenders via internet of via DAB+ of FM. De adapter is eenvoudig te koppelen aan uw bestaande muziekinst | Koop op Conrad.nl
                [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

                Reageer


                • #9
                  Dus kun je beter een tv kopen zonder Ci-module.
                  Want dat is niet handig voor radio ontvangst.
                  Zullen de tv-fabrikanten blij mee zijn.
                  Blijkt een decoder zoals bijv. De Humax een betere optie.
                  Ja, je haalt wat overhoop met het stoppen van analoge radiozenders.
                  Maar de kosten komen voor de gebruikers.
                  Sorry dat ik negatief ben maar zo zie ik dat.

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X