Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

EPC3940AD en FTP

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • EPC3940AD en FTP

    Vorige week heb ik een nieuwe modem-router EPC3940AD gekregen.
    Op de router is DHCP ingesteld, terwijl een andere router in mijn netwerk als acesspoint staat ingesteld.
    Tot zover werkt dit perfect en zelfs beter/sneller dan mijn vorige configuratie !
    Achter de router zit een NAS met vast IP-adres en daarop draait een webserver.
    Er doen zich nu een aantal problemen voor waar van ik er 1 zal schetsen.
    -Als ik vanuit mijn eigen netwerk (via ddns) met FTP de NAS probeer te bereiken krijg ik foutmeldingen...
    -Als ik vanuit Delta Wifispots (een ander netwerk dus) met FTP naar mijn NAS ga werkt het perfect...
    Het lijkt erop dat acties vanuit mijn eigen netwerk ergens geblokkeert worden of niet goed staan ingesteld...(poorten 21 en 20 worden doorgestuurd in de router)
    Met de vorige configuratie werkte het perfect !
    De andere problemen zijn waarschijnlijk hieraan gerelateerd...
    Zoeken op Internet heeft nog niets opgeleverd...

  • #2
    Dat is wel vreemd, en zeer waarschijnlijk zit er in de configuratie iets fout, welk vast intern IP-adres heeft de NAS?
    Welk intern IP adres heeft je PC?, is het alleen een probleem met FTP of ook met de webserver intern?

    Kun je de nas via het interne IP-adres wel benaderen op FTP i.p.v. DDNS?, als dit wel zo is staat je interne configuratie fout, staat de werkgroep verder op de NAS wel goed ingesteld?, staat de NAS in dezelfde netwerk IP als de router (maar uiteraard buiten de DHCP groep)?, welk merk NAS heb je?

    Even samengevat:

    1 - NAS is van buiten af (WAN) bereikbaar, dat betekent, de port forwarding gaat naar het juiste IP-Adres van de NAS en de DDNS zorgt ervoor dat je externe adres, als die gewijzigd mocht zijn, toch benaderbaar is van buiten af.

    2 - NAS is van binnen uit (LAN) niet bereikbaar op DDNS van de NAS via FTP, terwijl het IP-Adres juist moet zijn, anders zou punt 1 niet werken.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Niggo
      Dat is wel vreemd, en zeer waarschijnlijk zit er in de configuratie iets fout, welk vast intern IP-adres heeft de NAS?
      Welk intern IP adres heeft je PC?, is het alleen een probleem met FTP of ook met de webserver intern?

      Kun je de nas via het interne IP-adres wel benaderen op FTP i.p.v. DDNS?, als dit wel zo is staat je interne configuratie fout, staat de werkgroep verder op de NAS wel goed ingesteld?, staat de NAS in dezelfde netwerk IP als de router (maar uiteraard buiten de DHCP groep)?, welk merk NAS heb je?

      Even samengevat:

      1 - NAS is van buiten af (WAN) bereikbaar, dat betekent, de port forwarding gaat naar het juiste IP-Adres van de NAS en de DDNS zorgt ervoor dat je externe adres, als die gewijzigd mocht zijn, toch benaderbaar is van buiten af.

      2 - NAS is van binnen uit (LAN) niet bereikbaar op DDNS van de NAS via FTP, terwijl het IP-Adres juist moet zijn, anders zou punt 1 niet werken.
      Hoi Niggo,
      Bedankt voor je reactie !
      De NAS (Synology DS211+) heeft IP-adres 192.168.7.200 wat ligt buiten het DHCP bereik.
      De PC heeft als intern IP-adres een dynamisch afdres van de DHCP server.
      Ik heb intern geen probleem met FTP ook niet vanuit een ander netwerk.
      Intern kan ik de NAS benaderen, de werkgroep staat goed en alle apparaten incusief de router zitten in hetzelfde netwerk.
      De configuratie heeft altijd gewerkt tot de komst van de nieuwe modem-router...
      Als ik met filezilla via DDNS de NAS benader krijg ik de volgende foutmelding:
      'Server sent passive reply with unroutable address. Using server address instead.'
      FTP in passive of active mode maakt niets uit, kennelijk komt er een vreemd adres terug waar hij niets mee kan...
      Ik ben er nog niet uit...
      Mvgr Kees

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door kvbelzen
        De NAS (Synology DS211+) heeft IP-adres 192.168.7.200 wat ligt buiten het DHCP bereik.
        wat is het ip-adres van het lokale netwerk ??
        de NAS heeft 192.168.7.200, dus moet de dhcp-server adressen binnen 192.168.7.x uitgeven.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door kvbelzen
          Oorspronkelijk gepost door Niggo
          Dat is wel vreemd, en zeer waarschijnlijk zit er in de configuratie iets fout, welk vast intern IP-adres heeft de NAS?
          Welk intern IP adres heeft je PC?, is het alleen een probleem met FTP of ook met de webserver intern?

          Kun je de nas via het interne IP-adres wel benaderen op FTP i.p.v. DDNS?, als dit wel zo is staat je interne configuratie fout, staat de werkgroep verder op de NAS wel goed ingesteld?, staat de NAS in dezelfde netwerk IP als de router (maar uiteraard buiten de DHCP groep)?, welk merk NAS heb je?

          Even samengevat:

          1 - NAS is van buiten af (WAN) bereikbaar, dat betekent, de port forwarding gaat naar het juiste IP-Adres van de NAS en de DDNS zorgt ervoor dat je externe adres, als die gewijzigd mocht zijn, toch benaderbaar is van buiten af.

          2 - NAS is van binnen uit (LAN) niet bereikbaar op DDNS van de NAS via FTP, terwijl het IP-Adres juist moet zijn, anders zou punt 1 niet werken.
          Hoi Niggo,
          Bedankt voor je reactie !
          De NAS (Synology DS211+) heeft IP-adres 192.168.7.200 wat ligt buiten het DHCP bereik.
          De PC heeft als intern IP-adres een dynamisch afdres van de DHCP server.
          Ik heb intern geen probleem met FTP ook niet vanuit een ander netwerk.
          Intern kan ik de NAS benaderen, de werkgroep staat goed en alle apparaten incusief de router zitten in hetzelfde netwerk.
          De configuratie heeft altijd gewerkt tot de komst van de nieuwe modem-router...
          Als ik met filezilla via DDNS de NAS benader krijg ik de volgende foutmelding:
          'Server sent passive reply with unroutable address. Using server address instead.'
          FTP in passive of active mode maakt niets uit, kennelijk komt er een vreemd adres terug waar hij niets mee kan...
          Ik ben er nog niet uit...
          Mvgr Kees
          Beste,
          Ik heb het probleem inmiddels opgelost !
          In heb in de NAS wat aanpassingen gedaan en het externe IP-adres op het default WAN adres gezet:
          [img]365bdaa8-cd9b-4a90-ad99-95d470cad84c.jpg[/img]
          Daarnaast heb ik de poorten 55536 - 55551 doorgestuurd.
          En zie daar... het werkt !
          Bedankt voor het meedenken !
          Groeten,
          Kees van Belzen

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door fred44nl
            Oorspronkelijk gepost door kvbelzen
            De NAS (Synology DS211+) heeft IP-adres 192.168.7.200 wat ligt buiten het DHCP bereik.
            wat is het ip-adres van het lokale netwerk ??
            de NAS heeft 192.168.7.200, dus moet de dhcp-server adressen binnen 192.168.7.x uitgeven.
            Klopt Fred,
            Ik heb het default IP-adres van de router aangepast naar 192.168.7.1 en het bereik staat ingesteld op 192.168.7.100 - 192.168.7.149

            Reageer


            • #7
              Heb je inmiddels een oplossing kunnen vinden kvbelzen? Zo ja, dan horen we graag wat je gedaan hebt om het op te lossen
              A prudent question is one-half of wisdom

              Reageer


              • #8
                Beste Matthijs, zoals je hierboven kunt lezen is het probleem inmiddels opgelost

                Reageer


                • #9
                  Ik had er overheen gekeken Nog bedankt voor je reactie!
                  A prudent question is one-half of wisdom

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X