Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Digitale radio

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Digitale radio

    Ik luister nog analoog met mijn JVC EX-A1 radioset. Ik kijk al wel digitaal en gebruik een Humax IRHD-5300C.
    Vandaag een optische kabel gekocht en geprobeerd aan te sluiten. Helaas heb ik geen radio via JVC. De radio heeft een AUX aansluiting ( tulp dus neem ik aan) en Humax een SPDIF. Op de radio zit ook een digital out ( PCM/stream), maar geen digital in.
    De kabel verbinding digital out naar Humax werkt dus niet. Hoe ga ik nu mijn radio ( een oudje, ik weet het..:P ) aansluiten om digitaal te kunnen luisteren. De tv een hele dag aan is geen optie voor mij. Internet radio ook niet.
    Wie kan me aan advies helpen.....Kabeltje RCA naar converter en dan van daar naar HUMAX? Zoiets? Of toch aan nieuwe radio denken? Wie o wie?

  • #2
    wat dacht je van een scart-tulp converter-kabel
    dan kun je het analoge audio-signaal doorgeven aan een analoge geluidsingang AUX IN. rood is audio rechts en wit is audio links.
    het video-signaal vergeet je dan gewoon.

    [img]46d5c6da-ba50-46df-91b6-86e0fd5a7212.jpg[/img]

    Reageer


    • #3
      Op de Humax is maar 1 scart aansluiting en die wordt voor tv gebruikt

      Reageer


      • #4
        Misschien een SPDIF naar RCA converter kopen?
        [img]cda4fe98-a85e-49ed-9509-be19317b1068.jpg[/img]

        https://www.bol.com/nl/p/digital-opt...E&gclsrc=aw.ds

        Reageer


        • #5
          wat dacht je van een scart-splitter

          [img]8be93137-b3c0-49ec-b4d3-e21ec449e5dc.jpg[/img]

          Reageer


          • #6
            Een FM dipool is de beste optie voor analoog ontvangst.

            Reageer


            • #7
              Ik heb bij een meneer in Meliskerke (zie Prikbord) tot mijn volle tevredenheid een Humax HDR 5200c gekocht.
              Deze heeft een display waarop je het gekozen kanaal kunt aflezen van zowel tv als radio.
              Die heb ik met een HDMI-kabel op mijn stereo-installatie aangesloten ook om het tv geluid weer te kunnen weergeven.
              De keuze van de radio zenders lees ik af van het Delta-zenderoverzicht.
              Zonder dat de tv aan hoeft te staan.
              Dit heeft voor mij de overgang van analoog naar digitaal opgelost.
              De hele dag heb ik nu Stingray aan staan, geen reclame, geen DJ-gelul, alleen de muziek die ik wil horen.
              Perfect!

              Reageer


              • #8
                Of de kabeltjes van de Minidecoder (scart doorlusbaar).

                Een nadeel van een Scart kabel gebruiken om een TV aan te sluiten is wel dat je altijd Digitale TV in enkel SD kwaliteit kunt kijken.

                Reageer


                • #9
                  SPDIF naar RCA converter, dit lijkt me de handigste oplossing. Bedankt. Ik ga dit proberen.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door poostdijk
                    SPDIF naar RCA converter, dit lijkt me de handigste oplossing. Bedankt. Ik ga dit proberen.

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X