Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

The blacklist

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • The blacklist

    De volgende afzender gisteren in mijn blacklist gezet: [email protected] en een bevestiging gekregen dat deze toegevoegd is en binnen een uur actief zal zijn. Vanmorgen weer post van deze afzender. Delta gebeld, door het keuzemenu gewandeld en iemand aan de lijn gekregen die er nog maar kort werkt en niet weet hoe zoiets werkt. Vreemd !? Ze geeft het door. De vraag is wanneer ik gebeld wordt en of ik wel gebeld wordt. Vandaar mijn vraag hier. Hoe kan het dat ik een adres in de blacklist zet, een bevestiging krijg en dat het niet werkt ??

  • #2
    Hallo pivali, welkom op het forum.

    Het emailadres wat je van een ontvangen email ziet, is vaak (vooral bij spam) niet het daadwerkelijke adres vanwaar die mail is verzonden. In de header van een bericht zie je dan nog een adres staan. Dat adres in de blacklist opnemen heeft wellicht wel effect.
    Via onderstaande link kun je een header laten analyseren:
    https://mxtoolbox.com/EmailHeaders.aspx

    Weet je niet hoe je een header zichtbaar maakt, geef dan even aan welk emailprogramma je gebruikt, dan is er vast iemand die je dat kan uitleggen. Mogelijk bied dat programma ook nog mogelijkheden om met spam om te gaan!

    Reageer


    • #3
      Dank voor de snelle reactie. Twee vragen: Ik gebruik de laatste versie van Windows 10 en als mailprogramma OUTLOOK. Ik kan niet zien welke versie. Hoe kom ik daar achter ? Zonder dat gegeven kan ik niet verder.
      Als ik dat weet, hoe pas ik het toe in de link die je stuurde betreffende de header ?

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door pivali
        Dank voor de snelle reactie. Twee vragen: Ik gebruik de laatste versie van Windows 10 en als mailprogramma OUTLOOK. Ik kan niet zien welke versie. Hoe kom ik daar achter ? Zonder dat gegeven kan ik niet verder.
        Als ik dat weet, hoe pas ik het toe in de link die je stuurde betreffende de header ?
        Ik gebruik zelf outlook niet, maar als er een menukeuze "help" aanwezig is, kun je via bijv. "over outlook" een versienummer vinden. Voor de header heb je die versie overigens niet nodig, die zul je op een andere manier zichtbaar kunnen maken.
        Als je de header eenmaal kunt zien, kun je die met knippen en plakken bij de gegeven link gebruiken.
        Hier vind je meer onfo over hoe die header zichtbaar maken:
        http://home.hccnet.nl/h.dalmolen/Com...l-programs.htm

        Reageer


        • #5
          Dank voor de antwoorden. Ga er morgen naar kijken. En hoop het op te kunnen lossen.
          Zou nog binnen drie uur gebeld worden door iemand van Zeelandnet, maar ...
          Dan maar via de hulp van derden, hoop ik.

          Reageer


          • #6
            Beste pivali,

            Ben je inmiddels voorzien van een volledig antwoord en ben je hiermee geholpen?
            We zien je reactie graag tegemoet!

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X