Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Poort open zetten

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Poort open zetten

    Hallo,

    Ik heb een camera systeem thuis waarmee ik ook via m'n telefoon op afstand op de camera's kan kijken, maar om dit mogelijk te maken moet ik een poort open zetten in het modem.
    Daar zit dan ook gelijk het probleem dat ik dat niet voor elkaar krijg. het is een technicolor epc3904ad modem.
    weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg?

  • #2
    Bedankt op het forum Mikesemma

    Heb je behalve het EPC3940AD modem nog een eigen router in gebruik? In dat geval kun je het beste je modem in bridge mode zetten in MijnDELTA.

    Heb je geen eigen router dan kun je misschien vertellen waar je vastloopt?

    Reageer


    • #3
      hallo

      ik heb alleen de EPC3904AD en geen andere routers.

      Ik kom wel in de modem en dan open ik het tabblad "Port Range Forwarding" en vul daar het poortnummer in, in dit geval poort 80, vink dan "enable" aan en dan "save settings" maar hij geeft dan aan "Invalid IP address".
      Welk IP adres ik ook invoer hij blijft dat aangeven.
      Ik heb ook geen idee of ik in het goede tabblad zit :?

      Reageer


      • #4
        GoeRoe plaatste onlangs deze werkwijze:
        Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
        Ik ken ook iemand die in het modem de poorten van de camera instelt via ip-forwarding, en daarna via watismijnip.nl kijkt welk ip-adres er in gebruik is.
        Als je dat in de app van je camera invult dan maakt hij gewoon verbinding.
        Om deze stap over te slaan heb je inderdaad 'dynamic DNS' nodig. Maar het ip-adres van je modem verandert zelden, dus misschien is dit voor jou ook werkbaar?

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Ptrol
          @Goeroe plaatste onlangs deze werkwijze:
          Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
          Ik ken ook iemand die in het modem de poorten van de camera instelt via ip-forwarding, en daarna via watismijnip.nl kijkt welk ip-adres er in gebruik is.
          Als je dat in de app van je camera invult dan maakt hij gewoon verbinding.
          Om deze stap over te slaan heb je inderdaad 'dynamic DNS' nodig. Maar het ip-adres van je modem verandert zelden, dus misschien is dit voor jou ook werkbaar?
          Dit heb ik idd ook geprobeerd maar zonder succes

          Reageer


          • #6
            Voer ook de macadressen van je apparatuur eens op via IP Passthrough.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Ptrol
              Voer ook de macadressen van je apparatuur eens op via IP Passthrough.
              ook geprobeerd

              Reageer


              • #8
                Ik lees wel dat je een poortnummer opgeeft, maar niet dat je ook het interne ip-adres opgeeft van het apparaat waar het heen moet (standaard 192.168.11.x). Op een Windows pc kun je dit bijvoorbeeld zien door Command Prompt te starten en 'ipconfig' in te tikken, dan zie je het 'IPv4 Address'. Bij je webcam kun je het misschien in de instellingen van de camera terugvinden, anders staat het ook wel in het modem bij de DHCP leases. Ik heb hier even geen modem bij de hand om de precieze pagina te kunnen opzoeken, maar misschien helpt dit je verder.

                Reageer


                • #9
                  Welke camera is dit?
                  Handleiding al geraadpleegd?

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
                    Ik lees wel dat je een poortnummer opgeeft, maar niet dat je ook het interne ip-adres opgeeft van het apparaat waar het heen moet (standaard 192.168.11.x). Op een Windows pc kun je dit bijvoorbeeld zien door Command Prompt te starten en 'ipconfig' in te tikken, dan zie je het 'IPv4 Address'. Bij je webcam kun je het misschien in de instellingen van de camera terugvinden, anders staat het ook wel in het modem bij de DHCP leases. Ik heb hier even geen modem bij de hand om de precieze pagina te kunnen opzoeken, maar misschien helpt dit je verder.
                    Als ik het IP adres daar invul geeft hij aan "invalid IP adres"

                    Ik werk vanaf een mac, heeft dat er misschien mee te maken?

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door mikesemma
                      Als ik het IP adres daar invul geeft hij aan "invalid IP adres"

                      Ik werk vanaf een mac, heeft dat er misschien mee te maken?
                      Dat lijkt me niet. Het kan normaal gesproken alleen komen doordat je niet het interne ip-adres van het apparaat invult, maar iets anders. Kun je eens een schermafdruk plaatsen?

                      Reageer


                      • #12
                        op een mac werkt dat niet anders, het is een kwestie van een vast ip adres toewijzen aan de camera in het modem
                        en vervolgens dat vast ip adres met de juiste poort van buiten af open te zetten en door te sturen "forwarden" naar de camera.

                        Reageer


                        • #13
                          Beste mikesemma,

                          Hoe gaat het nu met het camera systeem?
                          Heb je hem al aan kunnen sluiten of heb je al een andere oplossing?

                          Ik ben benieuwd naar het resultaat.

                          Reageer

                          Om te reageren, moet je eerst .

                          verwerken...
                          X