Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Laptop reageert niet meer

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Laptop reageert niet meer

    Laptop met win.7 (win 7 noodzakelijk voor werk) reageert nergens meer op. Opstarten duurt heel erg lang en daarna nog een melding dat de proefperiode van norton is verlopen (heb al jaren abbo) en dan niets meer. Laptop reageert op geen enkel commando zelfs niet op ctr,l alt delete. Opstarten in veilige modus ook niet mogelijk. Hardware probleem?

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door zeeuw
    Opstarten in veilige modus ook niet mogelijk. Hardware probleem?
    klinkt als virus / malware.

    Reageer


    • #3
      Misschien even na laten kijken bij een specialist.

      Reageer


      • #4
        Kan zeker geen kwaad eerst op virus/malware te scannen met opstartbare dvd of bootable usb.

        Zie bijv.: http://www.thewindowsclub.com/bootab...-free-download

        Start eens op met oplader zonder accu.

        Zit geheugen er goed in?
        Start op met de Windows 7 installatie dvd of herstel medium voor het herstellen van Windows 7 en zet systeemherstelpunt terug.

        Reageer


        • #5
          [quote=fred44nl]
          Oorspronkelijk gepost door zeeuw
          Opstarten in veilige modus ook niet mogelijk. Hardware probleem?
          klinkt als virus / malware.[/quote DE accu er uit halen en dan de startknop ingedrukt houden en nog een paar keer dan accu er weer in dan opstarten.

          Reageer


          • #6
            Opstarten zonder accu geeft hetzelfde resultaat. Vreemd is dat norton aangeeft dat de proefversie is verlopen terwijl ik al jaren een doorlopend abonnement heb zou het een software probleem zijn met een goede virusscanner?

            Reageer


            • #7
              Het kan ook een conflict zijn met twee virusscanners. Ooit had ik McAfee Total Security en die werd vrolijk overschreven met een proefperiode McAfee die meekwam met een Flash update.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door zeeuw
                Vreemd is dat norton aangeeft dat de proefversie is verlopen terwijl ik al jaren een doorlopend abonnement heb zou het een software probleem zijn met een goede virusscanner?
                een goed gemaakt virus verhindert opstarten in veilige modus en het gebruik van een virusscanner.

                Reageer


                • #9
                  Zal toch wel een specialist worden denk ik vraag me af of het nog de moeite waard is met een laptop van een jaar of 5

                  Reageer


                  • #10
                    Had je misschien al het ea geprobeerd en is dit het resultaat van een onderbroken poging?

                    Raak je veel kwijt en wil je data redden?
                    Steek de hd dan in een externe behuizing en stel zo alles veilig.
                    Scan de hd eerst op virus als deze aan een ander apparaat hangt.

                    Plaats deze terug. Dan heb je misschien de mogelijk via een toetsencombinatie een image terug te zetten of opnieuw te installeren.

                    Mijn laptops zijn al ouder dan 5 jaar en zeer de moeite waard.
                    Het ligt er maar net aan wat je destijds hebt gekocht.

                    Reageer


                    • #11
                      Je schrijft 'noodzakelijk voor werk' - kun je hierbij terugvallen op de ict-afdeling van je werkgever?
                      Het zou kunnen dat de schijf aan het stukgaan is. Ook kan het zijn dat Windows informatie is kwijtgeraakt waardoor Norton nu denkt dat je geen licentie meer hebt. Opnieuw installeren van de laptop wil dan nog wel eens een oplossing zijn.

                      Reageer


                      • #12
                        Denk dat het 1 MBR probleem is. Zal even gaan zoeken wat de oplossing kan zijn om dit op te lossen in Win 7.

                        Reageer


                        • #13
                          https://support.microsoft.com/nl-be/...startup-issues
                          Deze kan je ook gebruiken: http://www.nldit.com/besturingssyste...l#.WZxWx-lpzDc

                          Reageer


                          • #14
                            Dank allen hij is nu zwart dus helemaal niks meer, oplossingen zijn er dus niet meer in ieder geval niet om zelf uit te voeren.

                            Reageer


                            • #15

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X