Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Instelling modem bij online gamen

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Instelling modem bij online gamen

    Beste forumleden,
    Sedert kort aansluiting via zeelandnet; modem type EPC3940. Surfen, mailen etc werkt uitstekend en veel sneller dan bij de vorige provider KPN. Bij poging echter om in te loggen op de server van het online game World of Warcraft komt de verbinding niet tot stand. Inloggen met dezelfde laptop elders, via provider Telfort, gaat prima en eerder bij de vorige provider KPN ook nooit een probleem. Nooit iets hoeven instellen op het modem van Telfort of KPN. Mijn vermoeden is dat het modem van zeelandnet de verbinding niet toestaat ivm firewall instellingen. Ik gebruik een directe UTP kabel vanaf het modem.
    Zou een van jullie mij kunnen adviseren in deze? Wat kan ik aan de instellingen veranderen zonder daarmee risico te lopen op een minder veilige verbinding?
    Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank,
    Rob Hendriks

  • #2
    Heb je SPI Firewall miischien op ON staan? Zet deze dan eens op OFF
    Log hiervoor in op het wifi-modem ( 102.168.11.1 met standaard inlog: beheer + zeelandnet ) of ww leeg laten) of indien je deze gewijzigd hebt met de gewijzigde gegevens.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Ptrol
      Log hiervoor in op het wifi-modem ( 102.168.11.1 met standaard inlog: beheer + zeelandnet ) of ww leeg laten) of indien je deze gewijzigd hebt met de gewijzigde gegevens.
      je bedoelt natuurlijk 192.168.11.1
      een tikfoutje is zo gemaakt

      Reageer


      • #4
        Hartelijk dank voor de snelle reactie! Inloggen heb ik al eerder gedaan, dat lukt wel alleen wilde ik niet zomaar de instellingen veranderen zonder te weten wat ik precies moet doen. Ik ben nu een aantal dagen elders maar ik laat jullie weten zodra ik het heb ingesteld. Overigens, waar staat de SPI voor?
        Vriendelijke groet,
        Rob Hendriks

        Reageer


        • #5
          SPI = Statefull Packet Inspection.
          een beveiligingslaag, dan wel firewall, die eigenlijk alleen voor bedrijfsmatige toepassingen bedoeld is.

          Reageer


          • #6
            Dank je Fred44nl voor het corrigeren.

            Rob, komt de verbinding nu wel tot stand?

            Reageer


            • #7
              Hallo Ptrol,
              Ik kan het pas donderdag instellen en uitproberen, ben nu elders, ik laat het je weten. Bedankt in ieder geval!
              Rob

              Reageer


              • #8
                Hallo Ptrol en Fred44nl,

                Het was inderdaad de SPI firewall, deze stond op HIGH ingesteld. Ik heb deze nu OFF gezet en de verbinding werkt perfect.
                Probleem opgelost.

                Hartelijk dank nogmaals,
                Groet,
                Rob

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X