Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Speed en duplex instellingen?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Speed en duplex instellingen?

    Beste zeelandnet gebruikers,

    Ik zit met het volgende probleem:

    ik wil games streamen vanaf mijn pc naar mijn smart tv met geforce experience en moonlight.

    Dit werkt redelijk goed tot ik de instellingen verhoog van de bit rate naar boven de 25mbps met 1080p 60FPS, dan krijg ik een fout melding "poor internet connection".

    Er zijn meerdere gebruikers met het zelfde probleem op het geforce forum, daar heb ik gevonden dat als je de "speed and duplex" van je PC netwerk kaart naar "100mbps full duplex" dat het wel zou moeten werken zonder vertraging als je instellingen verhoog. Als dit het geval is zou inderdaad je (lan) connectie slecht zijn.

    Zo gezegd zo gedaan, en jawel ik kan gamen op 100mbps settings zonder vertraging of haperingen. Nadeel internet wordt dus op gelimiteerd op 100mbps.

    Dus ik al mijn kabels vervangen door CAT6 kabels, geen succes nog steeds haperingen en fout meldingen bij hoger mbps settings.

    Ik had nog een oude router liggen ( Cisco E4200) ik alles daar op aangesloten en mijn speed en duplex setting op auto gezet op mijn PC, router kan ik niet instellen. En alles loopt als een zonnetje, volle internetsnelheid 150/15, games streaming kan op maximale kwaliteit .

    Nu mijn vraag: Op welke "speed and duplex" setting is de modem/router van zeelandnet (epc3940) ingesteld?

    Blijkbaar niet op auto bij mij? Heb gelezen dat je PC en Router settings het zelfde moeten zijn anders botsen de gegevens..

    Nu lees ik overal dat het sowieso beter is de router functie niet te gebruiken en de EPC3940 alleen als modem te laten dienen. Maar ik wil mijn E4200 als access point gebruiken op zolder daar waar de wifi ontvangst zeer slecht is. Dus wil ik bovenstaand probleem opgelost hebben.

    Alvast bedankt

  • #2
    het nut is van in deze resolutie streamen. Dat laat ik graag aan jezelf over

    Reageer


    • #3
      Bedankt voor het uitleggen, het switch idee is precies wat ik nu doe met mijn oude router, 1 kabel vanaf de modem en tv + pc daar op aansluiten. De tv heeft inderdaad een 100 mbps netwerk kaart.

      Het nut van die resolutie streamen is wel degelijk belangrijk, als je over internet wilt streamen kan ik begrijpen dat lagere settings ook prima zijn. Maar van pc naar 4k tv over lan is het wenselijk dat dit in de zo hoogst mogelijke settings gebeurt.

      Reageer

      Om te reageren, moet je eerst .

      verwerken...
      X