Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Netwerk van buitenaf benaderen met een EPC3940AD

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Netwerk van buitenaf benaderen met een EPC3940AD


  • #2
    Beste karelappel,

    Als je modem in bridge staat is deze volledig transparant zoals je oude modem.
    Heb je er wel rekening mee gehouden dat je wan ip wijzigt als je een nieuw modem plaatst?
    Ik zou als eerste even controleren of je wel het juiste ip adres probeert te benaderen van buitenaf.

    Reageer


    • #3
      Beste Marco,

      Bedankt voor je snelle reactie.
      Ik kan me niet herinneren waar, hoe en wanneer ik het WAN adres op heb moeten geven bijvoorbeeld bij DYNDNS?

      Reageer


      • #4
        Ligt er een beetje aan hoe je nu je interne netwerk probeert te bereiken, doe je dit op ip basis in je browser of gebruik je hier een aparte app voor?
        Beschrijf anders even wat je exact probeert te doen en op welke manier/welke app.

        Reageer


        • #5
          Beide, apps voor de Synology maar ook via de zakelijke laptop via IE of Firefox is mijn NAS niet benaderbaar.
          De camera's hangen ook aan de Synology dus is geen separaat probleem meer.
          Intern verwijst deze gewoon naar "mijn" vaste IP en extern eigenlijk ook, niet via HTTPS.
          HP AIOremote werkt ook niet meer.
          Alles werkt "binnen" naar behoren maar extern sinds de nieuwe modem niet meer.
          Vreemd is echter dat spiFirewall automatisch weer op aan sprong toen de modem nog niet bridged stond, deze vertrouw ik niet helemaal.

          Reageer


          • #6
            Ik gok dat het misgaat op je nieuwe ip, lees onderstaande eens door en dan met name de posting van nashbrydges, denk dat daar je oplossing ligt.
            Vwb je spi, deze is absoluut uit op bridgemodus, net als alle andere routerfunctionaliteit

            https://community.spiceworks.com/top...ation-software

            Reageer


            • #7
              Interressant stukje maar zoals deze al aangeeft heb je hier met DYNDNS niet mee te maken, deze zou dat automatisch voor je moeten doen, dit is ook de reden dat ik jaren geleden een betaalde versie heb aangeschaft.
              Zodra ik tijd heb zal ik er toch even naar kijken, ik laat het weten.

              Reageer


              • #8
                Overigens al wel gechecked of je direct op je externe ip + poortnummer wel verbinding kan maken via je browser?
                Dus zonder tussenkomst van apps.

                Reageer


                • #9
                  gewoon een router ertussen met het 1 adres en modem in bridge mode, werkte hier ook.

                  Reageer


                  • #10
                    Met het 1 adres??? Zoals hierboven omschreven staat het modem in bridge modus dus ik heb geen flauw idee wat je bedoelt?

                    Ik heb inmiddels alles gechecked zonder resultaat, DYNDNS heeft mijn nieuwe WAN gewoon meegenomen en de Synology ook. Heb zojuist de Synology na 532 dagen maar eens opnieuw opgestart maar dit maakt ook niets uit.
                    Zowel DYNDNS als Synology geven aan dat het systeem in orde is.
                    Zoals hierboven al genoemd is de Synology zowel met apps als IE en Chrome binnen het netwerk gewoon benaderbaar, van buitenaf op geen enkele manier dus ook niet met het ipadres.

                    Wachten op het oude modem vrees ik.

                    Reageer


                    • #11
                      het adres van het nieuwe modem is 192.168.1.11 als je er een router aanhangt gebruik je weer het 192.168.1.1 adres. Zo heb ik het probleem hier opgelost.

                      Sorry ik was ook niet echt duidelijk

                      Reageer


                      • #12
                        het lokale adres van een EPC3940 is standaard 192.168.11.1
                        waarschijnlijk heb je nu 2 routers achter elkaar en dat is nergens voor nodig.
                        als je de 3940 in bridge zet, dan kun je jouw eigen router naar hartelust instellen en gebruiken

                        Reageer


                        • #13
                          Mensen bedankt voor de reacties maar lees alsjeblieft de startpost eerst.
                          De nieuwe modem staat in bridge dus ik heb niets meer met die 192.168.11.x te maken. Ik draai gewoon weer op mijn oude vertrouwde 2.x welke al 15 jaar zo is en altijd zonder problemen mijn NAS kunnen benaderen totdat ik een nieuw modem van Zeelandnet kreeg...

                          Reageer


                          • #14
                            Mijn excuses voor het niet 100% lezen van de startpost,

                            Ik hoop dat je het werkend krijgt

                            Reageer


                            • #15
                              Hoi Karelappel,

                              Lukt het ondertussen alweer om je apparatuur vanaf een extern netwerk te bereiken? Wij horen graag wat de oplossing is geweest. :8
                              A prudent question is one-half of wisdom

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X