Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Graag advies bij het aanschaffen van een nieuwe laptop

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Graag advies bij het aanschaffen van een nieuwe laptop

    Beste forumleden,
    Ik ben voornemens een nieuwe laptop te kopen. Mijn keus was: de HP-17X022ND of de Lenovo 110-17IKB.
    Ik begrijp intussen dat de processor erg belangrijk en die resp. i3 en i5 bedragen. Heel veel opslag heb ik niet direct nodig,
    want dat is bij de HP het dubbele 256 om 128. Beide hebben een prijs van Euro 599,00.
    Hebben jullie een advies voor mij ?? Bij voorbaat dank voor de te nemen moeite.
    MVG Martin

  • #2
    De i5 processor is natuurlijk veel sneller als de i3.
    In vind overigens 128GB opslag wel erg weinig. Ik zou in ieder geval informeren naar een upgrade mogelijkheid naar een grotere ssd. Is het interne geheugen van beide wel gelijk want ook dat is van invloed op de snelheid.

    Reageer


    • #3
      Hoi Nerd43,
      Heb jij wellicht ervaring met 1 van deze computers bijvoorbeeld qua merk ???
      mvg Martin

      Reageer


      • #4
        de lenovo heeft een snellere processor sneller geheugen en sneller internet wifi ac

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door mheijden
          Hoi Nerd43,
          Heb jij wellicht ervaring met 1 van deze computers bijvoorbeeld qua merk ???
          mvg Martin
          Neen, k heb geen ervaring met een van deze computers.
          Maar als je logisch de prijs beredeneert is het zo dat de i3 de grotere ssd heeft en de i5 de kleinere ssd.
          Mogelijk is er ook verschil in intern geheugen. Met name het interne geheugen, de processor en de ssd bepalen de prijs.

          Reageer


          • #6
            Beste Nerd43 en roysmit,

            Bedankt voor jullie reacties, de Lenovo heeft een i5 met een lage opslagcapaciteit en wellicht valt die inderdaad te upgraden. Nu even wachten op de BTW actie van Media Markt of BCC.
            Nogmaals hartelijk dank voor jullie snelle reacties.
            MVG Martin

            Reageer


            • #7
              De i5 is een prima processor , en lekker snel. Waar je wel op moet letten als je een nieuwe laptop koopt is dat deze niet is voor geinstaleeerd is met allemaal ongewenste software ,( Trial Software) zoals antivirus , office , Norton , McAfee enz...... Meestal wordt deze zooi verkocht bij mediamarkt , hacktic terneuzen enz... Advies is dus vraag om een laptop die enkel het OS bevat die je wenst en verder geen crap en adware erop.

              Reageer


              • #8
                Martin, kijk eens naar de Best Buy Guide van tweakers.net.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Dutchplace
                  De i5 is een prima processor , en lekker snel. Waar je wel op moet letten als je een nieuwe laptop koopt is dat deze niet is voor geinstaleeerd is met allemaal ongewenste software ,( Trial Software) zoals antivirus , office , Norton , McAfee enz...... Meestal wordt deze zooi verkocht bij mediamarkt , hacktic terneuzen enz... Advies is dus vraag om een laptop die enkel het OS bevat die je wenst en verder geen crap en adware erop.
                  Goeie tip Dutchplace, maar gelijk even een vraagje. Wanneer ik de gegevens van mijn huidige laptop over laat zetten
                  naar de nieuwe, heb ik dan dezelfde problemen ???MVG Martin

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
                    Martin, kijk eens naar de Best Buy Guide van tweakers.net.
                    Hoi Goeroe, ik zal daar zeker is naar kijken. Ook jij bedankt voor de tip. mvg Martin

                    Reageer


                    • #11
                      Beste Forumleden,
                      Ik heb inmiddels begrepen dat een opslagcapaciteit van 128GB niet echt veel is.
                      Eventueel upgraden naar bv 256GB is dat een dure grap ??
                      MVGMartin

                      Reageer


                      • #12
                        Martin , je gegevens kun je zonder problemen uploaden naar je nieuwe laptop doormiddel van een usb stick of external harde schijf. Goeroe laat je zien wat goede laptop's zijn maar zoals ik al zei deze kunnen ook al ongewenste software bevatten dus ik zou zeker eisen dat dit niet het geval is voordat je een nieuwe laptop aanschaf. Opslag moet geen probleem zijn omdat je zo min mogelijk op je laptop moet opslaan . Het best is om een externe schijf van bijvoorbeeld 1 terabyte aan je laptop te verbinden en daar al je belangrijke bestanden op te slaan.

                        Reageer


                        • #13
                          Beste Dutchplace, bij de aanschaf zal ik dit bespreken. Ik overweeg naar BCC in Zierikzee te gaan en hoop dat daar voldoende kennis aanwezig is voor een goed advies inzake de externe schijf.

                          In ieder geval iedereen hartelijk dank voor de tips !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                          MVG Martin

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door mheijden
                            Beste Dutchplace, bij de aanschaf zal ik dit bespreken. Ik overweeg naar BCC in Zierikzee te gaan en hoop dat daar voldoende kennis aanwezig is voor een goed advies inzake de externe schijf.

                            In ieder geval iedereen hartelijk dank voor de tips !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                            MVG Martin
                            Hoi Martin,

                            Een computer (of het nou een laptop is of niet) moet in balans zijn. De processor is meestal niet eens zo belangrijk, de omgeving waar deze in zit des te meer. Genoeg geheugen, een SSD is een MUST tegenwoordig, eventueel een aparte videochip als je wil gamen.

                            Als ik jouw eisen zo zie, ben je prima af met een i5, 8Gb geheugen, een 256Gb SSD (een 128 is echt te weinig tegenwoordig), en verder wat je zelf wil. Zo kun je je afvragen wat voor omvang je scherm moet hebben. Ikzelf ben nogal fan van een 17" full HD scherm.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Vulpen
                              Zo kun je je afvragen wat voor omvang je scherm moet hebben. Ikzelf ben nogal fan van een 17" full HD scherm.
                              Dat geldt zeker als je ook nog eens 50+ bent.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X