Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Verbindingsprobleem laptop, valt steeds weg

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Verbindingsprobleem laptop, valt steeds weg

    De verbinding van mijn laptop valt met regelmaat weg. Om hem weer op gang te krijgen moet ik de lp restarten. Als ik op dat icoontje van de wifi verbinding klik zie ik wel diverse netwerken maar bij alles incl hotspot wil die niet pakken. Zou er iets mis zijn met mijn wifi adapter? Of heeft iemand een idee, steeds dat opstarten wordt je ook niet vrolijk van. Mijn andere apparaten die via de wifi gaan blijven het wel doen.

  • #2
    Je ziet diverse netwerken.
    Selecteer je eigen netwerk en meld je hierbij aan met je key.

    Is je pc virus-vrij.
    behalve een scan met je virusscanner ( met nieuwste definities) is het ook raadzzam eens met MBam Free ( https://www.bleepingcomputer.com/dow...-malware/dl/7/) of AdwCleaner te scannen.


    Heb je een wifi-modem of maak je gebruik van router?
    Op welk kanaal staat deze ingesteld.
    Bij voorkeur op 1, 6 of 11 ( de minst belaste van deze 3).
    Zie tips wifi verbeteren: https://youtu.be/QcWN_aAaccs en ook https://www.delta.nl/service/internet/wifi-verbeteren

    Je wifi adapter heeft de nieuwste drivers?

    Reageer


    • #3
      bedank voor uw reactie, ik zie wel mijn netwerken en ook dat ze goed ontvangst hebben, maar kan er niet op inloggen. Ik heb mijn stuurprogramma naar de nieuwste laten zoeken en de nieuwste was aanwezig. Ik ben nu aan het scannen, maar daar verwacht ik niks uit. Ook heb ik nu het kanaal veranderd, maar dat maakt ook niet uit volgens mij aangezien ik geen last heb op andere apparatuur wie met de wifi verbonden zijn. Het is ook lastig te zeggen wanneer ik geen verbinding meer heb soms gaat het een aantal dagen goed, maar vandaag ben ik er al drie keer uitgegooid. ik vrees dat ik een andere laptop moet gaan aanschaffen, want dit is niet prettig op deze manier surfen.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door jukkie
        bedank voor uw reactie, ik zie wel mijn netwerken en ook dat ze goed ontvangst hebben, maar kan er niet op inloggen. Ik heb mijn stuurprogramma naar de nieuwste laten zoeken en de nieuwste was aanwezig. Ik ben nu aan het scannen, maar daar verwacht ik niks uit. Ook heb ik nu het kanaal veranderd, maar dat maakt ook niet uit volgens mij aangezien ik geen last heb op andere apparatuur wie met de wifi verbonden zijn. Het is ook lastig te zeggen wanneer ik geen verbinding meer heb soms gaat het een aantal dagen goed, maar vandaag ben ik er al drie keer uitgegooid. ik vrees dat ik een andere laptop moet gaan aanschaffen, want dit is niet prettig op deze manier surfen.
        Voor een paar tientjes koop je een losse USB Wifi-adapter...

        Reageer


        • #5

          Reageer


          • #6
            Hoi jukkie, heb je de oplossing gevonden?

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door TimH
              Hoi jukkie, heb je de oplossing gevonden?
              Nee door een ziekenhuisopname kon ik er even niet mee verder, maar wifi blijft heel langzaam en de computer verliest regelmatig het contact met de wifi. Ik vrees dat ik er zo maar mee door moet doen ik zou het niet weten
              Afgelopen week in het ziekenhuis had ik een snelheid van 78 Mbps. Nu staat hij op 1 Mbps van het modem van zeelandnet. De router geeft 26Mbps aan op mijn telefoon.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door jukkie
                Ook heb ik nu het kanaal veranderd, maar dat maakt ook niet uit volgens mij aangezien ik geen last heb op andere apparatuur wie met de wifi verbonden zijn.
                Tenzij de 2,4ghz op kanaal 12 of 13 gezet is. Dan komt het wel eens voor dat het ene apparaat er wel verbinding mee krijgt en het andere niet. Maar dan zou er eerder in zijn geheel geen verbinding zijn, omdat het apparaat het simpelweg niet kan zien op deze kanalen.

                Hoe gaat het internet als de laptop met utp-kabel is verbonden?

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door TimH
                  Oorspronkelijk gepost door jukkie
                  Ook heb ik nu het kanaal veranderd, maar dat maakt ook niet uit volgens mij aangezien ik geen last heb op andere apparatuur wie met de wifi verbonden zijn.
                  Tenzij de 2,4ghz op kanaal 12 of 13 gezet is. Dan komt het wel eens voor dat het ene apparaat er wel verbinding mee krijgt en het andere niet. Maar dan zou er eerder in zijn geheel geen verbinding zijn, omdat het apparaat het
                  simpelweg niet kan zien op deze kanalen.

                  Hoe gaat het internet als de laptop met utp-kabel is verbonden?
                  Met de utp kabel haal ik 151Mbps dus daar ligt het niet aan. die wifi is gewoon onwijs traag en ik weet niet of het daar aan ligt dat op mijn laptop met regelmaat de wifi wegvalt. Hij ziet dan nog wel de verschillende verbindingen, maar kan nergens geen verbinding meer mee maken. Soms ineens na een aantal minuten pakt hij dan weer de verbinding op.

                  Reageer


                  • #10
                    Hoi jukkie,

                    Als je een reactie geeft, zet deze dan niet tussen de quote van het bericht waarop je reageert. Anders is je bericht niet leesbaar of lezen mensen er overheen. Ik heb het even voor je aangepast.
                    A prudent question is one-half of wisdom

                    Reageer


                    • #11
                      Speelt het probleem nog jukkie?
                      A prudent question is one-half of wisdom

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door MatthijsL
                        Speelt het probleem nog jukkie?

                        Ja probleem is nog aanwezig. Volgende week maar eens naar zeelandnet bellen.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door jukkie
                          Ja probleem is nog aanwezig. Volgende week maar eens naar zeelandnet bellen.
                          Uit je eerdere melding begrijp ik dat het probleem maar op 1 apparaat speelt, terwijl andere apparaten probleemloos verbinden en die verbinding behouden. Ook met een kabelverbinding geeft je aan de volle snelheid te halen. Dan lijkt het er op dat het een hardware gerelateerd probleem is. Dat zal ZeelandNet niet kunnen oplossen. Raadpleeg de fabrikant of leverancier van je laptop een keertje. Wellicht wordt je daar iets wijzer van.
                          A prudent question is one-half of wisdom

                          Reageer

                          Om te reageren, moet je eerst .

                          verwerken...
                          X