Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

mini gateway tbv slimme meter

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • mini gateway tbv slimme meter

    Geacht Forum
    Ik heb al enkele dagen mijn mini gateway in huis om daarmee mijn slimme meter uit te lezen.
    De gateway is aangesloten via een adapter en is ook verbonden met de P1 aansluiting op de slimme meter. In mijn WIFI kan ik hem ook vinden maar het is echter nog niet gelukt om de gateway aan mijn netwerk te koppelen.
    Telkens wanneer ik dat probeer komt er een melding dat de site niet kan worden gevonden of dat de site tijdelijk niet beschikbaar is.

    [img]db3053b4-0e78-4acc-a63f-3cf4714f5656.png[/img]

    om er moedeloos van te worden.

    ik heb er al meerdere vragen hierover in het forum gezien maar kan niet echt zien dat er leden zijn die
    naderhand een succesvolle koppeling melden.

    Ik heb het met een smartphone, laptop en tablet geprobeerd. nix, nada, noppes!!! :@:?

    Als router gebruik ik een Asus RT-AC87U

    Ik hoop op hulp die mijn probleem afdoende kan verhelpen.

    met vriendelijke groet

    Rolfusdolfus

    PS. de melding heb ik zowel in de vraagstelling ingeplakt en ook als bijlage mee gestuurd.

  • #2
    Hallo Rolfus,

    Welkom op het forum

    FifthPlay leest mee (FPSupport), dus ik ga ervan uit dat zij je vraag gaan beantwoorden.

    Reageer


    • #3
      Hallo Linda
      Fifthplaysmart.com leest misschien mee maar laat niets van zich horen of zien.

      Heb al heel wat keren het forum doorgespit. Zowel met chroom als ook via IE kom ik telkens op de in mijn vraagstelling opgevoerde foutmelding tegen. Dus kan ik de mini Gateway niet met mijn netwerk koppelen.

      Ik heb inderdaad een of twee keer verbinding gehad met fifthplaysmart.com en er kwamen de vakjes op het scherm om mijn netwerk naam en het wachtwoord in te vullen. Echter voordat dit was gedaan kwam er weer de vermaledijde melding. Bij alle 867 andere keren dat ik probeerde een verbinding te maken kwam de fout melding meteen. Mijn netwerk sterk genoeg.
      Zoals eerder aangegeven heb ik het via mijn smartphone, tablet en laptop geprobeerd.

      Ik wacht verder op hulp!!!!!

      Reageer


      • #4
        als je de mini-gateway hebt aangesloten en gereset, door het knopje langdurig ingedrukt te houden, dan verschijnt er een extra wifi-netwerk. krijg je die ook ??
        zo ja, dan moet je daarmee verbinding maken.
        krijg je in jouw browser wel een window, waarin je de gegevens van jouw eigen lokale netwerk moet invullen ??

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door fred44nl
          als je de mini-gateway hebt aangesloten en gereset, door het knopje langdurig ingedrukt te houden, dan verschijnt er een extra wifi-netwerk. krijg je die ook ??
          zo ja, dan moet je daarmee verbinding maken.
          krijg je in jouw browser wel een window, waarin je de gegevens van jouw eigen lokale netwerk moet invullen ??

          Reageer


          • #6
            mooi dat het uiteindelijk toch nog goed lijkt te komen.
            je kunt in mijndeltainzicht zien of zowel de gas- en elektra-meter actief zijn.
            in de linker kolom heb je Instellen - Netwerkoverzicht.
            daar zou je 3 / 3 moeten hebben, althans dat heb ik: normaal, laag en gas
            bij Instellen - Meters kun je zien dat de meterstanden elk kwartier bijgewerkt worden.
            maar als het nog maar net werkt, dan is misschien alles er nog niet.

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X