Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Einde Windows Vista

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Einde Windows Vista

    Binnenkort is het afgelopen met Windows Vista, vanaf april 2017 stop Microsoft met de ondersteuning hiervan.
    Dit betekend, dat het gevaarlijk wordt, wanneer U ermee op internet gaat!
    Helaas is het meestal niet mogelijk, om er b.v. Windows-10 op te zetten, omdat de drivers voor de oude hardware niet herschreven zijn voor Windows-10.
    Dan maar de PC weggooien en een nieuwe kopen?
    Nee, er is een alternatief: Linux.
    Het nadeel van Linux is, dat Uw bestaande programma's niet meer werken.
    Het voordeel is, dat er meer dan 50.000 gratis software pakketten voor zijn, dus voor (bijna) alles is er een alternatief.

    Woont U binnen de gemeente Tholen, dan kan ik dit gratis bij U installeren.
    Woont U verder weg, dan kunt U langskomen voor een installatie hiervan.

    Bij voorkeur installeer ik Xubuntu, dat onder de motorkap een degelijke Ubuntu is, maar met een desktop die meer lijkt op Windows, waardoor de overgang (hopelijk) makkelijker is.
    Op verzoek zijn ook andere Ubuntu versies mogelijk (Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu, Ubuntu-Gnome, Ubuntu-Mate, enz), of een Mint versie.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door r0n
    Binnenkort is het afgelopen met Windows Vista, vanaf april 2017 stop Microsoft met de ondersteuning hiervan.
    Dit betekend, dat het gevaarlijk wordt, wanneer U ermee op internet gaat!
    Helaas is het meestal niet mogelijk, om er b.v. Windows-10 op te zetten, omdat de drivers voor de oude hardware niet herschreven zijn voor Windows-10.
    Dan maar de PC weggooien en een nieuwe kopen?
    Nee, er is een alternatief: Linux.
    Het nadeel van Linux is, dat Uw bestaande programma's niet meer werken.
    Het voordeel is, dat er meer dan 50.000 gratis software pakketten voor zijn, dus voor (bijna) alles is er een alternatief.

    Woont U binnen de gemeente Tholen, dan kan ik dit gratis bij U installeren.
    Woont U verder weg, dan kunt U langskomen voor een installatie hiervan.

    Bij voorkeur installeer ik Xubuntu, dat onder de motorkap een degelijke Ubuntu is, maar met een desktop die meer lijkt op Windows, waardoor de overgang (hopelijk) makkelijker is.
    Op verzoek zijn ook andere Ubuntu versies mogelijk (Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu, Ubuntu-Gnome, Ubuntu-Mate, enz), of een Mint versie.

    Een prima initiatief !

    Ik gebruik zelf al jaren Linux Mint, een versie die veel weg heeft van Windows 7.
    Bovendien zijn al de Linux systemen gratis, ook het opwaarderen naar nieuwere versies, en bestaat er een uitstekende ondersteuning voor problemen, mede dank zij jouw inzet op dit gebied.
    Ik wil mijn ( beperkte) kennis graag delen met belangstellenden voor de regio Schouwen-Duiveland.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door r0n
      Binnenkort is het afgelopen met Windows Vista, vanaf april 2017 stop Microsoft met de ondersteuning hiervan.
      Dit betekend, dat het gevaarlijk wordt, wanneer U ermee op internet gaat!
      Helaas is het meestal niet mogelijk, om er b.v. Windows-10 op te zetten, omdat de drivers voor de oude hardware niet herschreven zijn voor Windows-10.
      Het is leuk dat je Linux promoot, r0n, maar wat je hier schrijft is simpelweg niet waar. Windows 10 heeft een hele brede legacy hardware ondersteuning.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Vulpen
        Oorspronkelijk gepost door r0n
        Helaas is het meestal niet mogelijk, om er b.v. Windows-10 op te zetten, omdat de drivers voor de oude hardware niet herschreven zijn voor Windows-10.
        Het is leuk dat je Linux promoot, r0n, maar wat je hier schrijft is simpelweg niet waar.
        Windows 10 heeft een hele brede legacy hardware ondersteuning.
        Vandaar ook dat ik meestal heb neergezet.
        Als voorbeeld: veel printers, ouder dan 5 jaar worden vaak niet meer ondersteund in Win-10.
        Bij SeniorWeb zijn nog nooit zoveel vragen/problemen geweest over/met oude(re) hardware.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door r0n
          Vandaar ook dat ik meestal heb neergezet.
          Als voorbeeld: veel printers, ouder dan 5 jaar worden vaak niet meer ondersteund in Win-10.
          Bij SeniorWeb zijn nog nooit zoveel vragen/problemen geweest over/met oude(re) hardware.
          Het is meestal wel, in plaats van meestal niet. En een computer is geen printer. Ondersteuning voor printers bij nieuwe OS'en wordt actief gesaboteerd door de printerfabrikanten om zo weer nieuwe printers te verkopen. Bij (de meeste merken) computers is dat niet het geval. Dat is appels met peren vergelijken.

          Reageer


          • #6
            zullen we de focus houden op het mooie aanbod van r0n en niet gaan verzanden in discussies waar deze specifieke doelgroep precies niets aan heeft?

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Vulpen
              Het is meestal wel, in plaats van meestal niet.
              Nu kunnen we hier een hele lange discussie over houden, maar mijn ervaring is anders.
              Computers en laptops, die geleverd zijn met Windows Vista zijn minimaal (ongeveer)10 jaar oud.
              OverdenkingLinux is gratis en alles is te testen voor de installatie, dus er is geen risico aan verbonden.

              Reageer


              • #8
                Hoe is dat met XP ?
                [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

                Reageer


                • #9
                  De ondersteuning voor Windows XP is stopgezet op 8 april 2014 door Microsoft.
                  Geen updates meer , een riskante zaak v.w.b. de veiligheid van het systeem.
                  Ik zou serieus overwegen om alsnog over te stappen naar Windows 7 of 10. Er schijnen nog steeds mogelijkheden te zijn om dit gratis te doen, al is de officieele termijn inmiddels verstreken.
                  Zoek eens op Google naar de mogelijkheden.

                  Een gratis alternatief is Linux, een OS voor zelfs oudere computers, stabiel en betrowbaar.

                  Reageer


                  • #10
                    geweldig idee en helemaal waar

                    Reageer


                    • #11
                      Is Mozilla Firefox ook een optie?
                      [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Geemol
                        Ik zou serieus overwegen om alsnog over te stappen naar Windows 7 of 10. Er schijnen nog steeds mogelijkheden te zijn om dit gratis te doen, al is de officieele termijn inmiddels verstreken.
                        Die mogelijkheid is er nooit geweest, de gratis upgrade van Win-7 en Win-8 naar Win-10 is de eerste en de laatste gratis upgrade geweest.

                        Maar je hebt wel gelijk over Linux, wanneer de PC minimaal 512MB geheugen heeft, is dat de enige veilige oplossing.
                        Nu nog met Windows-XP het internet opgaan is (is mijn ogen) een soort Russisch Roulette.

                        Reageer


                        • #13
                          Mozilla Firefox is een webbrowser, te vergelijken met Chrome en Internet Explorer .
                          Dus geen besturingssysteem zoals Windows of Linux.

                          Reageer


                          • #14
                            Top initiatief r0n!

                            Is er voor Linux trouwens niet zo iets als een Windows emulator oid waardoor je nog wel Windows programma's kan gebruiken? Ik dacht dat ik daarover wel eens een keer iets had gelezen.
                            A prudent question is one-half of wisdom

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door MatthijsL
                              Is er voor Linux trouwens niet zo iets als een Windows emulator
                              Klopt.
                              Dat programma heet Wine en dat emuleert Windows.
                              Het nadeel is echter, dat niet alles werkend te krijgen is.
                              Er is ook een programma dat heet play-on-linux, maar dat gebruik onder de motorkap ook Wine.
                              Nadeel is wel, dat virussen en malware voor Windows, via deze weg toegang kunnen vinden tot het systeem.
                              Wanneer je voldoende capaciteit op je PC hebt, dan kun je ook virtualbox installeren en daar in weer Windows installeren.
                              Ook is het simpel, om een dualboot systeem te maken, zodat je bij het opstarten van de PC kunt kiezen tussen Windows en Linux.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X