Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Backup Programma

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Backup Programma

    Na een recente nieuwe install van windows ben ik eigenlijk opzoek naar een hele goeie manier om een backup te maken. Ik heb een synology en wilde die gebruiken maar er ligt ook nog een 2Tb hdd niks te doen dus daar moet het wel op kunnen. Na het zoeken van een redelijk backup programma ben ik eigen door de bomen het bos kwijt.
    Wat gebruiken de mensen hier om een backup te maken. Ik zoek iets dat als het fout gaat dat ik mijn externe hdd aan kan sluiten en alles weer terug wordt gezet zoals ik het had. Windows restore point gebruik ik eigenlijk niet. Mijn main drive is een ssd van 500 Gig en mij D:\ schijf waar ik het meeste opzet is 1,5 Tb.

    Iemand goeie tips ?

    Flauwekul zit ik niet op te wachten, Ik heb eigenlijk nooit backups gemaakt maar nu na een aantal keren alles weer opnieuw te hebben geinstaleerd heb ik er eigenlijk genoeg van.

    Mijn Dank is groot

  • #2
    Al zeer veel jaren fan van Acronis True Image.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door roof
      Na een recente nieuwe install van windows ben ik eigenlijk opzoek naar een hele goeie manier om een backup te maken. Ik heb een synology en wilde die gebruiken maar er ligt ook nog een 2Tb hdd niks te doen dus daar moet het wel op kunnen. Na het zoeken van een redelijk backup programma ben ik eigen door de bomen het bos kwijt.
      Wat gebruiken de mensen hier om een backup te maken. Ik zoek iets dat als het fout gaat dat ik mijn externe hdd aan kan sluiten en alles weer terug wordt gezet zoals ik het had. Windows restore point gebruik ik eigenlijk niet. Mijn main drive is een ssd van 500 Gig en mij D:\ schijf waar ik het meeste opzet is 1,5 Tb.

      Iemand goeie tips ?

      Flauwekul zit ik niet op te wachten, Ik heb eigenlijk nooit backups gemaakt maar nu na een aantal keren alles weer opnieuw te hebben geinstaleerd heb ik er eigenlijk genoeg van.

      Mijn Dank is groot
      Hoi Roof,
      heb je hier al eens gekeken?
      Hier staat Acronis op #1

      Reageer


      • #4
        Wat mij opvalt, is dat alle back-upsoftware waar naar verwezen wordt, betaalde software is.
        Een goed, gratis, maar spartaans - alleen Engels en je moet begrijpen wat er wordt gevraagd om je back-up te maken - programma is "Clonezilla"

        Reageer


        • #5
          Dit is ook een heel handig GRATIS backup programma'tje, ik gebruik hem zelf om mijn foto schijf incrimenteel te backuppen naar een externe schijf: http://www.pcmweb.nl/review/syncbackup.html

          Reageer


          • #6
            Je zou ook kunnen kijken naar het cloud programma van synology zelf. Het heet dscloud.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Roof
              Na een recente nieuwe install van windows ben ik eigenlijk opzoek naar een hele goeie manier om een backup te maken. Ik heb een synology en wilde die gebruiken maar er ligt ook nog een 2Tb hdd niks te doen dus daar moet het wel op kunnen. Na het zoeken van een redelijk backup programma ben ik eigen door de bomen het bos kwijt.
              Wat gebruiken de mensen hier om een backup te maken. Ik zoek iets dat als het fout gaat dat ik mijn externe hdd aan kan sluiten en alles weer terug wordt gezet zoals ik het had. Windows restore point gebruik ik eigenlijk niet. Mijn main drive is een ssd van 500 Gig en mij D:\ schijf waar ik het meeste opzet is 1,5 Tb.

              Iemand goeie tips ?

              Flauwekul zit ik niet op te wachten, Ik heb eigenlijk nooit backups gemaakt maar nu na een aantal keren alles weer opnieuw te hebben geinstaleerd heb ik er eigenlijk genoeg van.

              Mijn Dank is groot
              http://nl.easeus.com/backup-software/personal.html kijk hier eens naar wordt altijd aanbevolen door de faqman van computeridee

              Reageer


              • #8
                Gewoon een systeem copy maken en opslaan op een externe schijf . Deze optie zit standaard in windows. In windows 10 vindt je het hier: Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Back-up maken en terugzetten (Windows 7)

                Reageer


                • #9
                  Met de gratis tool c't WIMage kun je een backup van je Windows pc maken en die gebruiken om je pc te herstellen in geval van een crash, ransomware of iets dergelijks.

                  Je documenten zou ik op je Synology opslaan, gewoon een gedeelde map maken en je map 'Documenten' verplaatsen naar die gedeelde map. Vervolgens kun je de data op je Synology back-uppen naar een locatie buiten je eigen huis, bijvoorbeeld naar Google Drive, Dropbox, Amazon, Onedrive, Transip STACK enzovoort.

                  Reageer


                  • #10
                    Ik heb toch maar Acronis geprobeerd, werkt goed

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X