Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Toegang, op afstand, tot een router van TP Link?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Toegang, op afstand, tot een router van TP Link?

    Ik help een kennis wel eens met zijn internetproblemen, welke vaak terug te voeren zijn tot zijn router. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om toegang tot deze router te krijgen, op afstand dus. Hij heeft nog een oud kabelmodem en een TP-link router in gebruik. Deze is op afstand te beheren.

  • #2
    Hallo fransf, welkom op het forum.

    Lukt dat niet via Teamviewer?

    Reageer


    • #3
      Jos, ik wil toegang tot de router in geval van internet problemen (dan doen de computers die eraan hangen het dus niet...)

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door fransf
        Jos, ik wil toegang tot de router in geval van internet problemen (dan doen de computers die eraan hangen het dus niet...)
        Ligt er aan wat het probleem is, maar vaak zal dat inderdaad niet lukken. Had ik ook kunnen verzinnen

        Reageer


        • #5
          fransf, dit is het veiligst als je een vpn-verbinding kunt instellen in die router. Je logt dan in vanaf jouw computer door een verbinding op te zetten naar de router. Vervolgens heb je toegang tot de router en het interne netwerk.
          Hoe dit precies werkt hangt af van de router. Je kunt dat het beste nazoeken in de handleiding (of op internet).

          Het beste werkt het als je een 'dynamic dns' optie hebt, dan kun je een vaste hostnaam (mijnklant.dynamischdns.iets) kunt instellen in de router. Dan heb je altijd dezelfde hostnaam, terwijl het ip-adres kan wijzigen.

          Een minder veilige optie is om beheer op afstand in de router open te zetten, dan heb je geen vpn nodig maar kan meteen iedereen erbij. En als er een bug in de software zit, kan iedereen erbij zonder het juiste wachtwoord. Er zijn nl. ook routerx die op andere poorten 'luisteren' naar inkomende verbindingen en dat is niet zo handig.

          Hopelijk kun je hiermee verder?

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
            fransf, dit is het veiligst als je een vpn-verbinding kunt instellen in die router. Je logt dan in vanaf jouw computer door een verbinding op te zetten naar de router. Vervolgens heb je toegang tot de router en het interne netwerk.
            Hoe dit precies werkt hangt af van de router. Je kunt dat het beste nazoeken in de handleiding (of op internet).

            Het beste werkt het als je een 'dynamic dns' optie hebt, dan kun je een vaste hostnaam (mijnklant.dynamischdns.iets) kunt instellen in de router. Dan heb je altijd dezelfde hostnaam, terwijl het ip-adres kan wijzigen.

            Een minder veilige optie is om beheer op afstand in de router open te zetten, dan heb je geen vpn nodig maar kan meteen iedereen erbij. En als er een bug in de software zit, kan iedereen erbij zonder het juiste wachtwoord. Er zijn nl. ook routerx die op andere poorten 'luisteren' naar inkomende verbindingen en dat is niet zo handig.

            Hopelijk kun je hiermee verder?
            Waarom maak je hier zo'n ingewikkeld verhaal van? Het enige juiste antwoord is, ondersteunt de router remote management? Zoja, hoe log je er op in? Overigens is het volledig onbekend wat voor "oud modem" het nou precies is, dus dat zou misschien een intelligente vraag kunnen zijn.

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X