Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Hardware probleem videokaart

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Hardware probleem videokaart

    Ik heb het volgende systeem zie link:
    http://www.cnet.com/products/acer-pr...gb-2-tb/specs/ De video kaart die er in zat is stuk. Ik heb een ander gekocht de Asus Geforece GTX 750TI Het probleem is de computer start niet op en ik kan ook mijn bios niet benaderen. Ik heb het volgende al geprobeerd. Ik heb de GTX 750TI in een oudere computer gezet en de computer start zonder problemen op. IK heb de GTX 650TI in de Predator G3620 gezet en het systeem start zonder problemen op. Dus de nieuwe videokaart is niet stuk en het PCI slot van het moederbord werkt ook. er is dus een conflict met de GTX 750TI. Ik heb vervolgens de bios ge update datum bois updat is 11/07/2012 dit was de enige die ik kon vinden http://www.acer.com/ac/nl/BE/content/drivers. vervolgens heb ik alle moederbord drivers ge update en ook System & Chipset Drivers. Helaas ook dit heeft geen resultaat. Ik heb vervolgens alles los gekoppeld en alleen mijn videokaart er in gelaten om te zien of ik dan wel in de bios kan, dit werkte ook niet. Jumpers verzetten heeft ook geen zin en in de bios kan ik ook niets aanpassen ook niet als ik de ander kaart gebruikt. in de bios wordt geen video kaart aan gegeven. Heeft iemand een idee wat ik nog meer kan proberen mijn trucendoos is leeg.

    Met vriendelijke groeten

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Szilweszter
    Ik heb het volgende systeem zie link:
    http://www.cnet.com/products/acer-pr...gb-2-tb/specs/ De video kaart die er in zat is stuk. Ik heb een ander gekocht de Asus Geforece GTX 750TI Het probleem is de computer start niet op en ik kan ook mijn bios niet benaderen. Ik heb het volgende al geprobeerd. Ik heb de GTX 750TI in een oudere computer gezet en de computer start zonder problemen op. IK heb de GTX 650TI in de Predator G3620 gezet en het systeem start zonder problemen op. Dus de nieuwe videokaart is niet stuk en het PCI slot van het moederbord werkt ook. er is dus een conflict met de GTX 750TI. Ik heb vervolgens de bios ge update datum bois updat is 11/07/2012 dit was de enige die ik kon vinden http://www.acer.com/ac/nl/BE/content/drivers. vervolgens heb ik alle moederbord drivers ge update en ook System & Chipset Drivers. Helaas ook dit heeft geen resultaat. Ik heb vervolgens alles los gekoppeld en alleen mijn videokaart er in gelaten om te zien of ik dan wel in de bios kan, dit werkte ook niet. Jumpers verzetten heeft ook geen zin en in de bios kan ik ook niets aanpassen ook niet als ik de ander kaart gebruikt. in de bios wordt geen video kaart aan gegeven. Heeft iemand een idee wat ik nog meer kan proberen mijn trucendoos is leeg.

    Met vriendelijke groeten
    Je bent blijkbaar niet de enige met dit probleem.

    Ik zou in de toekomst Acer maar links laten liggen.

    Reageer


    • #3
      Een Asus kaart in een Acer is misschien het probleem, kun je hem niet ruilen voor universeel merk?

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door simonjan
        Een Asus kaart in een Acer is misschien het probleem, kun je hem niet ruilen voor universeel merk?
        Nee, dat is niet het probleem. Het probleem is dat die Acer gewoon moeilijk doet met andere videokaarten. Zal wel wat te maken hebben met crappy moederbord-design (bv. te weinig voeding naar het PCI slot). Merk maakt niks uit, het gaat om de chip die erop zit.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Vulpen
          Oorspronkelijk gepost door simonjan
          Een Asus kaart in een Acer is misschien het probleem, kun je hem niet ruilen voor universeel merk?
          Nee, dat is niet het probleem. Het probleem is dat die Acer gewoon moeilijk doet met andere videokaarten. Zal wel wat te maken hebben met crappy moederbord-design (bv. te weinig voeding naar het PCI slot). Merk maakt niks uit, het gaat om de chip die erop zit.
          de te weinig voeding gaat niet op de asus GTX 650Ti draai wel gewoon in dit systeem en de twee kaarten hebben een 6 pins voeding / aansluiting op de kaart zitten. De kaart krijg dus rechtstreeks zijn stroom via de voeding. Hier voor zat er een Zotac videokaart in met nvidia chipset ook een Geforece model

          Reageer


          • #6
            Volgens mij zijn er recentere Bios -updates.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Ptrol
              Volgens mij zijn er recentere Bios -updates.
              Was dat maar waar Ik heb het hele internet afgezocht.en ik heb contact gehad met accer zelf. er zijn geen recentere updates

              Reageer


              • #8
                Had hier gekeken:
                [img]b080ec3b-7818-4f97-ad80-07f1e7b3b670.jpg[/img]

                Hier zie ik namelijk andere data dan de genoemde: 11/07/2012
                Maar dan zal er een ander mb inzitten.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                  Had hier gekeken:
                  [img]b080ec3b-7818-4f97-ad80-07f1e7b3b670.jpg[/img]

                  Hier zie ik namelijk andere data dan de genoemde: 11/07/2012
                  Maar dan zal er een ander mb inzitten.
                  de bios van 13/8/2012 heb ik gedownload en ge update in de bios geeft hij dan 11-7/2012 aan. de ander update zijn voor win 8 of voor linux

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Szilweszter
                    Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                    Volgens mij zijn er recentere Bios -updates.
                    Was dat maar waar Ik heb het hele internet afgezocht.en ik heb contact gehad met accer zelf. er zijn geen recentere updates
                    Heb je die link nog bekeken die ik je gegeven heb?

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Vulpen
                      Oorspronkelijk gepost door Szilweszter
                      Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                      Volgens mij zijn er recentere Bios -updates.
                      Was dat maar waar Ik heb het hele internet afgezocht.en ik heb contact gehad met accer zelf. er zijn geen recentere updates
                      Heb je die link nog bekeken die ik je gegeven heb?

                      Reageer


                      • #12
                        heeft volgens mij te maken met de irq poorten, ergens in win 7 kun je zien welke irq poorten een conflict hebben even googlen maar uiteindelijk gaat het wel werken denk ik

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Roof
                          heeft volgens mij te maken met de irq poorten, ergens in win 7 kun je zien welke irq poorten een conflict hebben even googlen maar uiteindelijk gaat het wel werken denk ik
                          Dat heeft er niets mee te maken. Zoals je in de link kunt lezen die ik al eerder heb geplaatst is de Acer gewoon niet compatible met bepaalde nieuwere videokaarten. Acer is dan ook een merk wat je niet moet gebruiken als je flexibiliteit wilt. Oftewel, het gaat nooit werken.

                          Reageer


                          • #14
                            Dit was het antwoord van Accer

                            Onderwerp / Objet
                            videokaart probleem

                            Reactie Door Email (Jeremie) (13/07/2016 13:35)
                            Geachte heer Mailinger,

                            Bedankt voor uw bericht.

                            Het is inderdaad vervelend dat u niet werd toegelicht dat het door u aangeschafte videokaart niet compatiebel is met uw mainboard.


                            De lijst wat u van mijn collega heeft ontvangen is het lijst van de goed getest vga kaarten voor uw systeem.

                            Er zullen ook geen nieuwe BIOS updates beschikbaar worden gemaakt voor het mainboard deze is inmiddels niet meer geproduceerd of ondersteund door de fabrikant.

                            Deze mainboard kan inderdaad incompatiebel zijn met recentere videokaarten.

                            U kunt eventueel onze service partners raadplegen voor de beschikbaarheid van de door mijn collega aangeraden VGA kaarten:

                            Met ander woorden ik kan alleen ouder videokaarten gebruiken, die bijna niet meer te verkrijgen zijn.

                            Bedankt aan iedereen die mee hebben gedacht. Ik ga er een ander moederbord in zetten.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Szilweszter
                              Bedankt aan iedereen die mee hebben gedacht. Ik ga er een ander moederbord in zetten.
                              Succes daarmee. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor moederbord er dan in die Acer zit. Bespottelijk dat je zo'n relatief nieuwe PC niet met een nieuwe videokaart kunt upgraden. Voortaan met een grote boog om Acer heenlopen, lijkt me.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X